حرکت لاک پشت پروژه های ملی و نفتی در کهگیلو و حبیر احمد


ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1918046

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویار احمد از نکول اعتبارات مسئولیت اجتماعی وزارت نفت به این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ رکود و حرکت لاک پشتی پروژه های عمرانی و عمرانی کهگیلویه و بویراحمد موضوعی است که رسانه های محلی کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویژه به آن پرداخته اند. این رسانه با توجه به رسالت خود مدتی در دو بخش مختلف پروژه ملی و نفتی با علی شهابی نسب، مدیر اصلاح طلب بازمانده دولت روحانی در کوگیلویه و بویراحمد به گفتگو پرداخت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس با اشاره به اینکه استان اطلاعات مشخصی از پروژه های ملی ندارد و این پروژه ها در تهران سپرده شده و وزارتخانه ها متولی توسعه آن هستند، گفت: گفت: راه آهن یاسوج – اقلیدس و همچنین پروژه تقاطع محریان که در محور ورودی شهر یاسوج از سمت اقلیدس قرار دارد از این دست پروژه ها هستند و از اعتبار خوبی برخوردار نیستند.

وی اخذ اعتبار برای این پروژه ها را نیاز به چانه زنی قوی نمایندگان مردم در مجلس، استاندار و رهبری برنامه ریزی در سطح کشور ارزیابی کرد و ابراز داشت: برای بهره برداری از این پروژه ها باید اعتبارات بیشتری پرداخت شود تا بتوان کار کرد. انجام شد. برای حرکت به جلو

عدم جذب اعتبارات میلیاردی برای ۱۱ پروژه در کهگیلویه و بویراحمد موضوعی بود که علی شهابی نسب در گفتگو با رسانه ها به آن پرداخت و گفت: خرداد ماه امسال با موافقت وزارت نفت از محل. مسئولیت اجتماعی این وزارتخانه با اعتباری بالغ بر 46 میلیارد و 830 میلیون تومان. 11 پروژه تعریف شده اما تنها پنج میلیارد و 550 میلیون تومان تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین این موضوع را مطرح کرد که سالانه 500 هزار بشکه نفت از منطقه گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد و تا یکی دو سال اخیر این استان صادر می شود. سهم اعتبارات اجتماعی به عهده وزارت نفت صفر بود.

با این صحبت های شهابی نسب به نظر می رسد گیلویه و بویراحمد در پروژه های نفتی و پروژه های ملی روند لاک پشتی را طی می کند و با این وضعیت شاهد بهره برداری از خط ریلی اقلیدس- یاسوج، تقاطع همسطح مهریان، مسلای باشت، تپه شهدای گمنام باشد، سالن فرهنگی باشد، مسجد شهر لیکک، خوابگاه دانش آموزی گچساران، کمربندی دوم گچساران، جاده کمربندی، محور لیکک به جیزون، خانه بهداشت و طرح دهیاری، نخواهیم بود. ، تا از شبهه مطرح شده از سوی رسانه های کهگیلویه و بویراحمدی مبنی بر تغییر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان مطلع شویم، برویم و واکنش آقای رئیس را دریافت کنیم.

شهابی نسب با تکذیب خبر برکناری خود از سازمان مدیریت برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون این سازمان به من اطلاعی نداده است.

وی با بیان اینکه این پست تابع هیچکس نبوده و تغییر استانداران طبیعی بوده و عمر حاکمیتی همیشگی نبوده است، گفت: تا زمانی که ابلاغیه به من نرسد و دولت از من بخواهد کارم را ادامه دهم یا به دیگری واگذار کنم. سعی می کنم در خدمت مردم و نظام باشم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویار احمد در پایان گفت: خبر موثقی مبنی بر تغییر و جابجایی خود دریافت نکرده ام اما آماده هستم و ناراضی نیستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید