جنجال قیمت چلوکباب در واکنش به سخنان علم الهدی

جنجال قیمت چلوکباب در واکنش به سخنان علم الهدی

روز جدید مشاور سابق احمدی نژاد پس از اینکه امام جمعه مشهد گفت با یک سوم حقوق روزانه کارگر چلوکباب می خورد، به توئیت جنجالی واکنش نشان داد.

مقایسه قیمت چلوکباب با سال های قبل بحث برانگیز بود و سخنان امام جمعه مشهد مبنی بر قدرت خرید مردم، مشاور سابق احمدی نژاد را در توییتر به واکنش واداشت.

احمد علم الهدی با انتقاد از برخی اظهارنظرها در مورد قیمت دلار گفت: برخی می گویند روزی آمریکا کشور ما را گرفت و دلار هفت تن شد؛ در حالی که قیمت دلار را به خود اختصاص داده اند. ما آمریکا را بیرون کردیم و امروز دلار به 20 هزار تن رسیده است. روزی که دلار هفت تن بود، کارگری با یک سوم دستمزد روزانه اش نمی توانست چیزی بیشتر از نان و پنیر و انگور بخورد. امروز یک کارگر می تواند حداقل یک چلوچباب به ازای یک سوم دستمزد روزانه خود بخورد.

این اظهارات عبدالرضا داوری، مشاور سابق احمدی نژاد را بر آن داشت تا هزینه چلوکباب و حق کارگری را در توییتر مقایسه کند.

«در سال 1357:
حداقل دستمزد روزانه کارگران: 210 ریال
قیمت چلوباب کوبیده: 50 ریال
در سال 1400:
حداقل دستمزد روزانه کارگران: 890 هزار ریال
قیمت چلوباب کوبیده : 610 هزار ریال
در سال 1357 کارگری با حداقل دستمزد خود چهار دستگاه پرس و در سال 1400 یک دستگاه پرس چلوکباب شکسته خرید.

قاضی در این توییت با محاسبه قیمت ها اظهارات علم الهدی را زیر سوال برد به گونه ای که اکنون با یک سوم حقوق کارگران نمی توان چلوکباب خرید اما برعکس در سال 57 یک کارگر می تواند چهار عدد بخرد. چلوکبابا با حداقل دستمزد یک روز.

یک جستجوی ساده در استارتاپ ها برای سفارش آنلاین غذا نیز نشان می دهد که قیمت پرس چلوکباب کمتر از 55 هزار تن نیست.

علم الهدی یکی از منتقدان سرسخت برجام در دولت روحانی بود که گفت: «هنوز هم برجام را فحش می‌دهند. مجلس شیطانی برجام را نابود کنید.»

او از مذاکرات درباره کارآمدی ریاست جمهوری دفاع کرد و اخیراً گفت که “مذاکره با غرب برای کاهش هزینه مقاومت اشکالی ندارد”.جنجال قیمت چلوکباب در واکنش به سخنان علم الهدی

دیدگاهتان را بنویسید