ما در کوه گیلوی حبیر احمد یک اقدام سازمان یافته نداشتیم


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909257

ملک حسینی در خصوص حوادث اخیر در کشور گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد اقدام سازمان یافته ای نداشته ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، سید علی ملک حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اگر در بحث اغتشاشات اخیر کشور، کشته شدن دو جوان در دهدشت را در نظر نگیریم، وضعیت استان بد است. در کشور بی نظیر بود و گفت: هیچ یک از اقشار مختلف مردم و اقشار در این نه تنها مدت ها در میدان رسانه دشمن ظاهر نشدند، بلکه شاهد حضور حداکثری مردم در مراسم عیسی بودیم. شهدای شاهچراغ و مراسم 22 آبان و حماسه ای دیگر آفریدند.

وی افزود: برخی از شایعاتی که در استان ما از سوی رسانه های متخاصم مطرح شده هیچ تاثیری بر مردم نداشته است. بسیاری از اخبار جعلی که در مورد استان منتشر شد مورد توجه مردم استان قرار نگرفت زیرا مردم ما ارتباط خوبی با رسانه ها دارند.

دادستان مرکز کهگیلویه و بویار احمد با اشاره به اینکه در یاسوج اغتشاشات منجر به تخریب و حمله به نیروی انتظامی نداشتیم، تاکید کرد: درخواست های رسانه های معاند در یاسوج جواب نداد و تعداد بسیار کمی از مردم در برخی نقاط شهر تجمع کردند. شهرستان که با توجه به هوشیاری شورای تامین و نیروی انتظامی این مشکل در وهله اول حل می شد.

وی در ادامه با اذعان به اینکه در اسرع وقت برای رسیدگی به موضوع دستگیرشدگان که بسیاری از آنان ابراز پشیمانی کرده اند، حضور یافته و با این افراد گفت و گو کرده ایم، گفت: اکثر دستگیرشدگان آزاد و بسیاری از آنان آزاد شدند. با تعهد و حضور خانواده هایشان.همچنین تعدادی از دانش آموزانی که شروع به شعار نویسی کرده بودند پس از گفتگو با خانواده به خانواده هایشان تحویل داده شدند.

ملک حسینی در خصوص حوادث شهر دهدشت اظهار داشت: در شهر دهدشت که شدت حوادث متفاوت بود به دلیل حمله فتنه گران به فرمانداری تجمعی صورت گرفت، تیراندازی شد و دو نفر درگیر شدند. در این حوادث کشته شدند و سپس آنها نیز جمع آوری کردند. برخی از املاک شهرداری آسیب دیدند و یکی از بانک ها نیز آسیب جزئی دید که با هوشیاری نیروهای امنیتی تعداد زیادی از این افراد شناسایی شدند که هم اکنون در بازداشت بسر می برند. این خسارات باید ریال به ریال از افرادی که خسارت وارد کرده اند مطالبه شود.

وی با تاکید بر اینکه هیچ اقدام سازماندهی شده ای در استان صورت نگرفت و اگر مواردی هم بود بررسی و رسیدگی کردند، خاطرنشان کرد: در سطح کهگیلویه و بویراحمد برخلاف سایر استان ها تحرکات مسلحانه و سازماندهی شده وجود نداشت.

دادستان از عدم دستگیری در دانشگاه ها و مدارس استان خبر داد و افزود: در صورت دستگیری دانش آموزی، افرادی هم هستند که مرتکب خرابکاری شده اند و این افراد اغلب به دعوت خانواده هایشان تحویل داده می شوند. دستگیر شدگان ربطی به دانشجویی ندارند پرونده بازداشت شدگان فعلی به زودی مشخص می شود.

ملک حسینی گفت: دستگاه قضایی به موضوع دانشگاه ورود نکرد و معتقدیم مشکلات دانشگاه باید در خود دانشگاه حل شود. متأسفانه عده‌ای در دانشگاه احساس کردند که پشت این بی‌خیالی هستند و به بهانه‌های واهی برخی از دانشجویان را تحریک کردند. شعارهای ضد ادب در فضای دانشگاه قابل قبول نیست. زیرا در تمام سیستم های دنیا، دانشگاه قوانینی دارد که دانشجویان باید به آن پایبند باشند. برای این دانشجویان حکم تعلیق و غیبت از دانشگاه صادر شده است. همچنین از دانشجویان خواسته می شود خانواده های خود را به دانشگاه بیاورند.

وی در خصوص بازداشت شدگان گفت: بیش از 90 درصد دستگیرشدگان آزاد شده اند. اگر افراد به اشتباه دستگیر می شدند، در کمتر از یکی دو ساعت آزاد می شدند.

ملک حسینی با بیان اینکه کمترین دستگیری را نسبت به کشور داریم، اظهار داشت: اکثر دستگیرشدگان بین 18 تا 20 سال هستند و تعداد زیادی نیز دچار آسیب های اجتماعی شده اند.

وی در خصوص ارتباط با اصحاب رسانه گفت: باید ارتباط دستگاه ها و نهاد حاکمیتی با رسانه ها بیشتر شود و ارتباطی که با رسانه های استان داشتیم قابل مقایسه با سال های گذشته نبود و سیاست ما این است که اقداماتی را میانجی گری کنیم. گرفته ایم.

دادستان مرکز استان گفت: کمتر از 10 درصد از بازداشت شدگان کهگیلویه و بویراحمد را زنان تشکیل می دهند که با مشاوره در کمتر از دو ساعت آزاد شدند.

ملک حسینی گفت: در سرنوشت اغتشاشات دهدشت، یکی از افرادی که در آنجا به خود شلیک کرده است، هنوز مشخص نیست توسط چه کسی.

فضای مجازی نادریان معاون دادستان در این نشست خبری خاطرنشان کرد: این انعکاس و ارتباط دادسرا راهی به عنوان روشنگری می گشاید که هدف اصلی رسانه هاست.

وی گفت: تفاوتی که در حوادث اخیر نسبت به حوادث سال 2018 می بینید، ناشی از درک ما از قانون و اعمال راهکارها با توجه به فضای جامعه است. اتفاقی که برای مردم افتاد باعث شد موضوع با کمترین تنش به نتیجه برسد و موضوع به مراحل قانونی کشیده نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید