تغییر بی صدا آبی پرچم فرانسه/ مکرون پرچم جدید را به نماد انقلاب فرانسه نزدیک می کند

تغییر بی صدا آبی پرچم فرانسه/ مکرون پرچم جدید را به نماد انقلاب فرانسه نزدیک می کند

روز جدید : امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه رنگ آبی پرچم فرانسه را تغییر داد. به گزارش شبکه رادیویی اروپا وان، هدف رئیس جمهور برقراری ارتباط مجدد با پرچم 1793، نماد انقلاب فرانسه است.

: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه رنگ آبی پرچم فرانسه را تغییر داد.

به گزارش روزنامه فرانسوی زبان Loparizine، وی در حساب توییتر خود نوشت: سه رنگ پرچم فرانسه در حال حاضر از بنفش، سفید و قرمز تشکیل شده است. این تغییر برای نماد فرانسوی کاملاً محتاطانه انجام شد.

روزنامه فرانسوی زبان لوپن نیز می نویسد: امسال این تحول چندان مورد توجه قرار نگرفته است. همین اطلاعات که توسط الیوت بلاندر و پل لاروتورو، نویسندگان اسرار الیزه در ماه سپتامبر منتشر شده بود، دیروز (یکشنبه) از رادیو اروپا وان اعلام شد. پرچم سه رنگ فرانسه دیگر مثل قبل نیست. به طور خاص، اولین نوار سه گانه آبی-سفید-قرمز پرچم فرانسه از این پس بنفش خواهد بود.

دو روزنامه نگار تغییر رنگ پرچم فرانسه را اینگونه توصیف کردند: امانوئل ماکرون در جولای 2020 به توصیه آرنو گولانز که مسئول طراحی صحنه مراسم و رویدادهای کاخ الیزه است، این تصمیم را گرفت. لازم به ذکر است که همه پرچم های فرانسه تغییر رنگ نداده اند. این رنگ بنفش به پرچم هایی اشاره دارد که بر فراز ساختمان های دولتی برافراشته اند. اینها شامل پرچم های برافراشته شده بر فراز پنجاه و پنجمین ساختمان فیوبور-سنت-هونور (کاخ الیزه)، مجلس ملی و وزارت کشور فرانسه است.

به گزارش شبکه رادیویی اروپا وان، هدف رئیس جمهور برقراری ارتباط مجدد با پرچم 1793، نماد انقلاب فرانسه است.

دیدگاهتان را بنویسید