حشر جدی مستقل از فرهاد مجیدی است

حشر جدی مستقل از فرهاد مجیدی است

در آستانه نهمین دیدار استقلال در لیگ برتر بیست و یکم، انتقادات از عملکرد مهاجمان فرهاد مجیدی و همچنین سبک بازی آبی های پایتخت همچنان از سوی پیشکسوتان استقلال در رسانه ها مطرح می شود.

عباس سرخاب درباره شرایط این روزهای استقلال که فکر می کنید با خبرورزشی مصاحبه کرد.

چرا استقلال با این همه مهاجم نمی تواند گل بزند؟

گل نخوردن دو مشکل دارد. یکی بحث روانشناسی و دیگری بحث فنی. در پنج بازی اخیر می بینیم که استقلال خیلی سخت گل می زند. این ممکن است به دلیل عدم تمرکز بازیکنان یا فشار روانی یا تمرینات تاکتیکی بالا در فاز حمله باشد. شاید خارجی ها هنوز در ترکیب بازیکنان تیم قرار نگرفته اند.

اما بیش از یک ماه است که در ایران هستند؟

شاید فشار کادرفنی روی بازیکنان زیاد باشد و انتظارات زیادی از آنها داشته باشند. با این حال، امتیاز دادن فقط به روحیه خوب نیاز دارد و بسیار ساده است. زیبایی فوتبال در گل زدن است و همه برای دیدن گل فوتبال نگاه می کنند اما متاسفانه از خارجی های استقلال چیز خاصی نداریم.

یمگا که 3 بار برای استقلال گل زد اما چرا ادامه پیدا نکرد؟

بله، او دو گل خوب به ذوب آهن زد و یک پنالتی هم زد اما ظاهرا توقعش خیلی بالا رفت و تنش برایش سنگین بود. ضمن اینکه یمگا را در دیدارهای بعدی با ذوب آهن در دیدارهای بعدی ندیدیم.

ژست را چطور دیدی؟

تا به حال کار خاصی برای این بازیکن انجام نشده است. البته این به نبود خلاقیت در خط هافبک برای گلزنی هم مربوط می شود. در حال حاضر استقلال از دروازه تا بالای خط حمله بهترین بازیکنان ایرانی را در اختیار دارد اما متاسفانه روش به خدمت گرفتن بازیکنان درست نیست.

میشه واضح تر توضیح بدی منظورت چیه؟

متاسفانه مصاحبه های سرمربی نشان می دهد که او بیشتر از اینکه در تیمش باشد بیرون از زمین و خارج از زمین است. مجیدی می نشیند ببیند چه کسانی از تیمش انتقاد می کنند تا سریعا پاسخ دهد. این بیش از هر چیز به ضرر اوست. این ادبیات در شأن سرمربی تیم بزرگی مثل استقلال نیست. به هر حال ما مجیدی را به عنوان یکی از سرمایه های استقلال دوست داریم. چون موفقیت او در نهایت موفقیت استقلال است اما تاکتیک هایی که فرهاد در پیش گرفته جواب نمی دهد.

تو چی میگفتی

ببینید بازیکنی که در سیستم سه-پنج-دو بازی می کند فرصت بازی در سیستم 2-4-4 را ندارد. در حالی که فردای آن روز استقلال با سیستم 3-4-3 بازی می کند. اگر این تغییرات حتی در جریان مسابقه در تیمی مثل منچسترسیتی اتفاق می افتد و جواب می دهد، به دلیل آمادگی فنی بازیکنانی است که با همه این سیستم ها آشنا هستند. اما فوتبالیست ایرانی نمی تواند این هفته سه دفاع بازی کند، هفته آینده چهار دفاع. همه این تغییرات در نهایت استقلال را از هماهنگی لازم می گیرد.

چگونه می خواهید با فلش بازی کنید؟

در این شرایط قطعا بازی آسانی برای استقلال نخواهد بود. در مجموع امیدوارم سرمربی استقلال تا حدودی متوجه شده باشد که کجا کار می کند. او قطعا دوست دارد بهترین نتایج را بگیرد، اما عدم تجربه و مقاومت کم در برابر انتقاد باعث می شود تمرکزش را از دست بدهد. از طرفی مدیریت آقای آجرلو تا حدودی شبیه بلوف است. چرا که تاکنون اقدامات مثبتی از سوی رهبری ندیده ایم و فقط در مورد آن صحبت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید