حج هنوز روز جدید قیمت ندارد

حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب – نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت – در گفت وگو با ایسنا در خصوص هزینه سفر حج که پیش بینی می شود با افزایش قابل توجهی مواجه شود. تاثیر دوره مبادله، تصریح کرد: قیمت حج هنوز مشخص نشده است، گروهی (سازمان حج و زیارت) برای اجاره هتل به عربستان رفته اند، قیمت هتل در عربستان در حال افزایش است. و پایین. ما نمی خواهیم مبلغی را اعلام کنیم و سپس برعکس عمل کنیم. قیمت سفر حج با اتمام اجاره هتل اعلام می شود.

وی که پیش از این دو رقم متفاوت 120 و 150 میلیون تومانی را برای حج پیش رو پیش بینی کرده بود، در این باره گفت: ما هرگز نگفته ایم که حج دقیقاً همین قیمت است. حدود آن را اعلام کرده ایم، حد بالا و پایین وجود دارد، اما به طور مشخص قیمت را اعلام نکرده ایم. در مقایسه با قیمت دلار و هزینه های سال های گذشته مبلغی را اعلام کرده ایم که ممکن است کمتر یا بیشتر باشد.

با توجه به افزایش قیمت ها در عربستان و اعتراض برخی کشورها به قیمت حج آینده و احتمال استقبال کمتر از سوی مردم برخی کشورهای مسلمان، در ارزیابی شرایط قیمت در عربستان و تاثیر آن بر قیمت حج. حاجی نواب گفت: امیدواریم قیمت ها افزایش پیدا نکند. آنها اعلام کردند که عربستان باید همکاری کند، اما باید منتظر ماند و دید به چه نتایجی می‌رسیم. با این حال، مذاکراتی در عربستان داریم که قیمت را از رقم پیش بینی شده کاهش می دهد.

سازمان حج و زیارت پیش از این اعلام کرده بود که حج 1402 «دوطبقه» خواهد بود. با توجه به حضور 87 هزار و 550 نفر در سهمیه حج ایران، 37 هزار نفر از بازماندگان سال 2019 در اولویت هستند که شهریه حج امسال را به طور کامل پرداخت کرده اند اما به دلیل محدودیت های کرونا در عربستان عقب مانده اند. پول حج آن سال 9 هزار تومان محاسبه و در بانک مرکزی واریز شد. این سازمان همچنین اعلام کرد که شورای دولت با اختصاص ارز ویژه حج 1402 به مبلغ 28 هزار و 500 تومان موافقت کرد و با بانک مرکزی برای انتقال 250 میلیون دلار به عربستان توافق شد.

دیدگاهتان را بنویسید