کشتی منتخب تیم ملی بلیط مستقیم بلگراد در دست طلایی ها از اسلو / جیمی جامپس هرج و مرج پس از درخشش یزدانی!


ساعت: 13:12
تاریخ انتشار: 1401/04/19
کد خبر: 1882115

کریمی، فیروزپور و معصومی به تیم ملی نرسیدند، میرزازاده به تیم ملی راه یافت.

رقابت های انتخابی کشتی فرنگی تیم های ملی آزاد و فرنگی با مشخص شدن قهرمانان کشوری در رده های مربوطه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رقابت های کشتی آزاد و فرنگی تیم ملی صبح امروز (یکشنبه – 28 تیرماه) در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی در ادامه پیکارهای مدعیان تیم ملی برگزار شد.

این مسابقات که در روز قربان بایرام برگزار شد با استقبال گسترده مردم دوستدار کشتی کشورمان مواجه شد. ساعاتی قبل از شروع کشتی ها، تماشاگران به سالن رسیده بودند.

حمایت تماشایی جمعیت، سالن 12000 نفری را بر خلاف سال‌های اخیر به جنون کشتی کشاند. همچنین در این سالن حسن رنگرز و علیرضا دبیر قبل از شروع مناظره مورد تشویق قرار گرفتند.

محمد بنا مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی به همراه کادرفنی و پیمان درسکار مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی در این دیدار حضور داشتند. غلامرضا محمدی سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد در المپیک 2020 توکیو نیز در محل برگزاری مسابقات حضور داشت.

اولین مسابقه وزن 86 کیلوگرم تیم ملی آزاد بین علیرضا کریمی نایب قهرمان سابق جهان و قهرمان جام تهتی و محسن مصطفوی قهرمان کشور و دارنده مدال برنز آسیا برگزار شد. در این دیدار که کریمی بسیار مورد توجه هواداران قرار گرفت در دقایق ابتدایی کاری از پیش نبرد اما در 3 دقیقه دوم بازی را برگرداند و در نهایت این آزادکار گیلانی 6 بر 3 پیروز شد و به میدان رفت. برای دیدار با حسن یزدانی .

علیرضا کریمی در دومین کشتی این وزن حساس المپیکی به مصاف حسن یزدانی قهرمان جهان و المپیک رفت. حسن یزدانی در این دیدار یک طرفه پیش بینی می‌شد با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی برسد و شروع کننده تیم ملی در مسابقات جهانی شود.

پس از این دیدار و در مراسم تجلیل از حسن یزدانی، حداقل بیش از 100 نفر از حضار وارد محوطه مسابقه و تشک کشتی شدند و محبت خود را به او نشان دادند که باعث آشفتگی و بی نظمی در سالن شد و برای دقایقی اوضاع به هم ریخت. سردرگم

دومین دیدار کشتی فرنگی بین مهدی حاجیلویان قهرمان جام تهتی و امیرحسین فیروزپور قهرمان آسیا در دسته 92 کیلوگرم برگزار شد. در ثانیه های پایانی در حالی که حاجیلویان 4 بر 2 از حریف خود پیش بود، در عرض 2 ثانیه فیروزپور نتیجه را 6 بر 4 کرد و از سد حاجیلویان گذشت و به سد کامران قاسم پور رسید.

دومین مبارزه این وزن غیرالمپیکی بین امیرحسین فیروزپور و کامران قاسم پور بود. قاسم پور در این دیدار شرایط را کنترل کرد و با اتکا به حملات انفجاری توانست با نتیجه 4 بر صفر تیم ملی را به پیروزی برساند.

سومین مسابقه کشتی آزاد انتخابی تیم ملی بین یدولا محبی قهرمان آسیا و امیررضا معصومی قهرمان جام تهتی برگزار شد. این دیدار که فراز و نشیب های زیادی داشت در نیمه دوم با درخشش معصومی همراه بود که با نتیجه 8 بر 2 به مصاف امیرحسین زارع رفت.

در دومین و آخرین مسابقه این وزن، امیررضا معصومی مقیل امیرحسین زارع قهرمان جهان شد، اما با وجود کسب یک امتیاز در ثانیه اول، در دقایق باقی مانده کار خاصی به زارع انجام نداد. و با نتیجه 11 بر 3 نایب قهرمان تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی بلگراد شد.

در دور بعد نوبت مبارزه بود. جایی که علی اکبر یوسفی قهرمان دسته 130 کیلوگرم جهان رقابتی حساس با امین میرزازاده قهرمان امیدهای جهان داشت. این نبرد با نتیجه یک بر یک و پیروزی میرزازاده که در مسابقات جهانی پیش رو راهی تیم ملی سنگین وزن تیم ملی فرنگی شد، همراه بود.

پس از این مبارزه بود که جایزه 3000 دلاری بهترین مربی بزرگسال کشتی آسیا توسط پیمان تارسکار به محمد بنا و گلمرضا محمدی اهدا شد و دو مربی برتر مورد تشویق حاضرین قرار گرفتند و مورد قدردانی قرار گرفتند.

کشتی پنجم دوباره به آزاد بازگشت. سرشک بین رضا اطری قهرمان وزن جدید 61 کیلوگرم جام تختی و داریوش حضرت کولی زاده نایب قهرمان آسیا. آتاری در این دیدار موفق شد در یک مبارزه تقریبا یک طرفه با نتیجه 5 بر یک حریف خود را شکست دهد و نایب قهرمان وزن 61 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد صربستان در مسابقات جهانی شود.

در ششمین دیدار و یکی از حساس ترین دیدارهای روز، محمدحسین محمدیان قهرمان کشتی آزاد آسیا به مصاف معتبا گیلیج قهرمان جام تهتی رفت. بازی اول با نتیجه 4 بر 1 به سود محمدیان به پایان رسید تا بازی دوم برگزار شود.

محمدیان در دومین دیدار گذشته امروز مقابل گیلیج با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید و نایب قهرمان تیم ملی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید