اتفاقات عجیب در تیم های پایه پرسپولیس; پایه کسب و کار و درآمدزایی!


ساعت: 13:52
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886586

لزوم ورود مدیریت باشگاه به جایگاه تیم های تابعه

تغییر مدیریت تیم های پرسپولیس، اتفاقاتی که در دل این تیم ها افتاد و شرایط عجیب باعث شد تا تیم های رده های اصلی شرایط اسفناکی را تجربه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تیم های پایه پرسپولیس و استقلال سال هاست که همیشه یکی از علامت سوال های بزرگ این دو باشگاه بوده اند. تیم هایی که هیچ گاه ظاهر حرفه ای ندارند و مورد توجه قرار نمی گیرند و بیشتر به عنوان ویترین و تشریفات وجود دارند و معمولاً گردهمایی درآمدزا برای چند پیشکسوت هستند. به دلیل همین نگاه وسواس گونه و بی توجهی به تیم های اصلی است که تقریباً بازیکن خاصی از زیرمجموعه های مغرب زمین تولید نمی شود و این دو باشگاه همیشه حاضرند در فصول نقل و انتقالات میلیاردها دلار برای جذب بازیکنان جدید هزینه کنند. انجام دهید.

این در حالی است که در پرسپولیس وضعیت در تیم های پایه بدتر است. اوضاع در این تیم ها به قدری بد و غم انگیز است که همه تیم های اصلی باشگاه شرایط نامساعدی در مسابقات دارند و حتی ترس سقوط به رده پایین می رود. تغییرات در تیم های اصلی پرسپولیس در سال های اخیر باعث عدم ثبات در قسمت های مختلف این تیم ها شده و شرایط این تیم ها بسیار پیچیده شده است.

از سال گذشته بار دیگر مدیریت این تیم ها تغییر کرده است اما اتفاقاتی که در دل این تیم ها افتاد و شرایط عجیب باعث شد تیم های رده های اصلی شرایط اسفناکی را تجربه کنند.

در ابتدای فصل گذشته صحبت هایی مبنی بر سپردن محسن خلیلی و محمد پنجعلی به مدیریت تیم های پایه پرسپولیس به گوش می رسید و در این میان توصیه ها و دستورات بیرونی زیادی وجود داشت، اما در نهایت پس از کش و قوس های فراوان، درویش مدیریت تیم های پایه پرسپولیس را به عهده گرفت. تیم های پایه به محسن خلیلی دادند. این مکان برای سال بعد آنقدر جذاب بود که خلیلی نماینده مجلس شد.

از سال گذشته که مدیریت تیم های پایه پرسپولیس تغییر کرد، اتفاقات ناگواری در این تیم ها رخ داد. محسن خلیلی که جایگزین محمد پنجعلی شد با توجه به هزینه های گزافی که انجام شد متاسفانه نتایج بسیار ضعیفی کسب کرد. مدیر پایه پرسپولیس جایگزین محمد پنجعلی باتجربه می شود که آخرین تجربه او در فوتبال پایه به عنوان مربی در مدرسه فوتبال سپهر حیدری بود اما با جذب روابط عمومی هیات فوتبال به عنوان معاون و برادر یکی از هم سن و سال های هیات فوتبال. اجاره گروه در تهران نیز ذینفع است.

اما دلیل این نتایج عدم تمرکز وی بر روی تیم های پایه پرسپولیس بود، زیرا به محض اطلاع مدیریت، بدون دریافت مجوز رسمی از باشگاه پرسپولیس مدرسه فوتبالی به نام پرسپولیس افتتاح کرد و بدون پرداخت پول از اجاره بها استفاده کرد. یک راه کاملا غیرقانونی.. یکی از مواردی که در مورد محسن خلیلی مدیر تیم های پایه پرسپولیس مطرح شد این است که بدون کسب مجوز رسمی از باشگاه اقدام به ایجاد مدرسه فوتبال به نام خود کرده است که غیرقانونی است و کارکنان باشگاه باید در این زمینه دخالت کنند..

این در شرایطی است که بسیاری از پیشکسوتان سرشناس این باشگاه که به دلیل عدم پرداخت هزینه مجوز نتوانستند مدرسه فوتبال پرسپولیس را به طور رسمی افتتاح کنند، وضعیت مالی خوبی ندارند.

اما ماجرا زمانی جالبتر می شود که مربیان این مدرسه فوتبال به دلیل ترس از دست دادن جایگاه خود با مبلغی ناچیز فعالیت می کنند. حتی امکانات این مدرسه توسط تیم های اصلی تامین می شود. بسیاری از فوتبال آموزان این مدرسه نیز با وعده حضور در تیم های اصلی ثبت نام می کنند.

تغییراتی که او در کادر فنی تیم های پایه پرسپولیس انجام داد انتقاداتی را نیز به همراه داشت چرا که برخی از پیشکسوتان این باشگاه از مسئولیت خود کنار گذاشته شدند و افرادی که سابقه حضور در پرسپولیس را نداشتند و در تیم های دیگری کار کرده بودند جایگزین آنها شدند..

ترس از موقعیت مردم باعث شد تمامی جانبازان در رده نوزادان (ارفی)، خردسالان (جباری)، جوانان (بزیک)، امید (حلالی) بدون تشکر و با بی احترامی اخراج شوند. دلیل برکناری این مربیان که خلیلی در محافل خصوصی گفته بود، حضور مربیان در آکادمی عریفی در حالی است که قرار بود به عنوان مدیر آن آکادمی فعالیت کند، حتی در جلسه ای که با مدیران آن آکادمی در رستورانی در یک مجتمع تجاری در اس ولنجک توافقی جزئی حاصل شد، اما به دلیل مشکلات اخلاقی و پیشنهاد سنگین مالی، مدیران این آکادمی با آن موافقت نکردند.

اما اکنون زمزمه هایی مبنی بر وجود شاکی خصوصی نیز شنیده می شود و البته نهادهای نظارتی دولتی نیز وارد عمل شده اند. خطری که این تیم ها را تهدید می کند، ایجاد جریان فکری ناسالم برای نقل و انتقال بازیکنان است که مدیریت باشگاه و رضا درویش باید با دقت بیشتری وارد این جریان شوند تا سلامت جذب بازیکن در تیم های اول ناسالم نمی شوند. همچنین باید به شکایاتی که در این زمینه شده است وارد شود و مانع از استخدام او شود. با توجه به اینکه تفکر مدیریت تیم های اصلی به سمت مسائل حاشیه ای و معرفی برخی اتفاقات غیرقانونی رفته است، باید از مدیریت باشگاه خواست هر چه سریعتر به این موضوع ورود کند..



دیدگاهتان را بنویسید