ایران از سیاست صبر هوشمندانه به سمت دیپلماسی تهاجمی و انتقام جویی قاطعانه حرکت می کند/ بازی سیاسی باج خواهی بین المللی جمهوری اسلامی شکست خورد


ساعت: 08:11
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854798

در روزهای اخیر، حملات پهپادها به خودروهای موساد، تصرف کشتی‌های یونانی و هک کردن سامانه‌های اسرائیلی نشان داده است که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدامات خصمانه آن‌ها قدرتمندتر از همیشه است و عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تیتریکتهدیدهای دشمن چیز جدیدی نیست و چهل و سه سال است که شاهد رفتار زشت، ستیزه جویانه و خصمانه استکبار جهانی به رهبری اسرائیل جنایتکار هستیم، اما باید بدانند که این تهدیدها دیگر جوابی ندارد.

در روزهای اخیر، حملات پهپادها به خودروهای موساد، تصرف کشتی‌های یونانی و هک کردن سامانه‌های اسرائیلی نشان داده است که جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدامات خصمانه آن‌ها قدرتمندتر از همیشه است و عقب‌نشینی نخواهد کرد.

یک کارشناس خاورمیانه در گفت و گو با تیتریک می گوید; اخیراً حملاتی در غرب آسیا علیه منافع جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است، از جمله توقیف یک نفتکش در دریای مدیترانه توسط دولت یونان.


دوران تمام شده است

علی عسگر زارای تامین نفت ایران به آمریکای تروریست، هک سیستم های شهرداری تهران توسط رژیم جعلی صهیونیستی و حمله پهپادی نیروهای مقاومت به سه خودروی حامل افسران اطلاعاتی موساد را از دیگر اقدامات اسرائیل می داند.

وی در خصوص واکنش ایران به حملات رژیم صهیونیستی گفت: مجموعه اقدامات و پاسخ به آنها نشان می دهد که مقاومت در منطقه و دیپلماسی تهاجمی ایران به گونه ای است که به فرموده مقام معظم رهبری زمان گذشته است. “

زارای افزود: هر اقدام امروز با واکنش شدید جمهوری اسلامی، کشورهای مخالف از جمله رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و اروپایی‌ها که قطعنامه‌ای در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران تصویب کردند، مواجه خواهد شد. آنها باید منتظر پاسخ به اقدامات خصمانه و غیرسازنده خود علیه جمهوری اسلامی ایران باشند.


تغییر استراتژی؛ از صبر هوشمندانه تا دیپلماسی تهاجمی

علی عسگر زارای افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران از سیاست صبر و خویشتن داری هوشمندانه فاصله گرفته و با پاسخ جدی تری اقدامات راهبردی و عملی خود را در برابر هر اقدامی از سوی آنان نشان خواهد داد.

وی گفت: در پی اقدامات عوامل موساد برای ترور دانشمندان ایرانی و عراقی و یا ترور شهید هدی، حمله پهپادی به خودروهای آنها صورت گرفت و هک سایت شهرداری تهران منجر به هک شدن سامانه‌های مرتبط با حالت جعلی صهیونیستی شد.


ایران برنده بازی سیاسی است

زارای افزود: پاسخ به حمله پهپادی یا توقیف نفتکش یونانی که در نهایت با لغو مصادره نفت ایران توسط دادگاه یونان همراه بود، نشان می دهد که ایران در بازی سیاسی به نفع دولت های غربی بوده است. به خصوص ایالات متحده، اما نه تنها دو نفتکش یونانی به شدت آسیب دیدند، بلکه منافع اقتصادی آنها در منطقه به خطر افتاد.

زارعی گفت: تمامی کشتی‌های تجاری یونانی که با پرچم یونان در خلیج فارس بودند آسیب دیدند و بسیاری از مراکز تجاری و نفتی خلیج فارس تمایلی به انتقال نفت خود به آمریکا با کشتی‌های یونانی نداشتند.


باج خواهی بین المللی از ایران شکست خورده است

وی ادامه داد: این اتفاقات نشان می دهد که دیپلماسی تهاجمی و اقدامات هوشمندانه جمهوری اسلامی پس از صبوری و خویشتن داری گذشته به مرحله ای رسیده است که هر اقدامی را با اقدام جدی تر و دشوارتر پاسخ خواهد داد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: ایران انتظار ندارد که آمریکا و اسرائیل با این اقدامات تحقیرآمیز از دولت جمهوری اسلامی اخاذی کنند یا در جامعه جهانی ایران را به مصالحه یا عقب نشینی در راستای تامین منافع خود وادار کنند.


ایران سرنوشت نبردها را تعیین خواهد کرد

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران نیز در گفتگوی اختصاصی با تیتریک در واکنش به تصرف دو کشتی یونانی و پاسخ قاطع آمریکا گفت: امروز دوران زورگویی بین المللی به پایان رسیده است.

سردار محمدرضا نکدی با اشاره به اینکه مردم دنیا بیدار شده اند و به قدرت خود اعتراف کرده اند، افزود: ملت ایران در خط مقدم میدان بوده، در مقابل زورگویی سکوت کرده و بیش از 40 سال مبارزه بی امان را در برابر زور و زور تحمل کرده است. تکبر. .

وی افزود: ایران در همه نبردها پیروز و سربلند ظاهر شده است و قطعا به هر تجاوزی پاسخ مناسب خواهد داد به عبارت دیگر امروز ایران سرنوشت نبردها را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید