لاک پشت های دریایی در سواحل مکران دبیرخانه ملی مستقلی به دست آورده اند

زمان: 09:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793491

وحید پورمردان از تشکیل دبیرخانه ملی حفاظت از لاک پشت های دریایی در منطقه ساحلی مکران در سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون اظهار داشت: سواحل جنوبی استان یکی از مهم ترین مکان ها و زیستگاه های اصلی گونه های لاک پشت دریایی است که بر روی سرخ نیز قرار دارد. فهرست دبیرخانه دائمی حفاظت از لاک پشت های دریایی IUCN در چابهار تشکیل شد.

وی ادامه داد: پس از برنامه‌های نظارتی متعدد، مطالعات، بازدیدهای میدانی و راه‌اندازی گشت‌های سیار در سواحل، برگزاری صدها ساعت دوره آموزشی برای جوامع محلی، صیادان و ملوانان منطقه برای حفاظت و مقابله با لاک‌پشت‌های صید شده در سفرهای صیادی. «دبیرخانه مستقل حفاظت از گونه های لاک پشت های دریایی در جنوب استان ایجاد شده است.

پورمردان افزود: با راه اندازی دبیرخانه ملی حفاظت از لاک پشت های دریایی، برنامه ریزی ها و برنامه های عملیاتی و اجرایی در این زمینه با توسعه و سرعت عمل بیشتر اجرا می شود و بهسازی گونه های لاک پشت در حال انقراض در سواحل جنوبی کشور می شود. استان.

یک در هزار فروش به صنایع استان در راستای رفع آلودگی محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: کارگروه استانی یک در هزار فروش با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی استان و یکی از اعضای کارگروه بررسی و تصمیم گیری در مورد پرونده ها در یک سال تشکیل شد. هزار فروش دریافت شده از دبیرخانه استان.

وی افزود: کارگروه فروش یک در هزار با دستور اجرایی بند تشکیل شده است. “د” از هنر. (45) قانون وصول برخی عواید دولتی و مصرف آنها در موارد خاص.

پورمردان گفت: بر اساس بند «د» ماده 45 قانون وصول برخی درآمدهای کشور، به منظور تأمین امکانات و تجهیزات لازم برای پیشگیری و جلوگیری از آلودگی ناشی از آلودگی های صنعتی، کارخانه ها و کارگاه ها موظف به فروش یک در هزار هستند. محصولات خود را به تشخیص و تحت نظارت سازمان حفاظت محیط زیست برای کنترل آلودگی و جبران خسارات ناشی از آلودگی و ایجاد فضای سبز مصرف می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات هزینه شده از این محل به عنوان هزینه های قابل قبول موسسه محاسبه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید