جلیلی: یک بار در جریان مذاکرات هسته ای، سولانا از من پرسید فرق مردم سالاری دینی شما با دموکراسی غربی چیست؟ من پاسخ دادم که مردم ما فقط رای نمی دهند، جمع می شوند و از رای خود دفاع می کنند

جلیلی: یک بار در جریان مذاکرات هسته ای، سولانا از من پرسید فرق مردم سالاری دینی شما با دموکراسی غربی چیست؟  من پاسخ دادم که مردم ما فقط رای نمی دهند، جمع می شوند و از رای خود دفاع می کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مردم ایران علاوه بر رای دادن با تمام توان از آرای خود دفاع می کنند و این اتفاق برای کشور قدرت و امنیت ایجاد می کند.

به گزارش انتخاب، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه چهارشنبه 18 اسفند 1402 در گفت و گوی تلویزیونی با موضوع «چگونگی تحقق منافع ملی با حضور در انتخابات»، اظهار داشت: مردم ایران با انقلاب اسلامی انتخاب بزرگی کرد. : مردم فقط به جمهوری اسلامی رای ندادند بلکه با تمام وجود شروع به کار کردند. یک بار در جریان مذاکرات هسته ای، آقای سولانا از من پرسید که تفاوت مردم سالاری دینی شما با دموکراسی غربی چیست که من پاسخ دادم تفاوت این است که مردم فقط رای نمی دهند، بلکه با همه وجود دارند و از آرای آنها محافظت می کنند.

به گزارش ایسنا، وی با استناد به اظهارات مقامات کشورهای مختلف درباره ایران گفت: دنیا می گوید امنیت ایران مثال زدنی است و مردم ایران جان تازه ای پیدا کرده اند و به قدرت منطقه ای و جهانی تبدیل شده اند و می گویند شما نه تنها پشتکار داشته اند، بلکه پیشرفت کرده اند. این را طرف هایی که گاهی در موضع دشمن ما قرار می گیرند مدعی هستند. حال باید پرسید چرا با وجود اینکه دشمن از تمام توان ترور، جنگ و تحریم خود در عالی ترین شکل استفاده کرده اما موفق نشده است؟ این چه نیرویی بود که جلوی دشمن را گرفت؟ این قدرت را باید شناخت و در یک جمله این قدرت، قدرت ملت ایران است. قدرت در انتخابی است که ملت انجام داده و آن انتخاب را گسترش داده است.

جلیلی ادامه داد: حرکت ملت ایران نقطه ای، لحظه ای و نمایشی نبوده، بلکه همیشه بعد از رای به پا خواسته است. این موضع قدرت ایجاد کرد، سپس امنیت را ایجاد کرد، سپس پیشرفت را ایجاد کرد، و سپس موضعی را ایجاد کرد که منحصر به دشمنان بود، و همه چیز به این انتخاب بازمی‌گردد. وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند که انتخابات امنیت و قدرت ایجاد می کند، منطق دقیقی پشت آن نهفته است که قابل دفاع و استناد است.

وی با یادآوری اینکه مردم ما از رفراندوم جمهوری اسلامی تا به امروز همواره پیگیر انتخاب خود بوده و در مقاطع مختلف برای رسیدن به اهداف خود آن را نظاره گر بوده اند، خاطرنشان کرد: حضور مردم حضور اصلی و صدای آنها صدایی همراه با عمل است. و پیگیری . امروز اگر قدرت و پیشرفت داریم مدیون انتخابات و رای مردم است.

این عضو شورای تشخیص استعدادها درباره نقش جوانان و نوجوانان از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی بلوغ زودهنگام سیاسی و اجتماعی جوانان و نوجوانان ما بود. به عنوان مثال در دفاع مقدس ده ها هزار دانش آموز در تمامی مقاطع با فداکاری نقش خود را ایفا کردند و این مایه مباهات کشور ما است.

وی افزود: بسیاری از دانشمندان هسته‌ای ما در اوایل انقلاب دانشجو بودند و بعد متوجه شدند که باید در چه مرحله‌ای برای کشور خود حضور داشته باشند و این بلوغ سیاسی و اجتماعی اولیه که به برکت انقلاب ایجاد شد، این آثار را در موارد مختلف ایجاد کرد. زمینه برای کشور است.” است. دانش آموز می تواند از محیط خود آگاه باشد. من معتقدم در این انتخابات جوانان ما می توانند تاثیر مهمی بر محیط خود در محله، مسجد، مدرسه، دانشگاه و خانواده بگذارند.

جلیلی در ادامه با تاکید بر اینکه انتخاب یعنی مثلا در یک دوراهی انتخاب کنیم، تصریح کرد: انتخاب سیاسی راهی است و شروع و حرکتی نو است. انتخاب نکردن به معنای ثابت ماندن است و انتخاب، شروع یک سفر است. در این حرکت باید او را دنبال کنید و این بار باید نقاط قوت و ضعف او را ارزیابی کنید. رسیدن به این قله و اهدافی که در سطح ایران اسلامی است چیست؟ ما باید به این نکته توجه کنیم. باید نقاط ضعف را بشناسیم و نقاط قوت را ارتقا دهیم. البته در این راه دشمنان می خواهند با سیاه نشان دادن نقاط قوت را از بین ببرند اما ما باید صحنه را بشناسیم.

وی همچنین تصریح کرد: اینکه رهبران می گویند ما به قله نزدیک هستیم به این دلیل است که گسترش اهداف را می بینند. زیرا دشمن موانع مختلفی در مسیر و انتخاب مردم قرار می دهد و امروز همان دشمن اعتراف می کند که به پیروزی نرسیده اند و حالا می فهمند و جرات حمله نظامی به ایران را ندارند چون قدرت ما را دیده اند و …. آنها نمی گویند که گزینه نظامی روی میز است. امروز ما در موقعیتی نیستیم که از تهدیدها بترسیم، اما در موقعیتی هستیم که می‌توانیم فرصت‌ها را غنیمت بشماریم و انتخابات هم همین است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینکه باید صحنه را بشناسیم و سپس انتخاب کنیم، افزود: آنگاه می توانیم اولویت ها را مشخص کنیم. آنچه حافظ منافع ملی است این است که بدانیم کجا ایستاده ایم و چه قدرتی داریم و باید بدانیم. دشمنان به دنبال پوشاندن و سیاه‌نمایی این نقاط قوت هستند.

وی همچنین درباره ویژگی های انتخابات این دوره گفت: به برکت فناوری های ارتباطی و اقدامات ارزنده صدا و سیما برای ایجاد فرصت مناسب برای کاندیداها برای تبلیغات، شاهد اتفاقات خوبی در این مدت بودیم. اما در نهایت انتخاب با مردم است و امروز باید از فرصت استفاده کنیم و بدانیم چه کسی می تواند ما را به هدف و قله ای که به دنبالش هستیم برساند. مهم این است که مردم به این نتیجه برسند که چه کسی درک زمانه دارد و کاندیدای منتخب باید بداند در چهار سال آینده کدام مسائل برای کشور مهم است.

جلیلی در پایان گفت: باید بدانیم فردی که در این سمت قرار می گیرد چقدر تاثیرگذار است. یک نماینده مجلس در عرض چهار سال هزاران میلیارد تومان تصمیم می گیرد و این منتخب باید فردی باشد که بینش بزرگی داشته باشد، به امور اشرافی احترام بگذارد و از طرفی اشتباهات زیادی هم نداشته باشد. نماینده منتخب باید بداند در چهار سال آینده چه افق هایی را باید در نظر گرفت.