جنگ پرسپولیس؛ چه کسی ستاره مورد علاقه خود را به قطر خواهد برد؟

جنگ پرسپولیس؛  چه کسی ستاره مورد علاقه خود را به قطر خواهد برد؟

مرتضی پورعلیگنجی که تابستان امسال به پرسپولیس پیوست، از سال 1394 در تیم ملی حضور داشت و از آن زمان تاکنون در تمامی مسابقات کشوری حضور داشته است. مرتضی که قبل از حضور کویروس در فهرست اسکوچیچ جایی نداشت و به اردوی اتریش نمی رفت، پس از حضورش به تیم ملی دعوت شد تا مشخص شود کارلوس نیز مانند یحیی گل محمدی به مرتضی اعتقاد خاصی دارد.

بعد از محرومیت و مسائلی که با آزادی آی تی سی پورعلی گنجی به وجود آمد، مرتضی نتوانست در چند بازی اول پرسپولیس را همراهی کند. اما مرتضی پس از رفع این مسائل در تمام بازی های پرسپولیس به عنوان فیکس به میدان رفت.

پورعلیگنجی اگرچه قبل از مصدومیت آمادگی لازم را ندارد، اما با توجه به تجربه فراوانش، چهره ای تاثیرگذار برای پرسپولیس به حساب می آید و در آخرین بازی تیمش مقابل سپاهان، عملکرد نسبتا خوبی داشت.

مرتضی در حالی به تیم ملی بازگشت که خیلی ها قبل از اردوی اتریش از او به عنوان تهدیدی جدی برای خلیل زاده و کنعانی ها یاد کرده بودند. دو مدافعی که در چند سال گذشته به خصوص در دوران حضور اسکوچیچ مردان ثابت خط دفاعی تیم ملی بوده اند و انصافاً عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

شاید بعد از انتخاب کی روش خیلی ها فکر می کردند که شجاع شجاع را به تیم ملی دعوت نمی کند اما پیش بینی ها محقق نشد و نه تنها شجاع به تیم ملی دعوت شد، بلکه کی روش او را در ترکیب اصلی قرار داد. ترکیب تیمش در بازی دوستانه مقابل اروگوئه از او استفاده کرد و شجاع به خوبی و با نمایشی عالی پاسخ داد.

مرتضی در بازی دوستانه مقابل سنگال فرصت بازی پیدا کرد اما یک گل به خودی ضعیف بازگشت او به تیم ملی را تلخ کرد. اگر اتفاقی نیفتد مرتضی پورعلیگنجی به همراه خلیل زاده، کنعانی زادگان و سیدمجید حسینی 4 مدافع میانی ما در جام جهانی خواهند بود.

اگر حضور کنعانی زادگان در ترکیب اصلی تیم ملی را قطعی بدانیم، با توجه به تمرینات بالای او و اعتماد کیروش به او، 3 مدافع دیگر نیز برای حضور در کنار کنعانی زادگان تلاش خواهند کرد. شانس مجید حسینی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی کمی کمتر از شجاع و مرتضی است و به این ترتیب تا شروع جام جهانی شاهد جدال تمام عیار مرتضی پورعلیگنجی و شجاع خلیل زاده خواهیم بود.

مدافع فعلی پرسپولیس و مدافع سابق این تیم هر دو مازندرانی در تلاش هستند تا به ترکیب اصلی تیم ملی در جام جهانی راه پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید