حفاری ها به طور ضمنی درخواست فرانسه برای از سرگیری مذاکرات را رد کردند

حفاری ها به طور ضمنی درخواست فرانسه برای از سرگیری مذاکرات را رد کردند

روز جدید معاون وزیر امور خارجه در خصوص اظهارات ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر اینکه مذاکرات باید تا 30 خرداد از جایی که بوده از سر گرفته شود، گفت: ما مذاکره هسته ای نداریم، زیرا موضوع هسته ای در سال 1394 در حال بررسی است. شکل توافق منعقده بین ایران و 1+5 به طور کامل مورد توافق قرار گرفت.

وی با اشاره به مذاکرات 28 دسامبر در وین گفت: ما هیچ مذاکره هسته ای نداریم. وی گفت: موضوع اصلی پیامدهای خروج آمریکا از برجام و تحریم های غیرقانونی این کشور است.

علی باقری معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته (سه شنبه) در اولین مقصد سفر خود به چند کشور اروپایی در پاریس با فیلیپ آرورا، مدیرکل وزارت امور خارجه فرانسه دیدار و گفت و گو کرد. وی گفت: همانطور که می دانید فرانسه در آغاز سال جدید و در شش ماهه اول سال 2022 ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد و البته می تواند نقش فراملی ایفا کند.

فرصت خوبی برای بهبود روابط ایران و فرانسه

وی افزود: در این راستا معتقدم این فرصت بسیار خوبی برای بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران و فرانسه و همچنین نقش فرانسه در همکاری های منطقه ای و در جریان مذاکراتی است که انجام داده ایم. در 28 دسامبر در وین با 1 +4 خواهیم داشت.

حفاری‌ها همچنین گفتند که او مذاکرات مفصل، صریح، جدی، سازنده و آینده‌نگر با مدیرکل سیاسی وزارت خارجه فرانسه داشته است.

* مذاکره هسته ای نداریم

معاون وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص اظهارات ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر اینکه مذاکرات برای احیای برجام باید از همان جایی که تا 30 خرداد بود از سر گرفته شود، گفت: ما مذاکره هسته ای نداریم زیرا موضوع هسته ای در سال 2015. فرمت توافق حاصل شده بین ایران و 1+5 به طور کامل مورد توافق قرار گرفت.

این دیپلمات ایرانی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی که اکنون با آن مواجه هستیم، پیامدهای خروج آمریکا از توافق برجام است که محدود به تحریم های غیرقانونی جمهوری اسلامی ایران است.

بر اساس این گزارش، علی باقری معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از پاریس عازم برلین شد و باید به لندن برود. مادرید یکی دیگر از مقصدهای سفر اروپایی علی باقری است.

دیدگاهتان را بنویسید