حقایق ترسناک در مورد فروش سکه و خودرو در صرافی

حقایق ترسناک در مورد فروش سکه و خودرو در صرافی

صرافی در روز اول شاهد فروش 2800 قطعه سکه روبهار آزادی بود. تنها 744 نفر با خرید ربع سکه موافقت کرده اند و 497200 نفر دیگر بدون مشتری باقی مانده اند که ممکن است هرگز فروخته نشوند.

قیمت ربع سکه در بورس در روز تحویل از انبار مشمول 9 درصد مالیات و هزینه نگهداری می باشد. به این ترتیب خریداران در روز اول فروش باید هفت میلیون و 850 هزار تومان بپردازند در حالی که می توانستند ربع سکه را در همان روز با قیمت هفت میلیون و 720 هزار تومان خریداری کنند. به همین دلیل است که تنها 744 نفر پا پیش گذاشتند و از مجموع 500000 سکه آماده فروش، تنها 2800 سکه تخصیص یافت.

به گزارش فرارو، خرید خودرو از بورس و خرید سکه از بورس یک فرصت مالی نسبتا جدید است. آمارها نشان می دهد که حداقل در فضای عمومی جامعه، دوباره سرها به سمت بورس روی آورده اند و گروهی از ماجرا لذت می برند و اگر شرایطی وجود داشته باشد، بدشان نمی آید وارد ماجرا شوند. به خصوص که می گویند قیمت خرده فروشی بورس گاهی با بازار آزاد تفاوت فاحشی دارد و برخلاف قرعه کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو، شانس زیادی نمی خواهد. بنابراین اگر بتوانند پیشنهاد خرید خود را در سطح مناسب ارسال کنند، صاحب خوردو می شوند و با فروش آن 200 میلیون سود کسب می کنند.

قیمت ربع سکه در بورس توسط رسانه ها 7 میلیون و 200 هزار تومان ذکر شده است که مدام می خوانید این عدد 500 هزار تومان از بازار آزاد کمتر است. بنابراین، ممکن است حرکت نرم و مداوم وسوسه را زیر پوست خود احساس کنید و صدایی را در سر خود بشنوید که شما را به حضور در بورس و خرید خودرو و سکه ترغیب می کند. اگر می خواهید درباره واقعیت تلخ فروش سکه در بورس و خرید خودرو در بورس اطلاعاتی جمع آوری کنید، خواندن این مقاله را توصیه می کنیم.

قیمت واقعی ربع سکه در بورس چقدر است؟

فروش ربع سکه در بورس با کشف قیمت هفت میلیون و 200 هزار تومان آغاز شد، اما برخی رسانه ها عجولانه این عدد را مبنای محاسبات خود قرار دادند و نوشتند از آنجایی که قیمت سکه در بورس به حدود 500 هزار تومان کمتر از نرخ بازار آزاد است، بنابراین مردم برای خرید سکه ربع بهار آزادی از صرافی تلاش کنند، اما حقیقت چیز دیگری است.

فروش ربع سکه در بورس برای اولین بار شامگاه شنبه 3 دی ماه انجام شد; آن روز با هفت میلیون و 200 هزار تومان مرحله کشف قیمت را به پایان رساندیم. این رویداد که تا چهارشنبه 7 آذرماه هر روز برگزار می شود و قیمت سکه ربع آزادی مشخص می شود. مرحله پیش بازگشایی همه روزه از ساعت 9 الی 13 ادامه دارد و در ابتدای این ساعت شاهد حراج تک قیمتی خواهیم بود. کار بازار آزاد معمولاً از ساعت 11:10 صبح شروع می شود. به این ترتیب سرمایه گذاران این فرصت را دارند که در مورد قیمت خرید ربع سکه از بورس تصمیم بگیرند.

قیمت سکه در بورس از دو قسمت تشکیل شده است. اولی در مرحله کشف قیمت که برای روز اول هفت میلیون و 200 هزار تومان بود و قسمت دوم هزینه نگهداری، نگهداری و مالیات بر ارزش افزوده است که باید هنگام تحویل سکه از انبار پرداخت شود. . به این ترتیب قیمت نهایی خرید ربع سکه آزاد در بورس بیش از هفت میلیون و 200 هزار تومان است. اگر روز اول یعنی روز تحویل سکه از انبار این کار را انجام دادید، باید 9 درصد مالیات و هزینه نگهداری بپردازید که تقریباً 7 میلیون و 850 هزار تومان است. قیمت سکه روبهار آزادی در همان روز در تک نوبت هفت میلیون و 720 هزار تومان بود! اگر واقعاً می خواهید سکه ربع آزادی را از بورس خریداری کنید، برای محاسبه قیمت کل باید قیمت باز را هر روز با 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه کنید.

تحویل ربع سکه به خریداران بورسی حداقل پنج روز کاری طول می کشد. اگر به همه جوانب موضوع نگاه کنید، ممکن است بازار در این پنج روز با اتفاقات غیرمنتظره ای مواجه شود که ریسک سرمایه گذاری محسوب می شود. به همین دلیل شاید بهتر باشد در روزهای مختلف اوراق قرضه را تکه تکه خریداری کنید. تمرکز بر حراج تک قیمتی نیز گزینه بدی نیست. هر کد ملی مجاز به خرید حداکثر 500 برگه سپرده و هر 100 برگ معادل یک ربع سکه بهار آزادی در نظر گرفته می شود. در روز اول 744 کد واقعی دو هزار و هشتصد سکه طلا خریدند. یعنی هر نفر تقریباً 3.7 سکه خریده است.

خطری که در تالار تنگ و تاریک بورس کالا وجود دارد این است که قیمت نهایی ربع سکه آزاد در بورس پس از افزودن مالیات بر ارزش افزوده ممکن است بالاتر از بازار آزاد باشد.

حباب قیمت سکه نقش مهمی در درک شرایط هنگام خرید سکه از بورس دارد. روز پنجشنبه 17 آذرماه که قیمت سکه ربع بهار آزادی به بیش از 10 میلیون رسید، حباب قیمتی حدود 5 میلیون و 347 هزار تومان برآورد شد. ربع سکه روز پنجشنبه 24 آذرماه به هشت میلیون و 520 هزار تومان و قیمت بادکنک به چهار میلیون و 147 هزار تومان کاهش یافت. قیمت این سکه در ابتدای هفته جدید و پس از آغاز حراج بورسی هفت میلیون و 750 هزار تومان و حجم حباب قیمتی آن سه میلیون و 128 هزار تومان برآورد شده است. کاهش حجم حباب یکی از نشانه هایی است که آینده بازار را نشان می دهد. با این حال، فروش ربع سکه در بورس ممکن است با استقبال خوبی مواجه نشود. در روز اول شاهد فروش 2800 قطعه سکه روبهار آزادی بودیم و تنها 744 خریدار برای آن صف کشیدند. 497 هزار و 200 قطعه سکه روبهار آزادی قابل دمیدن از دست بانک مرکزی باقی مانده است. تمدید مهلت فروش سکه ربع بهار آزادی در بورس امکان پذیر به نظر می رسد.

جریمه امتناع از خرید خودرو از صرافی چقدر است؟

کسانی که برنده اعلام شوند و نتوانند به موقع مابقی مبلغ را پرداخت کنند یا به هر دلیلی قصد انصراف را داشته باشند به پرداخت جریمه ای محکوم می شوند که به صورت خودکار از حساب نیابتی آنها کسر می شود. برداشت جریمه بسیار ساده است و از حسابی که به عنوان نماینده در هنگام ثبت نام در شرکت کارگزاری وارد کرده اید انجام می شود. در حال حاضر امکان تایید و افتتاح حساب وکالت در 10 بانک کشور وجود دارد و متقاضیان خرید خودرو در بورس کالا می توانند به یکی از بانک های ملت، ملی ایران، صنعت و معدن، سامان مراجعه کنند. ، اقتصاد نوین، کشاورزی، توسعه صادرات، شهر، پارسی و رفاه کارگران باید حساب نیابتی باز کنند.

باز کردن یک حساب پروکسی نیاز به دانلود و چاپ فرم ورود دارد. شما خودتان این معرفی نامه و سایر مدارک لازم را تایید کرده اید. با افتتاح حساب نمایندگی به کارگزاری و بورس اجازه می دهید پس از تکمیل و نهایی شدن مراحل خرید، پول خرید خودرو را به فروشنده واریز کنند. اگر پیشنهاد شما برای خرید خودرو از بورس کالا ناموفق باشد و معامله ای منعقد نشود، وجوه بلوکه شده در همان روز آزاد و قابل برداشت است.

خرید خودرو از صرافی زمانی کامل می شود که موجودی قیمت پایه را به حساب فروشنده واریز کنید. هنگام تحویل گرفتن خودرو، ارائه تعدادی مدارک از قبیل اصل و عکس کارت ملی و شناسنامه خریدار، مدرک سکونت (که باید با قوانین راهنمایی و رانندگی ناجا مطابقت داشته باشد) و شماره شبا همراه با تاییدیه بانکی الزامی است. گروهی که در مزایده شکست خوردند و مناقصه آنها منجر به خرید خودرو از بورس کالا نشد، طبق قانون در پایان همان روز مناقصه وجه خود را دریافت خواهند کرد. حساب پروکسی مبلغ را از حالت مسدود کردن حذف می کند و سپس می توان پول را برداشت کرد.

افرادی که در مزایده فروش خودرو در بورس کالا برنده می شوند، اما به دلایلی پشیمان می شوند و قصد انصراف دارند، طبق قانون موظفند پنج درصد از ارزش کل معامله را به عنوان حق انصراف به اضافه نیم درصد از مبلغ معامله پرداخت کنند. کارمزد معامله دو طرفه که در مجموع 5.5 است درصدی از کل ارزش معامله را بپردازید. برندگان باقی مانده سه روز کاری فرصت دارند تا مانده مبلغ خرید را به حساب پروکسی خود واریز کنند. در صورت عدم پرداخت به موقع، به ازای هر روز تاخیر (از روز چهارم) 25 درصد از ارزش کل معامله به عنوان جریمه منظور می شود. در صورتی که برندگان مزایده پس از پایان روز ششم در پرداخت دیرکرد خود اقدام کنند، معامله آنها باطل شده و 5.5 درصد از کل ارزش معامله به عنوان جریمه از حساب نیابتی آنها کسر خواهد شد.

خطر در تالار تنگ و تاریک بورس افرادی که در حراج خودرو در بورس برنده می شوند اما بنا به دلایلی قصد انصراف دارند باید جریمه بپردازند.

خرید خودرو از صرافی یک جزییات بیشتر دارد. هنگام در نظر گرفتن سود اقتصادی انجام این کار، لازم است هزینه خوابیدن پول علاوه بر در نظر گرفتن قیمت پایه، قیمت بازار و قیمت نهایی اعم از مالیات و عوارض، در محاسبات لحاظ شود. به عنوان مثال، خریداران تارا دستی که توانسته اند با قیمت 448 میلیون برنده مزایده هشتم آذر ماه شوند و در خرداد 1402 خودرو را تحویل بگیرند، در این مدت باید حدود 27 میلیون تومان بپردازند. به این ترتیب پولی که برای خرید خودرو می پردازند به 475 میلیون می رسد. این عدد تنها 35 میلیون تومان کمتر از قیمت روز وزن دستی در بازار آزاد بود.

دیدگاهتان را بنویسید