جنایتکاران ترسناک در زندان/عکس روز جدید

جنایتکاران ترسناک در زندان/عکس روز جدید

این مرکز برای نگهداری 40000 زندانی طراحی شده است و وزیر امنیت السالوادور به زندانیان هشدار داده است که هرگز آنها را ترک نخواهند کرد.

معاون رئیس جمهور السالوادور بوکله در توییتی نوشت: “در سپیده دم، طی عملیاتی، ما 2000 نفر از اعضای یک باند جنایتکار را به مرکز مهار تروریسم (CECOT) – که به ادعای او بزرگترین زندان در آمریکا است – منتقل کردیم.

بوکله افزود: این خانه جدید آنها خواهد بود، جایی که آنها برای چندین دهه زندگی خواهند کرد، همه آنها به هم ریخته و دیگر نمی توانند به مردم صدمه بزنند.

آنها را دستبند زده و سوار اتوبوس کردند تا زیر کاروانی که شامل چند هلیکوپتر بود به زندان جدید ببرند.

رئیس‌جمهور السالوادور ویدئویی منتشر کرده است که در آن مردان پابرهنه و خالکوبی شده تنها شورت سفید به تن دارند. آنها با سرهای تراشیده و دست های بسته از پشت خم شده بودند.

آنها به صف شده بودند و نیروهای نظامی مسلح در اطراف دیده می شدند.

گوستاوو ویلاتورو وزیر دادگستری و امنیت در توییتر گفت: «ما در حال حذف این سرطان از جامعه هستیم. بدانید که هرگز CECOT را ترک نخواهید کرد.

زندان در Tecoluca، در 74 کیلومتری جنوب شرقی پایتخت سان سالوادور، که به دستور Boucle ساخته شده است، از هشت ساختمان ساخته شده از بتون تشکیل شده است. هر سلول دارای 32 سلول با مساحت 100 متر مربع (1075 فوت مربع) است که برای نگهداری بیش از 100 زندانی طراحی شده است. هر سلول فقط دو سینک و دو سرویس بهداشتی دارد.

به ازای هر 100 زندانی تنها 80 صفحه فلزی وجود دارد و گروه های حقوق بشر و ناظران از این ساخت و ساز به عنوان نقض استانداردهای زندان انتقاد کرده اند.

رئیس زندان در مراسم رونمایی از این پروژه به خبرنگاران گفت: در سلول ها تشک وجود نخواهد داشت.

اگرچه زندان مجهز به سالن های غذاخوری، اتاق های ورزش و میزهای تنیس روی میز است، اما این ها منحصراً برای استفاده نگهبانان است.

زندانیان از سلول های خود فقط برای جلسات دادگاه از طریق ویدئو کنفرانس آزاد می شوند یا در سلول های انفرادی بدون پنجره و چراغ مجازات می شوند.

از زمان اعلام وضعیت فوق العاده توسط رئیس جمهور السالوادور، حدود 63000 عضو مظنون باند دستگیر شده اند.

السالوادور دارای بالاترین میزان زندانی در جهان است و در حال حاضر 2 درصد از جمعیت آن در زندان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید