ناگفته های شهدا در دفتر خاطرات جوان گام دوم انقلاب / حضور 4000 ایثار گلستانی در سرزمین شهدا


ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817416

در ایام نوروز کاروان های از شهرهای مختلف گلستان از جمله دوران دفاع مقدس راهی مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند. در دهه 60 جوانان انقلابی و متدین برای حفظ وحدت نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایام نوروز گام دوم را در انتقال این مفاهیم به دیار شهدا برداشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; شاید بتوان سفر معنوی راهیان نور و اربعین حسینی را هویت فرهنگی انقلاب اسلامی و جهان اسلام دانست، زیرا وجود این دو سفر معنوی از کربلا و سیدالشهدا(ع) که قلب تپنده اسلام است نشات گرفته است.

در ایام نوروز کاروان هایی از شهرهای مختلف گلستان مانند دهه 60 به مناطق عملیاتی جنوب کشور رفتند. برای آوردن نوروز، این سفر معنوی را آغاز می کنند.

انتخاب این سفر معنوی به جای کیش، کشم، شیراز و دریای شمال نشان می دهد که جوانان این مرز و بوم تشنه بصیرت شهدا هستند، موضوعی که امروزه حتی در مرکز سفرهای نوروزی کمتر به آن پرداخته شده است.

تبلیغات گسترده استان ها برای جذب مسافر و گردشگر برای کاوش در فرهنگ شهدا چه اشکالی دارد برای دوستداران انقلاب اسلامی.

در این خصوص سرهنگ سید احمد سادات مسئول قرارگاه سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی جدید از مهرماه تاکنون بیش از هزار دانش آموز گلستانی به محضر حاج قاسم اعزام شده اند، گفت: در این راستا به زودی یک هزار دانش آموز گلستانی به این شهرستان اعزام شده اند.


b2a09d93 7970 4691 9fb3 3e733cacf98f خبر خاکستری

نمونه شهدای کربلا را داریم.

بدتر از آن، موضوع مهم پارک-موزه دفاع مقدس که منبع روشنی برای دکترین ایثار در دوران طلایی انقلاب است، هنوز حل نشده است. و شهید استان گلستان را ندیدند چه رسد به این داستان های غم انگیز.

امسال پس از دو سال وقفه به دلیل تاج گذاری، سفرهای معنوی راهیان نور از سر گرفته شد و 4000 شهید بی صبر از محلات و اقشار مختلف منطقه گلستان داوطلب این سفر معنوی شدند.

حسینی همچنین با اشاره به موضوع عبادت معنوی 38 هزار دانش آموز بسیجی در قالب نرم افزار آموزشی شاد در جمع خبرنگاران گفت: قرارگاه شهدای گلستان در هرمشهر در ایام نوروز پذیرای زائران استان است و به دنبال پذیرایی و اسکان هستیم. خانواده‌هایی را به اردوگاه شهدای گلستان در هرمشهر می‌دهیم و هیئت‌های اعزامی را به اعزامی مانند اربعین حسینی تبدیل می‌کنیم و با این حساب تاکنون پذیرای بیش از 100 خانواده در هرمشهر بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از 25 اسفندماه تا 10 فروردین ماه اعزام راهیان نور به شهرستان های مقاومت بسیج ادامه دارد ضمن اینکه تا پایان نوروز میزبان خانواده های گلستانی خواهیم بود.


9ba30396 9e00 4ba1 a413 7b8bcbc4ad45 خبر خاکستری

دبیر راهیان نور استان گلستان و معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا نیز می گوید: 1401

سرهنگ حمید مازندرانی گفت: یکی از اهداف، سیاست ها و دستاوردهای ارتش راهیان نور، انتقال و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت نسل جوان، یادآوری ایثار، هم افزایی و هماهنگی با جذب حداکثری است. برای توسعه و تحکیم پیوند جوانان با پاسداشت مقدس، تقویت و تبیین نقش مردم در جنگ خلق آثار ادبی و هنری، ثبت ضبط راهیان نور در جشنواره است و امیدواریم همه شبکه ها و سازمان ها نقش خواهند داشت.

وی یادآور شد: 10 کمیته اعزام و اسکان، پشتیبانی و مالی، حراست و ایمنی، اطلاع رسانی و روابط عمومی، فرهنگی، بازرسی و برهنگی اجرا، حمل و نقل و حمل و نقل، بهداشت، بانوان و قصه گویی وجود دارد.

اعزام کاروان ها منوط به فوران تاج و تصمیم ستاد ملی ولیعهد، بر غذای زائران تاکید دارد.

قرارگاه های راهیان نور و دستاوردهای 43 ساله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جایگاه ویژه ای در جهاد دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید