رانت، فرار مالیاتی و استقراض از بانک مرکزی خط قرمز دولت در بودجه 1401 است.

ساعت: 19:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۳
کد خبر: 1800228

علی حدادی گفت: دولت با توجه به اختلاف طبقاتی ایجاد شده نیازمند نگاه به توده مردم است، عدم نظارت بر ارز 4200 تومانی در سال های اخیر از هدف خارج شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رئیس مجمع نمایندگان استان البرز در گفت و گو با تیتریک گفت: بودجه سال 1401 علاوه بر شفاف سازی، دریافت مالیات بر درآمد بالا و تحت کنترل درآوردن افرادی که تا به امروز از پرداخت مالیات فرار کرده اند، می تواند با رانت و فساد نیز مقابله کند. «این موضوع دیگری است که در این بودجه از دید قانونگذار پوشیده نمانده است.

علی حدادی که از حامیان مشروط بودجه 1401 است، افزود: در بودجه سال آینده اختیاراتی به استان ها داده می شود که بخشی از آن افزایش 7 درصدی بودجه تملک دارایی است، اما این پیشرفت و صندوق دادگستری وجود دارد. ساختار کاملی نیست ما کمیسیون تلفیق را از دولت می خواهیم.

علی حدادی افزود: برای هر استان 2000 میلیارد تن وام ارائه می شود و مازاد درآمدهای مالیاتی و فروش ملک در صندوق مذکور ذخیره می شود. البته باید ساختار مشخصی برای این صندوق تعریف شود.

به گفته وی، در بودجه 1401 دولت توجه ویژه ای به کمبود کسری بودجه داشت و استفاده از اوراق را به حداقل رساند. اصلاح ساختار بودجه بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری آغاز شده اما تکمیل نشده است.

حدادی گفت: با توجه به اختلاف طبقاتی ایجاد شده، دولت باید به توده مردم نگاه کند. عدم نظارت بر ارز 4200 تومانی در سال های اخیر از هدف دور شده است، در حالی که هدف از تخصیص ارز ترجیحی کنترل قیمت ها بوده است متاسفانه امروز شاهد گرانی و هدر رفت ارز در جامعه هستیم.

وی افزود: توافق با بودجه کل سال 1401 مشروط است. پارلمان انتظار دارد که دولت به دلیل شکاف طبقاتی، طبقات متوسط ​​و پایین، بر بوروکرات ها تمرکز کند. امروز شاهد مشکلات مردم و تورم در جامعه هستیم. این باعث تورم نمی شود، دولت باید اعلام کند که چه استراتژی جایگزینی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان البرز در خاتمه خاطرنشان کرد: متأسفانه آقایان در سال های گذشته 4200 تن اعطا کردند، اما به دلیل عدم نظارت صحیح، این امر با انحرافات زیادی همراه بود. دولت باید مراقب باشد چون سفره مردم کوچکتر است و خانواده ها می توانند. آنها مجبور به خرید نیستند، مجری باید برای بحران راه حل ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید