هشدار جدی برای فرهاد مجیدی

هشدار جدی برای فرهاد مجیدی

تصور عمومی بعد از تعلیق پرسپولیس مقابل هواداران این بود که سرنوشت قهرمانی لیگ رقم خورده و استقلال دست نیافتنی است اما اتفاقات بازی استقلال – پیکان این نظریه را رد کرد. رافائل سیلوا که تسلط و خونسردی اش مقابل صنعت نفت و پرسپولیس باعث اطمینان کادر فنی برای هدایت خط دفاعی شد، در پایان نیمه اول با اشتباه ناشیانه استقلال را ده کرد و ناگهان دوباره از ماشین حساب برای بررسی معادلات قهرمانی استفاده شد.

استقلالی ها خوش شانس بودند که از این دیدار یک امتیاز گرفتند و 6 امتیاز از پرسپولیس عقب ماندند، اما شاید مهمتر از آن عاقبت بدون شکست باشد که از دست دادن آن می تواند رهبر را به بحرانی غیرمنتظره برساند.

استقلال مقابل پیکان شروع خوبی نداشت و در نیمه اول بیشتر تحت فشار بود اما مجیدی پس از اخراج مدافع برزیلی چندین تعویض خوب انجام داد که باعث شد تیمش بازی را کنترل کند. یک چشم بین دو نیمه قرار گرفت که کمترین تحرک استقلالی ها بود. جانشینی امانوف، حسین زاده و یمگا که در ابتدای نیمه دوم به دلیل پرس دوندگی زیادی داشتند نیز منطقی بود اما شاید بهتر بود ورا گفوری بازیکن باتجربه با توپ خوب و حتی یک ضربه پایانی، به جای امیرعلی صادقی یک تجربه میدانی کوچک داشت. صادقی آینده نگر در این شرایط حساس نتوانست خیلی موثر باشد و تصمیمات اشتباهی گرفت.

با تساوی در دربی و محرومیت پرسپولیس در مقابل دیدگان هواداران، خیلی ها قهرمانی را در دستان وریا دیدند اما سناریوی عجیب بازی استقلال – پیکان هشداری بود برای مجیدی و شاگردانش که بدانند کار تمام نشده است و 6 بازی باقی مانده را می توان با اتفاقات پیش بینی نشده پر کرد.

اکثر هواداران بر این باورند که دیدار با سپاهان، فولاد و مس رفسنجانی موانع سخت تری برای استقلال هستند اما هر کدام از این 6 بازی برای شاگردان مجیدی فینال است و باید در تمام لحظات این دیدارها بیشترین تمرکز را داشته باشند. . جدول و قهرمانی..

مجیدی بازی با پیکان را با چهار دفاع آغاز کرد تا تمام مهره های هجومی موثر خود را به طور همزمان به زمین بفرستد اما پس از آن توقف دوباره می توانست با احتیاط برخورد کند و دوباره از دفاع سه نفره برای ادامه فصل استفاده کند.

بازی بعدی استقلال مقابل نساجی در جام حذفی است و ادامه لیگ یک ماه دیگر به تعویق افتاد. برای استقلالی ها که بعد از تعطیلات لیگ افت غیرمنتظره ای دارند، شاید این وقفه اتفاق خوبی نباشد، اما از طرفی بازگشت احتمالی مرندمند یا یزدانی شاید بخشی از مشکلات خط دفاعی را حل کند.

دیدگاهتان را بنویسید