حزب الله موفق شد هزاران موشک خود را مورد اصابت قرار دهد


ساعت: 19:04
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1809099

دبیرکل حزب الله لبنان به یاد فرماندهان شهید مقاومت سخنرانی کرد و گفت که حزب الله موفق شده هزاران موشک شلیک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان امشب (چهارشنبه) در مراسم بزرگداشت سرداران شهدای مقاومت سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان پیش از پرداختن به تحولات منطقه و جهان ابتدا سالروز ولادت امیرالمومنین (ع) را به همه مسلمانان تبریک گفت و گفت: وقتی نام علی (ع) را به یاد می آوریم، تشکر می کنیم. خداوند متعال را سپاس می گوییم «والدین خود را سپاس می گوییم که با علم و محبت و محبت خود ما را فرزند تربیت کردند».

سید حسن نصرالله افزود: 38 سال از شهادت شیخ راغب حرب و 30 سال از شهادت سید عباس به همراه شهید ام یاسر و فرزندشان حسین می گذرد. 14 سال از شهادت سردار جهادی ما حاج عماد مغینه و 40 سال از تاسیس مقاومت اسلامی و حزب الله می گذرد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: سال 82 برای ما سال تصمیم، تأسیس، تولد، شروع حرکت و تداوم بود. این بار آغشته به خون شهدای ماست و هر چه امروز داریم به برکت همین خون است.»

سید حسن الله نصرالله همچنین اعلام کرد: مجموعه کاملی از آثار سیدعباس منتشر شده و در روزهای آینده منتشر خواهد شد. این بخشی از تاریخ و حضور ماست. مجموعه کامل آثار شیخ راغب تکمیل و ارائه خواهد شد. «چند روز دیگر با المنار مصاحبه می کنم تا درباره عباس الموسوی صحبت کنم و همچنین یک همایش فکری و فرهنگی درباره زندگی و اندیشه سعید عباس برگزار می شود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما نه ادعای مقاومت را داریم و نه مصادره می کنیم. ما نمی گوییم مقاومت را ما ایجاد کردیم، اما فرماندهان شهید ما این کار را کردند. تهاجم 1982 تهدید بزرگی برای لبنان، منطقه، آرمان فلسطین و سوریه بود. اما تهدید بزرگتری برای لبنان وجود داشت. هویت لبنان در معرض تهدید قرار گرفت و قرار بود به اسرائیل تحویل داده شود. وی افزود: باید توجه داشت که مقاومت و همه گروه های آن از جمله حزب الله هویت لبنان را حفظ کرده اند.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: این مقاومت است که این هویت را با خون، فداکاری و جهاد حفظ می کند و در آینده نیز این هویت را حفظ خواهد کرد. رویارویی با پروژه صهیونیستی نیازمند سطوح کمی و کیفی بالایی بود و مقاومت اسلامی لبنان در اینجا متولد شد. این مقاومت برای مقابله با این طرح در کنار گروه های دیگر متولد شد. «در اینجا شیخ راغب حرب آشکارا و سرسختانه در میدان حاضر شد و حقیقت را فریاد زد.

سید حسن نصرالله افزود: تثبیت روش، مقاومت، راه آن، نهادینه شدن این مقاومت و تبدیل آن به یک واحد متشکل، قوی، مستحکم و گسترده با سید عباس بود. سید عباس عنوان پایداری و حرکت ما در راه پیروزی بود. «با حاج عماد مغنیا بود که مقاومت وارد میدان شد و معادلات را تغییر داد و رژیم دشمن را در هم شکست و افسانه این ارتش شکست ناپذیر را نابود کرد و توانمندی و توسعه کمی و کیفی را ایجاد کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: عماد مغنیا عنوان پیروزی بود که شیخ راغب به دنبال آن بود و سید عباس را وعده داد. این پیروزی را حاج عماد به دست آورد. حاج عماد عنوان توسعه هوشمند، مبتکر و توسعه نظامی و امنیتی این مقاومت است. مقاومتی که به لطف خداوند و به یاری و موفقیت او، برنامه ریزی و انجام وظایف، صبر، تلاش و جهاد به این همه پیروزی و افتخار دست یافته است».

نصرالله گفت: مقاومت علیرغم همه توطئه ها و مشکلات در داخل و خارج از کشور از لبنان دفاع می کند و به مردم فلسطین کمک می کند و چشمش به بیت المقدس و اماکن مقدس است. برخی معتقدند آینده منطقه با عنصر سومی به نام اسرائیل گره خورده است و بدون آن آینده ای برای منطقه نمی بینند، جنبش های مقاومت در منطقه – از جمله ما – نگاهی متفاوت و واقع بینانه دارند. ما معتقدیم که این رژیم موقتی و در حال زوال است. مارپیچ نزولی رژیم در سال 1985 آغاز شد، زمانی که مقاومت لبنان دشمن را مجبور کرد از بیروت، صیدا، غرب بقاع، راشی و النبطیه عقب نشینی کند تا در پشت نوار امنیتی معروف پنهان شود.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: در سال 2006 اسرائیل بزرگ سقوط کرد. سیر کلی این رژیم سقوط کرده است و این تنها ارزیابی من نیست، رهبران ارشد دشمن، فیلسوفان و نظریه پردازان ارشد این رژیم و بسیاری از آنها از این ادبیات صحبت می کنند. ما اسرائیل را در حال افول می بینیم و تنها مشکل اینجا زمان است، نه بیشتر. آینده منطقه با آنچه دیگران محاسبات خود را بر اساس آن ساخته اند متفاوت است. ما به عنوان یک گروه مقاومت در لبنان، جایی که کشور ما در معرض تهدید است، توسعه این رژیم را به صورت روزانه رصد می کنیم. ما با یک رژیم بحران و ارتش روبرو هستیم. «کشورهایی که روابط خود را عادی کرده اند و برای این رژیم پول می فرستند، سعی دارند به رژیم دشمن جان بدهند.

نصرالله افزود: در رژیم اشغالگر، آمادگی اسرائیلی‌ها برای تحمل خطرات جنگ و اعتماد آنها به ارتش و نهادهایشان کاهش یافت و مهاجرت بازگشت افزایش یافت. وضعیت اقتصادی این رژیم سخت و فاجعه بار است و بیکاری بالاست. سربازان دشمن را در مرز لبنان دیدیم که به دنبال غذا برای خوردن بودند. حل و فصل سیاسی و مذاکرات هیچ چشم اندازی ندارد. تنها چشم انداز موجود، امیدوارکننده و جدی که می توان در چند سال آینده به آن دست یافت، چشم انداز مقاومت است.

دبیرکل حزب الله همچنین گفت: در سال های اخیر، اسرائیل به این نتیجه رسیده است که جنگ گران است، از این رو اصطلاح “جنگ فرسایشی” (در استراتژی توسعه یافته در سه دهه گذشته، یک کشور تلاش خواهد کرد شکاف بین این دو را پر کند). “جنگ ها توانایی های دشمن، ساختار سازمانی، سلاح ها و انسانیت دشمن را تضعیف می کند). اختلال در حمل و نقل از ایران به لبنان یک تهدید بود. اما مقاومت این تهدید را به فرصت تبدیل کرد و اکنون می گویم که نبرد بین دو جنگ نتایج بزرگی برای ما داشته است. من به دشمن می گویم که ما توانایی هدف قرار دادن هزاران موشک خود را به دست آورده ایم و این کار را آغاز کرده ایم و موشک هایمان را نشانه گرفته ایم و دیگر نیازی به انتقال آنها از ایران نیست. مکتب این مقاومت، مکتب عماد مغنیه و قاسم سلیمانی، تبدیل تهدید به فرصت است.

سید حسن نصرالله افزود: به دشمن می گویم منتظر شما هستیم و به یاری خداوند و هوشیاری مقاومت در موقعیت عملیات انصاریه 2 امکان پذیر است.[عملیات انصاریه، کمینی بود که حزب‌الله ۲۴ سال پیش (۱۹۹۷) در روستای انصاریه برای شماری از کماندوهای صهیونیستی گذاشت و دوازده‌نفرشان کشته شدند) قرار بگیریم». سید حسن نصرالله در ادامه خطاب به اشغالگرانی که به دنبال موشک‌های نقطه‌زن هستند، گفت: «هر چقدر که دوست دارید به دنبال آن‌ها بگردید. ما منتظر شما هستیم.  ما امروز در لبنان -و از مدت‌ها پیش- ساخت پهپادها را آغاز کردیم».

دبیرکل حزب‌الله همچنین تأکید کرد: «مقاومت از مدت‌ها پیش و از زمان حاج عماد پدافند هوایی خود را فعال کرد؛ اما تصمیم فعالسازی را در پایین‌ترین سطح در مقابله با پهپادها اتخاذ کرد. دشمن به دنبال جذب سرباز در داخل [کشور] او برای جبران ناتوانی خود در ارسال پهپاد به لبنان رفت. در حالی که برخی در کشور دست به دست هم داده اند و سفارت آمریکا میلیون ها دلار هزینه می کند، مقاومت گسترده ترین برنامه آموزشی و آموزشی خود را در ده سال اخیر در تابستان و بهار امسال اجرا کرده است. مقاومت در مسیر توسعه قرار دارد، به دور از آنچه در اطرافش می گذرد».

سید حسن نصرالله در بخشی دیگر از سخنان خود به انتخابات داخلی لبنان اشاره کرد و در این خصوص گفت: مانند دوره های گذشته با جدیت، مشارکت قوی و مسئولانه در انتخابات شرکت می کنیم. شعار ما در این انتخابات این است که می مانیم، حمایت می کنیم و می سازیم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین به مردم بحرین و یمن اشاره کرد و گفت: در لبنان، کشور آزادی ها، زنده نگه داشتن سالگرد قیام 14 فوریه حق مردم مظلوم بحرین است. مردم مظلوم یمن حق دارند در مورد فرزندان، زنان و مردم خود صحبت کنند. «همان افرادی که در جریان تجاوز سعودی سر بریده شدند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: درست است که زندگی فقط یک موشک نیست. اما این موشک است که از این جان، کشور، دولت، مردم و مرزها و عزت محافظت می کند. برخی از رقبا در کشور سی سال پیش و حدود پانزده سال پیش برخی وزارتخانه ها را تصاحب کردند… با پول مملکت چه کردید؟ و با پولی که از خارج می آید؟ پولی که آمریکا و عربستان برای لبنان خرج کردند چه شد؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید