هشدار جدی به فرهاد مجیدی و استقلال

هشدار جدی به فرهاد مجیدی و استقلال

علی چینی بازیکن سابق استقلال در خصوص دیدار استقلال و پیکان و همچنین حضور تماشاگران در حاشیه این دیدار، قرعه کشی جام جهانی، تیم ملی پیشرو در جام جهانی 2022 قطر مصاحبه ای انجام داد. و مسائل مشابه.

دیدار دو تیم استقلال و پیکان را چگونه پیش بینی می کنید؟

پیکان یکی از بهترین تیم های لیگ برتر است و اکنون جدول خود را نزدیک به تیم های بالای جدول بین تیم های چهارم و هشتم نگه داشته است. اینکه او توانست در این لیگ سخت هفتم شود نشان می دهد که او تیم قوی و خوبی است.

شرایط استقلال را چطور می بینید؟

استقلال بعد از هفته ها بازی در فشار بالا نیاز به چند روز مرخصی داشت که با توجه به تعطیلات فیفادی، استقلال استراحت خوبی داشت و ریکاوری مناسب و به موقعی داشت. فکر می کنم دعوت از 4 استقلالی به اردوی تیم ملی باعث افزایش انگیزه آنها و البته بچه های دیگر شود و حالا با انگیزه مضاعف به لیگ برگردند.

فکر می کنی استقلال بتواند پیکان را شکست دهد؟

او قطعا باید این کار را انجام دهد. استقلال دیگر حق امتیاز از دست دادن ندارد و باید تا دو سه هفته آینده تمام شود و قهرمان شود.

حضور تماشاگران در این بازی چقدر به استقلال کمک می کند؟

بیننده دوازدهمین یار استقلال است. به طور کلی تیم های محبوب و قدرتمند انگیزه بیشتری از بازی در مقابل تماشاگران خود می گیرند. به خصوص استقلال که حالا در بالای جدول بی نظیر است.

اما پرسپولیسی ها معتقدند این تیم می تواند به لطف دیدارهای سخت مقابل استقلال به اوج برسد و همچنان مقام قهرمانی اش باقی است؟

قانون فوتبال یک قانون نانوشته است. حتی بزرگ ترین مربیان دنیا هم نمی توانند نتیجه این ورزش را پیش بینی کنند. البته انسان با امید زنده است و پرسپولیسی ها حق دارند امیدوار باشند. اما قطعا استقلال از این نظر به قهرمانی امید بیشتری دارد. تیم های سپاهان، مس رفسنجان، فولاد و آلومینیوم اراک قطعا رقبای سرسختی برای استقلال هستند اما گاهی تیم های معمولی مثل صنعت نفت می آیند و پرسپولیس را شکست می دهند. تا آخرین لحظه باید امیدوار بود. خوب است که پرسپولیسی ها امیدوار باشند اما باز هم می گویم امید ما بیشتر است.

تیم ایران را در جام جهانی چگونه می بینید؟

شاید اگر به ما می گفتند که گروه خود را جمع کنید، نمی توانستیم آن را به خوبی سازماندهی کنیم. البته همه تیم های گروه ما سخت کوش هستند مخصوصا خودمان. ایران تیم اول آسیاست و بازیکنانی دارد که تازه وارد چنین مسابقاتی نیستند. بیشتر آنها در اروپا بازی می کنند یا تجربه حضور در جام جهانی را دارند.

محوریت قرعه کشی چه بود؟

حضور علی دی در این مراسم باعث افتخار همه ایرانیان شد. مدت ها است که او را تشویق می کند اما متاسفانه چنین فردی در ورزش ایران جایی ندارد. خیلی بد است همه در دنیا ایران را با نام علی دایی می شناسند، پس ما در کشور خودمان به آن علاقه نداریم.

به نظر شما باید با اسکوچیچ به جام جهانی برویم یا مربی دیگری بگیریم؟

من اسکوچیچ را مربی قدرتمندی نمی دیدم. درست است که توانستیم صعود کنیم اما با نگاهی به تیم های خودمان و تیم های حاضر در گروه، این تیم ملی هم بدون سرمربی صعود کرد. تیم ملی ایران در جام جهانی یک مربی بسیار حرفه ای می خواهد. اسکوچیچ فقط در ایران کار کرده است اما فردی مثل کی راش که بارها در رئال مادرید حضور داشته و بارها در جام جهانی حضور داشته است می تواند تنها در عرض چند ماه تیم ایران را متحول کند و جایگاه تیم ملی را تغییر دهد. ما فقط سه بازی و سه شانس در جام جهانی داریم. اینطور نیست که 10 بازی از قبل داشته باشیم. من فکر می کنم همه باید باشند، به جز اسکوچیچ، زیرا او به دنیا اهمیتی نمی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید