حقوق بشر؛ پناهگاهی برای اقدامات وحشیانه آمریکا/ بمباران سردشت گواه ظلم به مردم ایران است


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 04/12/1401
کد خبر: 1880425

امام جمعه سراوان گفت: حقوق بشر در واقع دژ غارتگران است تا اعمال ظالمانه و وحشیانه خود را در پوشش این قلعه انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شام ما; به مناسبت هفته آگاهی از حقوق بشر آمریکایی صبح امروز مراسمی با حضور امام جمعه سراوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان و جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان گفت: جهاد تبیین و روشنگری توسط اساتید و دانشگاهیان از طریق سمینارها، نشست ها و همایش ها برای طلاب و عموم مردم روایت می شود، چنانکه امروز شاهد بیان و بررسی تأثیر آن هستیم. از سلاح های شیمیایی و میکروبی در دانشگاه آزاد بودیم.

وی افزود: آمریکا مستقیماً با رژیم صهیونیستی در ارتباط است و از آن حمایت می کند و ناقض اصلی حقوق بشر است و خود را تنها در کلام مدافع حقوق بشر می داند.

امام جمعه سراوان ادامه داد: آمریکا جنایتکار و چپاولگر برای غارت کشورهای دیگر از هیچ ظلم و جنایتی دریغ نمی کند و اگر جایی در این دروازه دیدیم ردپای آمریکا برای چپاول بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری افزود: دشمن سعی دارد اذهان را از واقعیت منحرف کند، حقوق بشر در واقع سنگری برای غارتگران است تا در پوشش این دژ اقدامات ظالمانه و وحشیانه خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: بر اساس بیانات گهربار رهبر معظم جهاد، تبیین یک وظیفه قطعی و فوری است چرا که دشمن با ایجاد تصویرسازی علیه جبهه حق، سعی در منحرف کردن اذهان از واقعیت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد. جنگ شناختی دشمن می خواهد در ذهن مردم بماند.

امام جمعه سراوان خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی ناظر منطقه است که آمریکا دست به دزدی می زند. در اتاق‌های فکر آمریکایی‌ها به نتایجی رسیدند و آن‌ها را در مورد ایران اعمال کردند. موضوع تک فرزندی نتیجه اقدامات شوم آمریکایی هاست. دانش آموزان باید به یکی از حوزه هایی که دشمن درصدد بحث وحدت است توجه کنند.

بمباران سردشت گواه مظلومیت مردم ایران است
حامد مهدوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در این مراسم گفت: بمباران سردشت نشان دهنده مردم مظلوم سردشت و ظلم آمریکایی ها و حقوق بشر است. کشورهایی که از دیدگاه خود از حقوق بشر صحبت می کنند، یعنی به افراد دیگر کشورها در کشور خود پناه می دهند، حامی حقوق بشر محسوب می شوند.

وی افزود: در اقدامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، شاهد مصادیق واقعی نقض حقوق بشر، تحریم های ظالمانه علیه ایران که در مجامع بین المللی صادر و گزارش می شود و تحریم دارویی کشورهایی که مدعی هستند، هستیم. حقوق بشر نمونه های کوچکی از حقوق بشر بشریت آمریکایی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان گفت: با توجه به این مسائل، بمباران سردشت در سال 66 با گاز خردل آثار خود را برای مدت طولانی برجای گذاشت و 130 نفر در این حادثه جان باختند که این امر واضح است. نمونه نقض حقوق بشر از سوی آمریکا

مخدومی خاطرنشان کرد: باید به جهاد تبیینی که حضرت آقا فرمودند توجه کنیم، در شرع مقدس وظیفه داریم حقوق بشر آمریکا را روشن کنیم و برای همه روشن کنیم.

وی تصریح کرد: آمریکا همه اتباع کشورهای دیگر را می پذیرد اما این به معنای رعایت حقوق بشر نیست، در واقع با این اقدام از آن استفاده ابزاری می کند و در عین حال حقوق بشر را زیر پا می گذارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید