حضور مردم در انتخابات باعث می شود پایه های کشور مستحکم تر شود

یک نماینده مجلس در گفتگو با خبرگزاری موج:

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس گفت: انتخابات یکی از مظاهر دموکراسی ایران است و حضور مردم در این فستیوال باعث می شود که پایه های کشور اعم از امنیت، استقلال و… مستحکم تر شود.


محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انتخابات یکی از مظاهر دموکراسی ایران است و حضور مردم در این فستیوال باعث می شود که پایه های کشور اعم از امنیت، استقلال و… مستحکم تر شود.

وی ادامه داد: از این رو مجلس یازدهم با تصویب قانون جدید انتخابات سعی داشت به این مظهر دموکراسی کمک کند تا هر چه بهتر برگزار شود. مثلا موضوع شفافیت در انتخابات بسیار حائز اهمیت بود. شفافیت مالی، شفافیت انتخاباتی و… جزو از این دست شفافیت ها بود.

نماینده فیروزآباد در مجلس گفت: بر اساس قانون جدید هر یک از داوطلبان باید حسابی مشخص به وزارت کشور معرفی کنند تا همه هزینه‌های انتخاباتی با این حساب باشد. این قانون با هدف سلامت انتخابات و جلوگیری از هرگونه ریخت و پاشی است که در سنوات گذشته شاهد بودیم.

فروردین با بیان اینکه همچنین حساب معرفی شده به وزارت کشور، موجب سلامت خود داوطلب نیر خواهد شد، تصریح کرد: چنانچه نامزد انتخابات خارج از این چارچوب عمل کند، قانوگذار نسبت به آن پیش بینی های لازم را انجام داده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در همین قانون پیش بینی شده اگر داوطلبی خرید و فروش رأی انجام دهد، ضمن اینکه رأی نامزد انتخاباتی ابطال می‌‎شود، نسبت به او محدودیت‌هایی برای دوره‌های بعد در نظر گرفته می شود.

وی بیان داشت: قطعا با قانونی که در مجلس شورای اسلامی مصوب شد، شفافیت نحوه هزینه کرد انتخاباتی چندین برابر شده و به سلامت انتخابات کمک می کند.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید