ایثار شهدا پایه های انقلاب اسلامی را مستحکم کرد

ساعت: 14:52
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781352

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران گفت: اگر خون پاک شهدا نبود هدیه ای برای نسل های آینده نداشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امروز (چهارشنبه 13 آبان) در این مجموعه فرهنگی مراسم تجلیل از خانواده شهید جمال محمد شاهی است که 38 سال پیش درگذشت و در سال 90 با عنوان شهید گمنام در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به خاک سپرده شد. ارزشی با حضور سردار علی فضلی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دکتر علی عسگر جعفری مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مصلحی رئیس بنیاد حفظ آثار روحانیون برگزار شد. آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس.

در این مراسم که همزمان با سالروز شهادت این شهید والامقام برگزار شد، سردار فضلی با تاکید بر نقش شهدا در حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گفت: اگر خون پاک شهدا نبود ما برای نسل های آینده ارمغانی نخواهد داشت.اگر چهار دهه از انقلاب می گذرد به برکت خون شهداست.عملیات والفجر 2 یکی از عملیات هایی است که همه رزمندگان در آن نقش پررنگی داشتند. نقش. عملیات والفجر 2 که در منطقه پیرانهر انجام شد، تمامی نیروهای دفاعی کشور اعم از سپاه و ارتش به این عملیات رفتند، اما قبل از شروع عملیات به منطقه آموزشی اعزام شدیم.

این فرمانده عملیات والفجر را یکی از عملیات های سرنوشت ساز در 8 سال دفاع مقدس دانست و افزود: شهدای زیادی در عملیات والفجر نقش بسزایی داشتند.

سردار فضلی با تاکید بر پیروزی جبهه حق علیه باطل گفت: تمام مراحل عملیات والفجر با موفقیت انجام شد و در 27 مهر 1362 مرحله اول عملیات به همین ترتیب انجام شد و در 4 آبان ماه قرار گرفتیم. 1983، مرحله سوم انجام شد. برادران ارتش و سپاه عزم خود را برای ادامه عملیات جزم کردند و در این سلسله ارتفاعات شاهد تقابل حق و باطل بودیم.

سردار فضلی با اشاره به دستاوردهای عملیات والفجر گفت: در نتیجه عملیات والفجر و تلاش رزمندگان اسلام، بسیاری از مناطق در دست دشمن به تصرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد. در این عملیات شهید علی رضایان از رزمندگانی بود که به درجه رفیع شهادت نائل آمد. حضور شهدا در این گونه عملیات ها دور از انتظار نیست چرا که همواره شاهد حضور رزمندگان در جبهه های حق علیه باطل بوده ایم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شهید جمال محمد شاهی نیز از شهدای عملیات والفجر بود. در واقع عملیات والفجر، نبرد سختی بود که در آن همه رزمندگان اسلام در جبهه حق با همه دروغ‌ها روبرو شدند. عراقی ها با 127 گردان و ایران – با 131 گردان وارد عملیات شدند. اگر شهدای محمدشاهی نبودند در عملیات والفجر به هیچ چیز نمی رسیدیم.

سردار فضلی در پایان یادآور شد: در عملیات والفجر نه تنها شهدا بلکه خانواده های آنها نیز حضور داشتند، کما اینکه خانواده محمدشاهی همیشه در عملیات بودند و امیدوارم فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید