کشاورزان محیط بان موظف به کمک به اطفای حریق در مراتع هستند/ پروانه بهره برداری کشاورزان بی تفاوت لغو می شود


ساعت: 10:15
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819665

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

فرامرز مردانی گفت: در ماده 39 آیین نامه فنی و اجرایی استفاده از مراتع در کشور آمده است که در صورت آتش سوزی در مراتع، مالک یا محیط بانان موظف به مشارکت در اطفای حریق هستند و در صورت عدم مشارکت بدون دلیل موجه. منابع و مدیریت حوزه آبخیز پرونده چرا را لغو کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرامرز مردانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی با اشاره به بندهای 38 و 39 فصل دوم اصلاح شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور گفت: کشاورزان باید این اصلاحیه را مد نظر قرار دهند تا دچار مشکل نشوند.
وی بیان کرد: در بند 39 این آیین نامه آمده است که در صورت وقوع آتش سوزی چرا، محیط بانان یا محیط بانان موظف به مشارکت در آتش سوزی هستند و در صورت عدم مشارکت بدون دلیل موجه، اداره منابع طبیعی و مدیریت آب مجاز است. مرتع.
این افراد یادآور شدند: در صورت وقوع آتش سوزی تصادفی یا عمدی، منابع طبیعی و آبخیزداری، هلال احمر و تمامی جوامع محلی و شوراهای اسلامی برای اطفای حریق تلاش می کنند، اما حضور محیط بان در محل و مسئولیت بر عهده محیط بان است. اگر چنین است .و نباید در وقوع آتش سوزی دخالت داشته باشد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این کشاورز به عنوان یک کشاورز غیرمجاز در سال های آینده نمی تواند در مراتع حضور داشته باشد زیرا مراتع در اختیار ماست و باید از آن به بهترین شکل استفاده شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید