یادواره شهدا نماد ایثار و مجاهدت شهدا و رزمندگان است.

ساعت: 15:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۱۹
کد خبر: 1783275

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مارکاسی:

کریمی بیان کرد: ساخت یادمان های شهدا علاوه بر اینکه نماد ایثار و مجاهدت شهدا و رزمندگان در جامعه است، باعث زنده نگه داشتن جان شهدا در جامعه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ سرهنگ گلمرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در مراسم رونمایی از یادمان شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان پردیس حضرت زرکب ابرا (س) زینب ابرا (س) گفت: پردیس و نمایندگی شهدا در بین نسل جوان و جامعه؛ ساخت یادمان برای شهداست و خوشبختانه این کار در این سال ها همواره مورد استقبال مردم به ویژه جوانان قرار گرفته است که نشان از فرهنگ زنده ایثار و شهادت در بین نسل جوان دارد.

کریمی بیان کرد: ساخت یادمان های شهدا علاوه بر اینکه نماد ایثار و مجاهدت شهدا و رزمندگان در جامعه است، باعث زنده نگه داشتن جان شهدا در جامعه می شود.

وی ادامه داد: امروز تحت توطئه ها و شرایط حساس کشور باید از جانفشانی شهدا بهره برد که علاوه بر بیمه شدن در برابر تهدیدات دشمنان، ما را از هرگونه انحراف مصون می دارد.

کریمی گفت: در این سال ها یکی از مکان هایی که از ساخت یادمان شهدا استقبال زیادی شد دانشگاه ها هستند که نشان از علاقه جوانان به شهدا دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: حضور شهید گمنام در دانشگاه ها علاوه بر کمک به ایجاد فضای معنوی در بین جوانان دانشگاهی، نقش مهمی در الگوسازی و الگوسازی دارد. تربیت نسل ها انقلاب

وی افزود: دانشگاه به عنوان متولی تربیت نسل جوان باید پیشتاز تربیت و الگوسازی شهدا باشد و در این راستا برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت تدوین کند.

کریمی گفت: یکی از نیازهای مهم در گام دوم انقلاب، کاربرد فرهنگ نجات دفاع مقدس در اقصی نقاط کشور است و دانشگاه باید فرهنگ دفاع مقدس را در همه زمینه های علمی، فرهنگی سرلوحه کار خود قرار دهد. حوزه های آموزشی و مدیریتی.

وی گفت: 64 یادمان شهدای گمنام در استان مرکزی ساخته شده است که از این تعداد 10 یادمان دیگر با پیشرفت 10 تا 50 درصد در دست ساخت است و در استان در مجموع 172 شهید گمنام داریم و از وجود آنها بهره مندیم.

یادمان شهید گمنام به همت دانشگاه فرهنگیان اراک در پردیس حضرت زینب کبری(س) با همت دانشگاه و مشارکت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاعی استان ساخته شد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید