جنگل های حرا مستند شده است


ساعت: 11:10
تاریخ انتشار: 1400/12/24
کد خبر: 1815680

قهرمانی از صدور سند مالکیت واحد برای تمامی حراهای استان به منظور تجمیع مالکیت دولتی و همچنین جلوگیری از تصرفات غیرمجاز خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار هرمز گفت: وسعت جنگل های حرا یا حرا در استان هرمزگان حدود 47 هزار هکتار است که برای تمامی آن ها سند یک صفحه ای صادر شده است.

وی هدف از صدور سند حرا و سایر مناطق حفاظت شده استان هرمزگان را تجمیع اموال دولتی و اعمال حاکمیت بهتر برای جلوگیری از سوء استفاده، تصرف غیرقانونی و تجاوز به حریم این سرمایه های ملی عنوان کرد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: این سند توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان به نمایندگی از اداره کل مدیریت منابع طبیعی و جمع آوری آب صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین اعلام کرد: در دو ماه گذشته و پس از دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر جلوگیری از تصرف غیرمجاز در دریا و بستر دریا در حدود 215 کیلومتری سواحل این استان، یک سند واحد صادر شده است. .

وی افزود: طول سواحل استان هرمزگان حدود یک هزار و 27 کیلومتر است که با 105 پلاک به مساحت 60 متر مشخص شده است که این نسخه خاص منتشر شد.

این ضابط قضایی یادآور شد: مشارکت و هم افزایی تمامی دستگاه ها و اطلاع رسانی عمومی ضمن تسهیل در روند حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، امکان برخورد سریع و به موقع با متصرفان غیرمجاز را فراهم می کند. به صورت شبانه روزی آماده گزارشات تبلیغاتی در این خصوص می باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان به ساکنان غیرمجاز هشدار داد: هرگونه زیاده خواهی و تعدی به اراضی ملی و دولتی و عرصه های طبیعی با واکنش شدید دستگاه قضایی و مجازات متخلفان مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید