جنگ هسته ای، تاکتیک مسکو برای ادامه باج خواهی

جنگ هسته ای، تاکتیک مسکو برای ادامه باج خواهی

روز جدید حدود شش ماه از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین می گذرد، درگیری بین مسکو و اردوگاه غرب نه تنها فروکش نکرده، بلکه در حال تبدیل شدن به یک معضل جدید است. میدانی و واقعیت سیاسی کنونی نشان می دهد که درگیری مسکو و غرب بر سر کیف به این زودی ها پایان نخواهد یافت و به همین دلیل باید گفت که پرونده جنگ اوکراین در حال ریختن پوست است. به طور رسمی مبدل به این معنا که همه جوانب این پرونده مشخص و مشخص است، اما از منظر رسمی، زمانی که پیشروی روسیه در اوکراین تشدید می شود، ناگهان سناریوی جدیدی شکل می گیرد و مسکو مسئول هدایت آن به گونه ای است که می بیند. مناسب. این در حالی است که از حدود یک هفته پیش که ارتش روسیه موفق به ورود به شهر زاپوروژیه شد، بسیاری از محورهای درگیری یا جنگ با ارتش اوکراین را متوقف کردند یا از سطح درگیری و سطح اصطکاک نظامی آنها کمی کاسته شد. دلیل این امر تا حد زیادی روشن است; ارتش روسیه پس از حدود شش ماه درگیری در اوکراین بالاخره به جایی رسیده است که تصرف نیروگاه اتمی زاپروژیه را برای خود یک اتفاق بسیار بزرگ و مبارک می داند، اما ماجرا به همین جا ختم نمی شود. حدود دو سه ماه پیش، در اواسط جنگ، دولت اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسیه به نیروگاه اتمی زاپروژیه حمله کرده اند و گفته می شود که دو راکتور از چهار راکتور آن نیروگاه آسیب دیده اند. روس‌ها مانند گذشته موضوع را تکذیب کردند، اما به هر حال واکنش مسکو نشان داد که آنها به این نیروگاه هسته‌ای چشم دوخته‌اند و نمی‌خواهند این مکان به محوری تبدیل شود تا علیه آنها استفاده شود. بر همین اساس، چند روز پیش نیروهای روسی با ورود به شهر زاپوروژیه، نه تنها نیروگاه اتمی این شهر را که یکی از بزرگترین نیروگاه های هسته ای واقع در قاره اروپا به شمار می رود، تصرف کردند، بلکه کل شهر را نیز تحت کنترل خود درآوردند. در همین ارتباط، ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه ای زاپوروژیه، اعلام کرد که این منطقه قصد دارد تا سپتامبر 2022 همه پرسی برای پیوستن به روسیه برگزار کند و در شرایط فعلی، مقدمات این امر فراهم است. موضوع آماده شده است موضوع این است که طبق اعلام دولت های منطقه ای زاپوریژیا و خرسون، کمیسیون های انتخاباتی برای برگزاری همه پرسی در مورد الحاق این دو منطقه به روسیه تشکیل شده است و این موضوع همه ما را به یاد سال 2014 و برگزاری همه پرسی در این باره می اندازد. الحاق جزیره کریمه به روسیه. اکنون روس ها به دنبال الحاق منطقه زاپوروژیه به خاک خود هستند و در اینجا این سوال پیش می آید که چرا روس ها درصدد اجرای چنین سناریویی در زاپوروژیه هستند؟

بر اساس اعلام دولت های منطقه ای زاپوریژیا و خرسون، کمیسیون های انتخاباتی برای برگزاری همه پرسی در مورد الحاق این دو منطقه به روسیه تشکیل شده است و این دقیقا نشان می دهد که روس ها به سرعت در حال تغییر اقلیم و جغرافیای اوکراین در خود هستند. سرویس.

گرم کردن کوره اتهام

روسیه این پیام را ارسال می کند که با تغییر سیاست غرب در مورد مسائل و پروتکل های استفاده از سلاح های هسته ای. بنابراین، مسکو باید برای ایجاد تعادل با اهرم نیروگاه اتمی Zaporozhye وارد میدان شود

چرا روسیه در این دوره زمانی به دنبال چنین اقدامی است و می خواهد زاپوروژیه را به قلمرو خود مانند لوهانسک، کریمه، دونتسک و حتی خرسون الحاق کند، سوالی است که در یک طرف آن بحث کنترل یکی از بزرگترین مناطق کشور است. نیروگاه های هسته ای و از سوی دیگر حمله سیاسی به غرب مطرح می شود. در نهایت روسیه با پیشروی میدانی در تمام نقاط اوکراین می خواهد بیشترین امتیاز را از آمریکا و اروپا در میز مذاکره کسب کند و به همین دلیل می بینیم که روس ها حاضر به گفتگو نیستند، اما رئیس جمهور اوکراین این کار را انجام داده است. بارها بر لزوم مذاکره با آن کشور و برجسته کردن سایر کشورهای درگیر در جنگ تاکید کرد. روس ها دو روز پیش (پنجشنبه) بر این وضعیت غلبه کردند و سوئیس را به لیست «دوستان بد» اضافه کردند. ایوان ناکایف، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که پیشنهاد سوئیس برای نمایندگی از منافع اوکراین در روسیه و مسکو در اوکراین را رد کرده است. زیرا او دیگر سوئیس را کشوری بی طرف نمی داند. رسانه‌های سوئیسی پیشتر گزارش دادند که هدف اصلی از پیشنهاد سوئیس، اجازه دادن به اوکراینی‌های مقیم روسیه برای دریافت خدمات کنسولی از طریق سفارت سوئیس در مسکو بوده است، اما روس‌ها معتقدند که این اقدام می‌تواند به طور موثر در را برای جاسوسی از آمریکایی‌ها از طریق سفارت سوئیس باز کند. عوامل خود را از مسکو یا روسیه خارج کنند. این در حالی است که روس ها به دنبال موضوع مهم تری هستند و آن کنترل نیروگاه هسته ای زاپروژیه تا آخرین روز نبرد خود با اوکراین و غرب است. روسیه ممکن است ترس داشته باشد که اوکراینی ها از این نیروگاه علیه خود استفاده کنند، یا اینکه ارتش اوکراین در مقیاس وسیع به این نیروگاه حمله کند تا در نهایت روسیه را مقصر جلوه دهد، یا شاید آنها از حمله هسته ای می ترسند، اما اکنون که سازمان ملل متحد طرف روسیه است. به نظر می رسد الزامات دسترسی بازرسان بین المللی برای ورود به نیروگاه هسته ای Zaporizhia خطرات جنگ هسته ای را برجسته می کند. در همین حال، آندری بلوسف، نماینده روسیه در کنفرانس بازنگری NPT اعلام کرد که سرانجام ناتو عنوان بلوک هسته ای نظامی-سیاسی را دریافت کرد که در بیانیه پایانی نشست ناتو در مادرید به طور مستقیم به آن اشاره شد. دلیل، این بلوک به زودی استفاده از سلاح های هسته ای را توجیه می کند! به عبارت دیگر، روسیه با اعلام این مواضع این پیام را می‌دهد که با تغییر سیاست‌ها و نگرانی‌های غرب در خصوص مسائل و پروتکل‌های استفاده از سلاح‌های هسته‌ای، باید برای ایجاد تعادل و استفاده از اهرم‌های هسته‌ای وارد میدان شویم. NPP Zaprozhye هنوز هم به نوعی در غرب خواهد جنگید. اینکه آیا کنترل نیروگاه مذکور هنوز بین مقامات روسیه و اوکراین مورد مناقشه است یا اینکه وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 7 از روسیه خواسته اند که فوراً کنترل نیروگاه اتمی Zaporizhzhia و کلیه تأسیسات هسته ای اوکراین را به روسیه واگذار کند. دولت در کیف یک سوال است که دوباره برای اروپا هزینه ای برای آمریکا نخواهد داشت. چرا که آمریکا باز هم از بیرون رینگ این قضیه را زیر نظر دارد و اساسا اعتراض و واکنش جدی نشان نمی دهد. بر این اساس اتهامات مربوط به نیروگاه اتمی زاپوریژژیا بین اروپا و روسیه ادامه خواهد داشت و باید دید پس از رویارویی هسته ای چه اتفاقی خواهد افتاد؟

دیدگاهتان را بنویسید