حضرت علی (ع) پرچم عدالت اجتماعی را برافراشت


ساعت: 20:01
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883905

امام موقت تهران با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) پرچم عدالت اجتماعی را برافراشته بود، افزود: در واقعه غدیر، مردم تشنه عدالت طبق فرمان با حضرت علی (ع) بیعت کردند. از خدا.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش دیار آفتاب ؛ آیت الله کاظم صدیکی امام جمعه موقت تهران ظهر امروز در همایش بین المللی دادگستری از دیدگاه امیرالمومنین(ع) در اراک گفت: غدیر بایرام بایرام الهی و اکبر است. واقعه در عالم خلقت و واقعه غدیرخم روز بیعت امت با امامت و روز تعیین حاکمان عرش است. او خدای فرش و مظهر حق و عدالت و معنویت و همه ارزش هاست.

صدیقی گفت: قرار دادن هر فردی در جایگاهی که شایسته اوست، مصداق عدالت است و اگر کار به دست نااهلان سپرده شود، مصداق ظلم سیاسی و بی عدالتی است.

وی ادامه داد: آسمان و زمین مبتنی بر عدالت است و هر موجودی حرکتی درونی دارد و جرقه ای در درون دارد و عدل شرعی این است که از گناهان کبیره پاسداری کند و در انجام وظایف خود کوشا باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: عدالت قانون را تعریف می کند و هرکس را در چارچوب خودش قرار می دهد. احسان به معنای گشاده رویی باید در کنار عدالت قرار گیرد و مردم با دو بال عدالت و مهربانی حرکت کنند.

صدیکی بیان کرد: تزکیه بالاترین معیار تحقق عدالت اجتماعی است، یعنی هرکسی که شعار عدالت خواهی می دهد باید ابتدا این ویژگی را داشته باشد و در زندگی روزمره خود عدالت محور باشد. خدمت صادقانه به مردم، دوری از طمع، سوء استفاده نکردن و نخواستن به منفعت شخصی باعث برقراری عدالت می شود.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) پرچم عدالت اجتماعی را برافراشتند، افزود: در واقعه غدیر مردم تشنه عدالت عملاً به فرمان خداوند با حضرت علی (ع) بیعت کردند.

رئیس بنیاد بین المللی غدیر افزود: عدالت سیاسی یعنی دادن حق به مشروع و نباید از مردمی که حق دارند غفلت کرد و نقش مردم در صحنه که جمهوری حکومت اسلامی است. ، یک اصل است و حمایت از مردم موجب اجرای عدالت می شود».

امام جمعه موقت تهران گفت: زمانی که مردم در کنار حکومت قرار گرفتند و رفع ظلم و فساد به عنوان مطالبه ملت مطرح شد، ادله کارگزاران کامل است و باید مطالبه عدالت خواهی مردم را محقق کنند. ایجاد شکاف طبقاتی و ظلم در جامعه ظلم است.

صدیکی تصریح کرد: نقش مردم در اجرای عدالت اجتماعی بسیار مهم است و کاهش شکاف طبقاتی و تامین حداقل ها مهمترین انگیزه مسئولان در حکومت علاوی است تا هیچکس گرسنه نماند.

وی خاطرنشان کرد: قضاوت هنر است و حضرت علی (ع) مظهر قضاوت اسلامی است و علما هرگاه نتوانستند قضاوت صحیحی داشته باشند به حضرت علی (ع) پناه می بردند. هنر قضاوت این است که قاضی با روش های روانی حقیقت را بفهمد و عدالت را قضاوت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید