جیمی جامپ حامی بانوان ایرانی نقره داغ شد

جیمی جامپ حامی بانوان ایرانی نقره داغ شد

ماریو فری، جیمی جامپی که در دیدار پرتغال و اروگوئه با پرچم رنگین کمان ایتالیا به زمین حمله کرد، از قطر اخراج شد و به زادگاهش ایتالیا بازگشت و بدین ترتیب به تجربه خود در جام جهانی پایان داد.

مقامات محلی در قطر ابتدا ماریو فری را به طور موقت بازداشت کردند، اما اندکی بعد او را آزاد کردند و گفتند که با هیچ عواقبی روبرو نخواهد شد. اکنون گزارش شده است که او به ایتالیا اعزام شده است.

فری ملقب به “هاوک” به این نوع رفتار معروف است. در جام جهانی برزیل، در جریان بازی بلژیک و آمریکا، او با پیراهنی که روی آن نوشته شده بود «کودکان فاولا را نجات دهید» و «سیرو ویو» به احترام یکی از هواداران فقید ناپولی وارد زمین شد.

او حالا در جام جهانی قطر علاوه بر در دست داشتن پرچم رنگین کمانی (پرچم صلح در ایتالیا) خواستار پایان دادن به حمله روسیه به اوکراین شد و پیام حمایتی هم از زنان ایرانی داشت. او گفت: فیفا بازوبندهای رنگین کمانی را برای کاپیتان ها و پرچم های حقوق بشر در سکوها ممنوع کرد، آنها همه را غیر از من متوقف کردند، من مانند رابین هود هستم.

هنوز از وضعیت هوادار آمریکایی که در بازی ایران و آمریکا روبان رنگین کمانی بسته و از ورزشگاه بیرون رانده شد، صحبتی نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید