حسن یزدانی; 10 دقیقه، یک میلیارد تومان!

تا چند روز دیگر بیست و دومین دوره لیگ برتر کشتی فرنگی آغاز می شود که رقم قرارداد این روزهای کشتی گیران مورد توجه رسانه ها قرار گرفته است. از بین 10 ملی پوش اعزامی ایران به مسابقات جهانی کشتی 2022 بلگراد، 9 ملی پوش قرارداد خود را با باشگاه های مورد نظر خود نهایی کرده اند و تنها رضا عطاری هنوز با هیچ تیمی قرارداد نبسته است.
طبق قانون سازمان لیگ در خصوص سقف جذب ملی پوش برای هر تیم سه ملی پوش، سه تیم صنایع مازندران، انبوه سازان هوتن و پتروپالیش تاکستان بلیش از این پس سه بازیکن ملی پوش به خدمت گرفتند. مدعی قهرمانی در لیگ برتر

حسن یزدانی هر دقیقه صد میلیون تومان
تیم صنایع مازندران که فصل گذشته با هدایت رضا یزدانی عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده بود، در فصل جدید نیز به دنبال تکرار این عنوان است. این تیم مازندرانی که پیش از این رحمان عموزاد را به خدمت گرفته بود، امروز از امضای قرارداد حسن یزدانی و محمدحسین محمدیان خبر داد. قرارداد حسن یزدانی به گفته سرپرست تیم صنایع مازندران یک میلیارد تومان است تا برای اولین بار در تاریخ لیگ بزرگ کشتی، یک کشتی گیر قراردادی میلیاردی امضا کند. قرارداد یک میلیاردی حسن یزدانی برای سه کشتی گیر است و برای ستاره کشتی ایران که رقیب سرسختی در لیگ برتر ندارد اتفاقی خاص و لذت بخش خواهد بود. یزدانی که معمولا دعواهایش را در سه دقیقه اول تمام می کند، احتمالا در کمتر از 10 دقیقه مبارزه مفید یک میلیاردی به دست می آورد!
حسن یزدانی در سال های اخیر همواره گران ترین کشتی گیر لیگ بوده و امسال با این رقم به آن عنوان دست یافت. بر اساس گزارش ها دو کشتی گیر صنعتی دیگر نیز قراردادی به ارزش بیش از 500 میلیون تومان امضا کرده اند.

حسن یزدانی;  10 دقیقه، یک میلیارد تومان!

کامران؛ تیم ستاره 800 میلیونی هوتن
کامران قاسم پور، دیگر تیم مازندرانی و مدعی لیگ برتری، بیشترین قرارداد را امضا کرده است. قاسم پور که قبل از امضای قرارداد با حسن یزدانی گران ترین کشتی گیر لیگ برتر بود، با قراردادی 800 میلیون تومانی به تیم هوتن پیوست تا در یک سال اخیر دو مدال طلای جهانی خود را کسب کند. علاوه بر این امیرمحمد یزدانی دیگر ملی پوش تیم هوتن است که قراردادش 450 میلیون تومان است و محمد نقدی نیز قراردادی مشابه یزدانی دارد.

حسن یزدانی;  10 دقیقه، یک میلیارد تومان!

کشاورز 550 میلیون قرارداد با تاکستان
تیم پالایش پترو بایلیش تکستان که فعالیت خود را از لیگ دسته اول آغاز کرد و با سرمایه گذاری خوبی وارد لیگ برتر شد، علیرضا سرلک، یونس امامی و امیرحسین زارع را در جمع ملی پوشان به میدان آورد. بی شک سرشناس ترین چهره این تیم امیرحسین زارع است که به اندازه ستاره های دو تیم مازندرانی قرارداد نبسته است. به گفته مدیر تیم تاکستان سقف قرارداد این تیم 550 میلیون تومان است که به قهرمان سنگین وزن سال گذشته جهان که مدال برنز امسال را کسب کرده است پرداخت می شود.

حسن یزدانی;  10 دقیقه، یک میلیارد تومان!

قراردادهای لیگ 40 روزه موجود است
لیگ برتر کشتی آزاد از 31 مهرماه آغاز می شود و دور مقدماتی این رقابت ها تا یک ماه دیگر ادامه دارد. مرحله نیمه نهایی و نهایی احتمالا اوایل آذرماه برگزار می شود، بنابراین لیگ برتر در یک روند 40 روزه به پایان می رسد. وقتی این مسابقات را با لیگ هایی مانند فوتبال، والیبال و بسکتبال مقایسه می کنیم که بازیکنان چندین ماه به تیم باشگاهی خود خدمت می کنند. به نظر می رسد پرداخت صدها میلیونی که به نظر می رسد اکنون به میلیاردها رسیده، برای ستاره های کشتی کاملاً مقرون به صرفه باشد. حالا تصور کنید والیبالیست هایی که تابستان تا شب عید در لیگ برتر بازی می کنند شاید کمی بیشتر از کشتی گیران حقوق بگیرند.
هرچند کشتی به عنوان اولین رشته ورزشی کشور باید خیلی بیشتر از این مورد توجه قرار گیرد اما به نظر می رسد توجه ویژه فدراسیون در دوران علیرضا دبیر باعث شده تا این مسابقات منبع درآمد خوبی برای کشتی گیران باشد. البته این قراردادهای چند صد میلیونی بیشتر مربوط به ستاره های فردی است و خبری از پرداخت چنین مبالغی در سایر تیم ها نیست.

حسن یزدانی;  10 دقیقه، یک میلیارد تومان!

دیدگاهتان را بنویسید