استقراض دولت بانک مرکزی نقدینگی و تورم را بر کشور تحمیل کرد/ 2 میلیون و 500 هزار خانه خالی مشمول مالیات شد


ساعت: 12:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915540

علی حدادی گفت: با قانون مالیات مسکن مالکان را مجبور به عرضه کردیم تا بازار مسکن به تعادل برسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تیتریک، علی حدادی رئیس مجمع نمایندگان البرز شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: همه ما مدیون شهدای مدافع حرم انقلاب، سلامت و امنیت هستیم.

حدادی افزود: روزانه 700 نفر بر اثر شیوع ویروس کرونا در کشور جان خود را از دست می دهند، اما با واردات واکسن و واکسیناسیون شاهد بودیم که این تعداد به 3 نفر رسید.

وی ممانعت از پیشرفت ایران و ادامه سیاه نمایی را هدف دشمن دانست و تصریح کرد: مجلس یازدهم اصلاح ساختار اقتصادی و تغییر قوانین را در دستور کار قرار داد.

حدادی تصریح کرد: قانون تسهیل صدور پروانه کسب برای جلوگیری از رانت و امضاهای طلایی برای چندین دهه در مجلس تصویب شد تا دولت اجرا شود.

وی به ایجاد اشتغال با تصویب قانون جهش بهره وری دانش بنیان اشاره کرد و گفت: این قانون فرصت کسب درآمد برای جوانان و پیشرفت کشور را فراهم می کند.

حدادی ادامه داد: دولت موظف شد سالانه یک میلیون واحد مسکونی تولید کند، بنابراین قانون افزایش تولید مسکن اختیارات لازم را در اختیار دولت قرار داده است.

وی گفت: دولت باید زیرساخت های لازم را برای ساخت مسکن فراهم کند، ایجاد شهرک جدید اشتباه است و باید به بافت های فرسوده تسهیلات و امتیاز داد.

حدادی به موضوع وزیر راه و شهرسازی با موضوع تحقیق و بررسی شهرهای جدید کشور اشاره کرد و افزود: شهر مهستان در سال 72 ساخته شد اما مسکن ملی هنوز تحویل نشده است.

وی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 500 هزار خانه خالی در کشور داریم، گفت: با قانون مالیات بر مسکن مالکان را مجبور به عرضه آنها کرده ایم تا بازار مسکن به تعادل برسد.

حدادی ادامه داد: بانک مرکزی برای کنترل و مدیریت نقدینگی باید استقلال داشته باشد، استقراض از بانک مرکزی منجر به تورم می شود و دولت قبل متاسفانه دولت فعلی را بدهکار کرد.

وی گفت: شکستن انحصار خودروسازان داخلی، تشویق به رقابتی شدن بازار و گسترش بازار سیاه خودروهای خارجی از جمله مصوبات مجلس یازدهم بود.

حدادی با اشاره به اینکه طرح انتقال سوابق بیمه بازنشستگی برای تامین مزایای بیمه شدگان تصویب شد، افزود: مصوبه شفافیت قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در مجلس انجام شد.

وی به تقاضای استیضاح وزیر آموزش و پرورش به دلیل تاخیر در تدوین کد رتبه بندی معلمان اشاره کرد و در بخشی دیگر اظهار داشت: چاه های کشاورز باید شناسنامه داشته باشند.

حدادی با اشاره به اینکه طرح تغذیه مصنوعی کردان برای مدیریت آب کشاورزی در محدوده رودخانه کردان در حال اجرا است، اظهار داشت: برق مازاد برای شهرداری ها مشکل ساز شده است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه شوراها شهرداری هستند نه شهری و نظارتی بر مشکلات شهرسازی ندارند، مردمی شدن مدیریت به معنای تغییر اساسی در ساختار اداره کشور است.

حدادی ادامه داد: اصلاح قانون انتخاب شورایاران و شهرداران در دستور کار مجلس قرار گرفته است تا شورا و شهردار همزمان انتخاب شوند و شهردار شهرداری بالای 200 هزار نفر با رای غیرمستقیم مردم انتخاب شود.

وی با اشاره به سوال وزیر بهداشت در خصوص بهداشت و درمان البرز گفت: باید به صحت سفر رئیس جمهور از بیمارستان های آزاد پی برد.

حدادی تصریح کرد: با توجه به اینکه وزارت بهداشت وظیفه سنگینی در زمینه تامین داروهای مورد نیاز مردم دارد، مجلس قانع نشده که در تامین دارو کوتاهی وجود دارد.

وی با اشاره به اختصاص 30 میلیارد تومان برای ساخت تنها بیمارستان 32 تختخوابی در طالقان تصریح کرد: متاسفانه البرز از نظر تبصره 18 برای اشتغال عقب افتاده و 10 درصد محقق شده است.

حدادی خاطرنشان کرد: بودجه و اعتبار البرز از 21 درصد در سال 1402 به 57 درصد می رسد و رشد چشمگیری دارد.

وی درباره ناامنی 21 ساله جاده هشتگرد – طالقان گفت: 200 میلیارد تومان برای ایمن سازی جاده و تونل طالقان مصوب شد در حالی که در 5 سال گذشته تنها 70 متر فرآوری شده است.

حدادی با اشاره به اینکه گازرسانی به طالقان علیا و سفلی در حال انجام است افزود: در ساوزبلاگ تنها روستای ولیانچال گاز ندارد اما روستاهای چهارباغ و نظرآباد نیز از نعمت گاز بهره مند شده اند.

وی به فعالیت فرهنگسرای نظرآباد در سال بعد اشاره کرد و گفت: در بودجه سال 1401 5 درصد از منابع فروش آب سدهای کشور به استان معین اختصاص یافت.

حدادی با تاکید بر اینکه 33 میلیون مترمکعب از 55 میلیون مترمکعب آب سد طالقان در غرب استان توزیع می شود، گفت: با انتقال آب از این سد کمبود آب در نظرآباد برطرف می شود.

وی افزود: ما هیچ توجهی به پرونده مهسا امینی نداشته ایم و حافظ مردم ایران هستیم. گزارش های پزشکی قانونی، بیمارستان، تحقیقات محلی از رانندگان تاکسی خلاصه شد تا سند محکمی در مجلس خوانده شود.»

حدادی تصریح کرد: بحث حجاب و مهسا امینی نبود، ما اعتراض را می شنویم، اما باید از اضطراب جدا شود، اسلحه توسط دشمن وارد شد و در نهایت شاهد شهادت عجمیان در کرج بودیم.

وی با بیان اینکه ای کاش در همان ابتدای امر نیروی انتظامی همانند حادثه هواپیما و سردار حاجی زاده عذرخواهی می کردند، تصریح کرد: دشمن در صدد القای ناکارآمدی نظام دینی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید