حرکت چراغ های بیلبوردهای متحرک زمین فوتبال / سکوت سازمان لیگ در برابر خفاش های کوبنده!

ساعت: 08:02
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1781221

اصلاحیه آیین نامه رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران تا رسیدن فصل جدید لیگ برتر به هفته پنجم نقض شده و این سازمان هیچ اقدامی نکرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه ورزش راه دانا ؛ در چند فصل اخیر که کنترل چندانی بر تبلیغات لباس های فوتبال لیگ برتر وجود نداشت، باشگاه های پرطرفدار تبلیغات بی شماری را روی لباس تیم های خود منتشر کردند و لیگ برتر را به نمادی زشت تبدیل کردند.

سابقه برندها و لوگوهای چندین شرکت غیر ورزشی وجود دارد. چاپ روی جلو و پشت پیراهن، روی شورت ورزشی و حتی روی پاها؛ مشکلی که بازیکنان لیگ برتر را به بیلبوردهای متحرک در زمین سبز فوتبال تبدیل کرد.

اما در 17 شهریور 1400 سازمان لیگ فوتبال ایران در اطلاعیه ای بخشنامه جدیدی در خصوص نحوه تبلیغ لباس بازیکنان صادر کرد و آن را «اصلاح قانون 72 فصل هفتم قوانین مسابقات» برای تغییر وضعیت نامید. روی کاغذ. . کمی.

قرار بود با نظارت سازمان لیگ و نهادهای نظارتی فدراسیون فوتبال وضعیت بیلبوردهای متحرک اندکی بهتر شود و تیم‌های لیگ برتری با شرایط منطقی‌تر و حرفه‌ای‌تر تبلیغ شوند، اما بعد از 4 هفته اوضاع بدتر شد.

طی مفاد آئین نامه ای که باید رعایت شود؛ سازمان لیگ به صراحت اعلام کرده اسامی تایید شده بازیکنان باید روی شماره و پشت لباس آنها درج شود. این مشکلی بود که به جذابیت لیگ برتر و تشابه شکل کار با لیگ های معتبر دنیا کمک کرد، اما باشگاه ها قوانین حرفه ای را رعایت نمی کنند.

238a6d0c 08ca 459b a06f fdf6231f6b5c خبر خاکستری

تیم‌های فوتبال که طبق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا ملزم به رعایت عناصر اعلان‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و ذکر نام بازیکنان در پشت پیراهن‌های خود هستند، برای کسب درآمد بیشتر، فضای برتر را به چاپ غیرقانونی تبلیغات در لیگ برتر اختصاص داده‌اند.

غیرقانونی به این معنا که طبق همین اصلاحیه، آگهی های پشت پیراهن های فوتبال را می توان به صورت قانونی در فضای زیر چاپ کرد و باشگاه هایی مانند استقلال و پرسپولیس که مدعی درآمدزایی صدها میلیاردی هستند از راه های غیرقانونی به این امر دست می یابند.

f43ee815 dbc0 47a8 92d9 1b6d05e90738 خبر خاکستری

تنها فضای تبلیغاتی جلوی پیراهن های لیگ برتر 200 متر مربعی نیز در نظر گرفته شده است اما این قانون به صراحت نقض شده است تا همچنان شاهد زشتی تماشای فوتبال ایران باشیم.

نکته دیگر اینکه در اطلاعیه سازمان لیگ فوتبال ایران به باشگاه ها اشاره ای به چاپ رایگان «برند اسپانسر در فضای جلوی شانه بازیکنان و تقریباً بالای لوگوی باشگاه» نشده است، اما این جا خالی نیست. به نام مدیرانی که برای امرار معاش از این راه ثروت به دست می آورند.

جای خالی شانه چپ و راست پیراهن تیم ها نیز در اختیار سازمان لیگ قرار می گیرد تا برای لوگوی مسئولیت اجتماعی و مسابقات چاپ شود اما همچنان در فضای کوچک باقی مانده شاهد چاپ اسپانسرها هستیم. لوگو.

لازم به ذکر است که این فضا به برندی اختصاص دارد که ذاتاً مختص باشگاه نیست و توسط هواداران باشگاه به آژانس اهدایی تبدیل شده است. اقدامی که مصداق بارز غیرحرفه ای بودن خواهد بود.

مدیرانی که معتقدند برند باشگاهشان حداقل 500 میلیارد تومان ارزش دارد و درگیر کمپین سختی با سازمان لیگ فوتبال ایران در زمینه تبلیغات محیطی بوده اند، احتمالاً حتی بخش هایی از «بدن بازیکنان» را به برند حامیان مالی اختصاص می دهند. فرصت!

d24f6601 db0d 424f 9f7f 3869a580b97a خبر خاکستری

نکته جالب دیگر این است که در سال های اخیر لیگ برتر فوتبال ایران هیچگاه از میزان سپرده های این اسپانسرهای به ظاهر کوچک اطلاعی نداشته و درصد حمایت مالی آنها از باشگاه ها مشخص نیست. به نظر می رسد عدم نظارت دقیق سازمان لیگ فوتبال و عدم جدیت این نهاد باعث تداوم چهره زشت اسپانسر لباس های رسمی شود و شرایط برای جلوگیری از این امر بیش از پیش شود. دشوار.

اکنون که فصل جدید لیگ برتر تازه شروع شده است، بهتر است حداقل برای تحمیل اصول حرفه ای به باشگاه ها، لیگ ساماندهی شود و در صورت تکرار این رفتار، روی باشگاه ها با جدیت کار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید