هشدار جدی ایمان جهانی به استقلال و فرهاد مجیدی

هشدار جدی ایمان جهانی به استقلال و فرهاد مجیدی

ایمان عالمی در خصوص مسیر سال گذشته استقلال گفت: کادر فنی این تیم از ابتدای فصل به دنبال جوانان بوده و زمانی می خواستند این نفرات را هماهنگ کنند. بازی ها با برنده یا مساوی شروع شد اما عملکرد خوبی نداشت. چون بازیکنان جدید اضافه شدند. شرایط جدیدی به وجود آمد و با توجه به حضور پین، ایده های جدیدی در تیم حاکم شد اما در مجموع با درایت کادر فنی و تغییرات مدیریتی، تیم خوبی راهی مسابقات شد. اتفاقات خوبی افتاده و حالا استقلال با 6 امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم در صدر جدول قرار دارد. به همین دلیل است که می توانیم ارزیابی بسیار خوبی هم از کارکنان و هم از مدیریت به دلیل دوره سال گذشته داشته باشیم.

او درباره دربی که نقطه عطفی برای استقلال در پایان سال بود و به حفظ روند صعودی تیم کمک کرد، گفت: قطعا همینطور است. دربی با 6 امتیاز بالاتر از جدول رقم خورد. استقلال سعی کرد فاصله خود را حفظ کند و با استراتژی بسیار خوبی وارد زمین شد. در چند سال اخیر دربی به این زیبایی را ندیده بودیم. پرسپولیس هم خوب بازی کرد. این بازی در یک سوم دفاعی دو تیم برگزار شد و موقعیت های بسیار خوبی برای گلزنی ایجاد کرد و به بازی جذابی برای تماشاگران و کارشناسان تبدیل شد.

پیشکسوت استقلال گفت: در نهایت استقلال با همان امتیاز مساوی توانست فاصله خود را در بالای جدول حفظ کند. خدای ناکرده در بازی های آینده بتواند امتیازات کامل را کسب کند. استقلال 7 فینال پیش رو دارد و باید بتواند در همه آنها با یک نگاه وارد زمین شود. امیدوارم بتواند در هر فینال سه امتیاز بگیرد و با حفظ فاصله قهرمان شود.

عالمی گفت: جدایی یزدانی و مرندمند استقلال را در موقعیت شکننده ای قرار داد اما به نظر می رسد خرید رافائل سیلوا خط دفاع را محکم نگه داشته است. وی گفت: البته دو بازیکن به خط دفاعی اضافه شده است. عارف گلمی نیز مصدومیت خود را پشت سر گذاشت و همزمان به این تیم پیوست. اضافه شدن گلامی و سیلوا کمک زیادی به تیم کرد. غیبت یزدانی و مرادمند می توانست ضربه جدی به تیم وارد کند اما حالا به عنوان کاشف و دانشمند، دفاع در شرایط خوبی است و ستاد باز است. با توجه به اینکه استقلال با سه مدافع بازی می کند، حضور یک مدافع میانی روی نیمکت ضروری است و این اتفاق افتاده است.

وی افزود: زمانی که بازیکنی به تیمی اضافه می شود، نیاز به زمان دارد تا خود را تطبیق دهد، اما سیلوا اولین بازی خود را خیلی زود انجام داد و در دربی هم بازی کرد. او خیلی خوب و سریع خود را به تیم معرفی کرد. ضمن اینکه احساس می کردم هنوز 100 درصد آماده نیست و قطعاً در تعطیلات شرایط خیلی بهتری در طول مسابقات وجود داشت.

پیشکسوت استقلال در شروع سال جدید با بازی پیکان گفت: همه تیم ها در مقابل استقلال و پرسپولیس انگیزه زیادی دارند. پیکان تیم جوان و همگنی دارد. روی میز شرایط خوبی دارد و بازی خوبی خواهد بود. این بازی می تواند چالش بزرگی برای استقلال باشد. پس باید با تمام وجود وارد زمین شود. همانطور که گفتم، هر مسابقه یک فینال است. امیدوارم با دست پر از این بازی بیرون بیایند و در بازی های بعدی هم همینطور باشد تا در پایان فصل به هدف بزرگ خود برسند.

عالمی در پاسخ به این سوال که آیا نوروز می تواند به افت استقلال منجر شود و تیم را در مسیری غیرمنتظره قرار دهد، گفت: با شناختی که از تیم و بدنساز دارم اتفاق خاصی نمی افتد. آنها باید در تعطیلات تیم را در شرایط خوبی نگه داشته باشند. استقلال با توجه به دوری اش از پرسپولیس همه چیز دست اوست.

وی افزود: شاید حریفان با انگیزه بالایی مقابل این تیم قرار بگیرند و حتی سعی کنند استقلال را با ضد فوتبال به چالش بکشند اما با توانایی تیم و درایت کادرفنی که همه چیز را خوب پیش می برد، قطعا همه چیز زیر سوال می رود. اگر بی خیال شوند مشکل ساز می شود، تیم باید با همین قدرت برود تا قهرمان شود، خدای نکرده این اتفاق بیفتد و استقلال قهرمان لیگ برتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید