جمهوری خواهان برای «چهره جدید» آماده هستند/ مردم دیگر به ترامپ فکر نمی کنند


ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913990

مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در گفتگو با گاردین، اقدامات ترامپ را “کهنه و کسل کننده” توصیف کرد و گفت که حزب جمهوری خواه آماده انتقال به یک “چهره جدید” است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جان بولتون، کارمند سابق کاخ سفید یکی از مقاماتی است که اخیرا رئیس سابق خود را محکوم کرده و گفته است که جمهوری خواهان برای یک “چهره جدید” آماده هستند.

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به قلم دیوید اسمیت نوشت: جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با گاردین، اقدامات ترامپ را قدیمی و کسل کننده توصیف کرد و گفت: حزب جمهوری خواه برای رفتن به یک “چهره جدید” آماده است.

بولتون یکی از مقامات سابق کاخ سفید است که اخیرا ترامپ را پس از عملکرد ضعیف جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای این ماه در آمریکا محکوم کرده است. نتایج انتخابات میان دوره ای برخی را متقاعد کرده است که ترامپ اکنون به جای کمک به حزب جمهوری خواه به آن آسیب می زند.

بولتون به گاردین گفت: دلایل زیادی برای مخالفت با نامزدی ترامپ وجود دارد، اما یکی از دلایلی که از مردم سراسر کشور درباره اتفاق 8 نوامبر می شنوم این است که برخی دیگر به ترامپ فکر نمی کنند.

وی افزود: حتی اگر سبک، رویکرد، سیاست و همه چیز درباره او را دوست داشته باشند، نمی خواهند ببازند و با در نظر گرفتن نتایج 8 نوامبر، نگران هستند که اگر او نامزد شود، نه تنها نامزد شود. او در انتخابات عمومی شکست خورده است، اما تعداد این تعداد نامزدهای جمهوری خواه را نیز جذب می کند.”

با این حال، ترامپ 76 ساله همچنان از حمایت قابل توجه و پرشور در پایگاه جمهوری خواهان برخوردار است.

بولتون اذعان کرد: شکی نیست که حمایت ترامپ در انتخابات مقدماتی می تواند برای نامزد جمهوری خواه بسیار ارزشمند باشد. ترامپ راه حل نیست

بولتون گفت: نظرسنجی که او انجام داد نشان داد که حمایت ترامپ از حزب به مدت دو سال در حال کاهش آهسته و پیوسته بوده است.

وی گفت: سوال این است که آیا ترامپ را می خواهید یا چهره جدیدی؟ در آخرین نظرسنجی ما، بیش از 50 درصد گفتند که می خواهند چهره جدیدی داشته باشند. من شخصا فکر می کنم که بایدن در کنار دموکرات ها در انتخابات شرکت نخواهد کرد.»

مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق ترامپ، مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق و کریس کریستی مشاور سابق ترامپ از جمله رقبای احتمالی او برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 هستند، اما ران دیسانتیس، فرماندار جدید فلوریدا، گزینه مورد علاقه اوست.

مواضع سیاست خارجی دی سانتیس احتمالاً با مواضع بولتون و دیگر جنگ‌افروزان همسو خواهد شد. دی سانتیس خروج پر هرج و مرج بایدن از افغانستان را محکوم کرد، مخالفت خود را با توافق هسته ای ایران اعلام کرد و موضعی سخت در قبال چین، کوبا و ونزوئلا اتخاذ کرد. او همچنین حامی سرسخت اسرائیل است.

بولتون گفت دیسانتیس با موفقیت برای فرمانداری فلوریدا نامزد شد. بسیاری او را نامزد نسل بعدی می دانند. این یکی از بزرگترین مشکلات ترامپ است که اقداماتش قدیمی و کسل کننده شده است.

اما بولتون تاکید کرد که هنوز کسی را تایید نکرده است. وی در پایان گفت: به طور کلی دولت و مردم اوکراین به شدت مورد حمایت حزب جمهوری خواه هستند. من قصد دارم در طول دو سال آینده مدتی را صرف مبارزه با ویروس انزواطلبی در حزب جمهوری خواه کنم تا مطمئن شوم که این موضوع به یک موضوع جدی در این حزب تبدیل نمی شود.”

دیدگاهتان را بنویسید