مهلتی برای مذاکرات وین وجود ندارد / از سرگیری مذاکرات در 3 روز آینده

ساعت: 18:04
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794623

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی امروز از از سرگیری مذاکرات در وین طی سه روز آینده خبر داد و افزود: مهلتی برای مذاکرات در وین (برای رفع تحریم ها) وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی روز جمعه در پیامی توئیتری نوشت: مذاکرات در وین ظرف سه روز آینده از سر گرفته می شود.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین ادامه داد: در دور قبلی مذاکرات، مذاکره کنندگان بر اساس پیشرفت سریع بود. ما باید به سمت نتیجه گیری موفقیت آمیز مذاکرات در اسرع وقت، ترجیحا تا اوایل فوریه حرکت کنیم.

وی در پاسخ به لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال آمریکایی که گفته بود «اوایل فوریه آخرین مهلت برای تهران است»، در توئیتی دیگر افزود: «اگر (این تاریخ) مربوط به زمان‌بندی باشد، بله. اما اگر این به معنای مهلت است، خیر.

میخائیل اولیانوف افزود: «پیشرفت در مذاکرات به عوامل زیادی بستگی دارد و نمی توان از قبل ارزیابی کرد. در این مرحله، به نظر می رسد آغاز فوریه برنامه زمان واقعی باشد.

مهلتی برای مذاکرات وین وجود ندارد / از سرگیری مذاکرات در 3 روز آینده

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ساعاتی پیش در بیانیه ای گفت: برجام اهمیت خود را از دست نداده و جایگزینی برای آن وجود ندارد.

جیک سالیوان، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: مسکو به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران اعتقاد دارد. اهمیت خود را از دست نداده و جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد. این توافق اهمیت خود را از دست نداده است، اتفاقاً همه کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد از جمله ایالات متحده موظف به رعایت آن هستند. روسیه در خصوص برخی گزینه های احتمالی برای احیای برجام معتقد است که جایگزینی برای برجام وجود ندارد. ایالات متحده به طور یکجانبه از برجام خارج شد و سایر کشورها را در جریان قرار داد.

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین، اوایل روز گذشته گفت که مذاکرات برای رفع تحریم ها علیه تهران ادامه خواهد یافت.

وی در پیامی توئیتری نوشت: «مذاکرات در وین از دوشنبه 27 دسامبر ادامه خواهد داشت. کمیته مشترک جلسه ای را برای بحث و بررسی و تعیین راه آینده تشکیل خواهد داد. مهم این است که ما در مورد موضوعات کلیدی که باقی مانده اند گام برداریم و از نزدیک با ایالات متحده همکاری کنیم. به دور هشتم خوش آمدید

پس از پایان دور هفتم مذاکرات در وین که منجر به درج جایگاه ایران در اسنادی شد که مبنای مذاکرات آینده خواهد بود، غربی ها به تاکتیک های زمان بر روی آوردند.

آنها با این تاکتیک سعی در کم اهمیت جلوه دادن دستاوردهای ایران دارند و با تعیین ضرب الاجل چند هفته ای به تهران فشار می آورند و مدعی هستند دور هفتم با پیشرفت کمی همراه بوده است.

علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران، گفت که دور بعدی می تواند آخرین دور مذاکرات باشد. طبیعی است که طرف مقابل نظر ما را بپذیرد. ما می توانیم در اسرع وقت به توافق برسیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید