حبس و حبس در کمین کشاورزان دنا


ساعت: 17:45
تاریخ انتشار: 1401/01/25
شناسه خبر: 1822018

دادسرای شهرستان دنا از جریمه و حبس برای سارقان زمین در شهرستان دنا خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس شهرستان دنا به ویژه شهرستان سی سخت به دلیل شرایط آب و هوایی منحصربفرد و موقعیت جغرافیایی خود همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است که اثرات منفی و مثبت در نقاط مختلف شهر زیبا شده است.

این روزها در این شهر توریستی اخبار مختلفی از تصرف و تجاوز به زمین به گوش می رسد که نیاز به نهادهای نظارتی را دو چندان می کند.

در سی سخت مناطق گردشگری و همچنین زمین های طبیعی وجود دارد که نیاز به حفاظت دارند اما تهاجمات و زمین خواری در این شهر تهدیدی برای نابودی آنهاست.

یکی از مناطقی که در این شهر مورد حمله قرار گرفته، منطقه گردشگری اندرسا است که شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز بوده است.

دادستان دنا در گفت و گو با صبح زاگرس به آخرین اقدامات برای مقابله با پدیده زمین خواری و ساخت و ساز در این منطقه گردشگری پرداخت و گفت: توجه ویژه ای به مبارزه با تصرف اراضی ملی شده است. در این راستا کمیته ای با حضور منابع طبیعی، آب های منطقه و محیط زیست تشکیل می شود.

غریب پور با بیان اینکه گزارش هایی مبنی بر تصرف در منطقه اندرسای سی سخت گزارش شده است، گفت: با وجود منابع طبیعی در منطقه حضور داشتیم که در صورت دخل و تصرف از طریق GPS روز شنبه اعلام می شود. ضبط را تنظیم کنید.

وی به تشریح مجازات تصرف زمین پرداخت و گفت: در مرحله اول مصادره لغو و در مراحل بعدی مجازات تشدید می شود.

قریب پور از سازمان ملی تصرف اراضی نام برد و با بیان اینکه این تصرفات توسط این دستگاه در حال بررسی است، افزود: در طول سال حدود 200 تا 300 پرونده تشکیل شد و سال گذشته بیش از 100 هکتار کشف و ضبط شد.

خبرنگار: باخمانیار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید