امیرعبدالیان: آماده از سرگیری مذاکرات در وین در روزهای آینده هستیم

امیرعبدالیان: آماده از سرگیری مذاکرات در وین در روزهای آینده هستیم

حسین امیرعبدالهیان در نشست خبری مشترک با جوزف بورل گفت: امروز مذاکرات طولانی اما مثبتی درباره همکاری همه جانبه ایران و اروپا داشتیم. ایران برای برقراری رابطه متوازن با جهان تلاش می کند و با این سیاست اتحادیه اروپا برای ما جایگاه مهمی دارد. روابط با اروپا از جمله همه کشورهای این قاره جزو اولویت های ماست.

وی ادامه داد: امیدواریم با گفت وگوهای دوجانبه با همه کشورها و اتحادیه اروپا از جمله بحث از سرگیری مذاکرات ایران و شورای امنیت سازمان ملل برای رفع تحریم ها، شاهد توسعه و پیشرفت روابط باشیم. آقای جوزف بورل اخیراً از من پرسید که چگونه می‌توانیم بر بن‌بست پس از قطعنامه غلبه کنیم و به جلو برویم. گفتیم که ایران همیشه از دیپلماسی و مذاکرات صادقانه استقبال می کند و از او دعوت کردم که به تهران سفر کند.

وی افزود: مذاکرات عمیق و مفصلی درباره مذاکرات در وین داشتیم. ما آمادگی داریم در روزهای آینده مذاکرات را از سر بگیریم.

وزیر امور خارجه گفت: برای جمهوری اسلامی ایران، منافع کامل اقتصادی توافق منعقده در سال 2015 حائز اهمیت است. هر موضوعی که بتواند منافع کامل اقتصادی ما را تحت تأثیر قرار دهد برای دولت آقای رئیسی و جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نخواهد بود.»

وی افزود: اجازه دهید مشکلات و اختلافاتی را که در جریان مذاکرات وجود دارد برطرف کنیم که به زودی از سر گرفته می شود. امیدواریم به ویژه طرف آمریکایی این بار، واقع بینانه و منصفانه در مسیر مذاکرات و رسیدن به توافق، اقدامی مسئولانه و متعهدانه انجام دهد.

امیر عبداللهیان گفت: همزمان در مورد آخرین وضعیت اوکراین صحبت کردیم. جمهوری اسلامی ایران جنگ را راه‌حل نمی‌داند و ریشه‌های این بحران و این جنگ را در مذاکرات و گفت‌وگوهای سیاسی برای رسیدن به وضعیت مطلوب در منطقه و خروج از جنگ اوکراین بررسی کرده‌ایم.

وی افزود: من همچنین آقای بورل را در جریان مذاکرات اخیرم با لاوروف قرار دادم.

دیدگاهتان را بنویسید