حقوق بازنشستگان در مهر ماه چگونه افزایش می یابد؟!

حقوق بازنشستگان در مهر ماه چگونه افزایش می یابد؟!

بابک اوگاهی معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه کشور در گفتگو با رادیو اختاز درباره طرح جدید راه اندازی به موضوع افزایش حقوق کارمندان و مستمری بگیران پرداخت و گفت: هر قانون و قاعده ای است. که در کشور اعمال می شود باید روند قانونی خود را دنبال کند. برای تصویب، دولت تصمیم دارد برای جبران بخشی از هزینه‌های گران‌قیمت کارکنان و مستمری بگیران، طرح اصلاح قانون را به مجلس ارائه کند، طبیعی است که با تبادل نظر با مجلس و جلسات کارشناسی برگزار شده، این امر منجر به طرح بالغ تر و رویه منطقی تر. به این مهم دست یابیم، به خواست خدا این لایحه دولت به حول و قوه الهی در صحن علنی مجلس بررسی و با نظر نمایندگان محترم مردم در شورای اسلامی به قانون تبدیل و اجرا خواهد شد.

وی افزود: اما نکته اینجاست که چون دولت مصمم به اجرای این طرح است، مبالغ مربوطه را به حقوق ماهانه کارکنان و مستمری بگیران اعمال خواهد کرد. من قول می دهم که پرداخت به صورت دستمزد ماهانه انجام شود. و پس از نهایی شدن در مجلس و مشخص شدن رقم دقیق آن، مابه التفاوت در ماه های دیگر اعمال خواهد شد.

اوگاهی درباره افزایش حقوق گفت: آنچه از سوی دولت تحت عنوان لایحه به مجلس محترم پیشنهاد شد همان چیزی است که رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه برای کارمندان محترم کشوری مبلغ یک میلیون تومان و برای عزیزان اعلام کرد. مستمری بگیران 900 هزار تومان که حق این رقم است، حقوق خانواده و حق اولاد 50 و 100 درصد افزایش یافته است، یعنی برای زوجه 200 هزار تومان و برای هر فرزند 100 هزار تومان اضافه می شود. مصوبه نهایی این موضوع در مجلس 5 درصد دیگر به حقوق بازنشستگان اضافه می شود.

به گفته وی، سایر پیشنهادات ارائه شده از سوی دولت مربوط به افزایش حقوق اساتید محترم دانشگاهی تحت عنوان جهش علمی فوق العاده است که به دستور رئیس جمهور محترم پیشنهاد شده است تا بتوانیم صحن علنی مجلس را رصد کنیم و در صورت تصویب توسط نمایندگان مردم بعد از جلسه مجلس قطعی تر می شود و می تواند صحبت کند

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: برآورد دولت از این حقوق حدود 54 تا 57 هزار میلیارد تومان است که منابع آن از محل صرفه جویی در هزینه های جاری دولت و پیش بینی از درآمدی که در ماه های آینده به دست خواهد آمد. این اتفاق می افتد، اما شاید برخی از دوستان به دلیل ناآگاهی، اذهان عمومی را گاهی نگران می کنند که بار تورمی وجود ندارد، ما معتقدیم با توجه به اینکه چاپ پول یا افزایش پایه پولی با این تامین مالی استیفای حقوق اتفاق نمی افتد. و از درآمد مالیاتی دولت و دیگران. درآمدی که از فروش محصول و تبدیل منابع آن به ریال حاصل می‌شود، در حال وقوع است، بنابراین امیدواریم این رونق منجر به بهبودی در افزایش قدرت خرید مردم شود و فکر می‌کنیم بار تورمی بر دوش جامعه وارد نشود.

وی در خصوص مدت زمان اجرای افزایش حقوق افزود: انشالله از مهرماه به دستور ریاست محترم سازمان برنامه و بودجه برای کارکنان و مستمری بگیران محترم اعمال و پس از طی مراحل قضایی انجام خواهد شد. تکمیل و به تصویب هیأت امنا می رسد، محاسبه دقیق انجام می شود و مابه التفاوت پرداخت می شود انشالله از آبان ماه پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید