حقوق معلمان باید متناسب با تورم افزایش یابد

حقوق معلمان باید متناسب با تورم افزایش یابد

رضا حاجی پور در گفت وگو با خبرنگار شفقنا درباره روند ساماندهی معلمان گفت: موضوعی که اکنون برای ما مغفول مانده این است که در حالی که عمر مجلس سیزدهم رو به پایان است، راهبرد کمیسیون آموزش نبود. با هدف سازماندهی معلمان پر شده است. مربیان پیش دبستانی، مربیان، برون سپاری ها، معلمان خریدار خدمات، معلمان نظامی و غیرانتفاعی که هر کدام چندین سال سابقه کار داشتند و از روز اول مجلس اعلام کردیم که باید از این گروه ها آزمون برگزار کنید. این افراد تا 15 سال سابقه کار دارند اما نمی دانیم چه عواملی مانع اجرای این مصوبات می شود.

وی ادامه داد: بسیاری از دانش آموزان توسط معلمانی که هنوز تعیین نشده اند تدریس می شوند و به مقاطع بالاتر می روند و مسئولان گواهینامه این دانش آموزان را می پذیرند اما گواهینامه معلمانی را که به این دانش آموزان آموزش داده اند نمی پذیرند و این جای تعجب دارد. . ! در حالی که به گفته رهبر انقلاب اسلامی برای ارتقای سطح تحصیلی این معلمان قانون بیکاری از گذشته داشتیم.

آقای حاجی پور نماینده مردم آمل در شورای اسلامی در خصوص عدم اعلام نتیجه نهایی تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش گفت: سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش این معلمان را به عنوان تعیین تکلیف کنند. به زودی امکان پذیر است، زیرا بخشی از کلاس ها هنوز در مناطقی از کشور است که معلمی وجود ندارد. در برخی مدارس، معلمان بازنشسته دوباره به کار خود بازگردانده شدند. و اگر قرار است معلمان بازنشسته مجددا انتصاب شوند چرا بعد از چند ماه حقوق آنها پرداخت می شود؟ اگر قرار است سنوات را افزایش دهند، چرا بهره وری و دستمزد خود را بر اساس تورم افزایش نمی دهند؟ بنابراین حقوق معلمان باید بر اساس تورم افزایش یابد که در این صورت تمایل آنها برای حضور در کلاس افزایش می یابد.