سرعت مذاکرات وین برای ایران مهم است. در طرف دیگر لاک پشت نمی تواند حرکت کند و از ما انتظار نور داشته باشد

سرعت مذاکرات وین برای ایران مهم است.  در طرف دیگر لاک پشت نمی تواند حرکت کند و از ما انتظار نور داشته باشد

روز جدید سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: درباره سرعت مذاکرات و گفت وگوها صحبت های زیادی وجود دارد. سرعت مذاکرات برای ایران مهم است، آن طرف لاک پشت نمی تواند حرکت کند و از ما انتظار سرعت نور داشته باشد. ما باید مذاکرات را ادامه دهیم که منجر به یک توافق پایدار و معتبر می شود که با سرعت اجرای آن سازگار نیست. ایران به دنبال یک توافق پایدار و معتبر است.

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، درباره اظهارات سالیوان درباره تحریم های جدید علیه ایران علیه مقامات آمریکایی گفت: «خوب رفتار کنید. آنچه در شامگاه 13 دی رخ داد، ایران عاملان، فرماندهان و مدیران و دست اندرکاران این جنایت را تحت پیگرد قانونی قرار خواهد داد و تا زمانی که به دست عدالت سپرده نشوند، آن را ترک نخواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آنچه در وین اتفاق می افتد نتیجه تلاش همه کشورها برای دستیابی به یک تفاهم پایدار است. بعد از اینکه طرف مقابل یک کمپین ضد جاسوسی برای به دست آوردن چیزی در اتاق ها راه اندازی کرد، متوجه شد که بی فایده است. آنچه در وین می گذرد تمرکز بر رفع تحریم ها، پادمان ها، راستی آزمایی و مسائل هسته ای است و در برخی موارد پیشرفت هایی حاصل می شود.

وی ادامه داد: در مورد سرعت مذاکرات و گفت وگوها صحبت ها زیاد است. سرعت مذاکرات برای ایران مهم است، آن طرف لاک پشت نمی تواند حرکت کند و از ما انتظار سرعت نور داشته باشد. ما باید مذاکرات را ادامه دهیم که منجر به یک توافق پایدار و معتبر می شود که با سرعت اجرای آن سازگار نیست. ایران به دنبال یک توافق پایدار و معتبر است.

حاتب زاده گفت: مذاکرات وین باید تضمین کننده بازگشت مسئولانه آمریکا به برجام باشد و ما هیچ موضوعی خارج از برجام را مطرح و قبول نمی کنیم. ایران و آمریکا نظرات خود را در متون مکتوب غیررسمی درباره چهار موضوع بیان کرده‌اند: لغو تحریم‌ها، تعهدات و تضمین‌های هسته‌ای و راستی‌آزمایی اینکه دولت واشنگتن دوباره روابط بین‌الملل و این توافق را به سخره نخواهد گرفت. این گفتگوهای غیررسمی و مکتوب آرشیو مواضع است و ما در مورد چیزی فراتر از آن صحبت نکرده ایم.

وی گفت: ما نه خوش بین هستیم و نه بدبین. ما واقع بینانه مذاکره می کنیم و با واقع بینی به مردم گزارش می دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره توافق موقت در مذاکرات وین گفت: ما به دنبال توافقی پایدار و معتبر هستیم و هیچ توافقی که حاوی این دو جزء نباشد در دستور کار ما نیست. همه ما باید تلاش کنیم که بازگشت آمریکا به برجام با تضمین ها و بررسی های لازم همراه باشد و چرخه لغو تحریم ها انجام شود. این با هیچ توافق موقت محقق نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید