حق الزحمه معلمان و اضافه کاری چه زمانی پرداخت می شود؟

حق الزحمه معلمان و اضافه کاری چه زمانی پرداخت می شود؟

حسین هاکوردی با اشاره به بررسی درخواست اجرای ماده (234) آیین نامه داخلی توسط تعدادی از نمایندگان در خصوص عدم پرداخت به موقع حقوق و مطالبات فرهنگیان کشور توسط سازمان برنامه و بودجه که در دستور کار کمیسیون آموزش مجلس، گفت: دستور پیگیری پرداخت مطالبات معلمان به ویژه در خصوص رتبه بندی معوق، پرداخت حق التدریس، اضافه کار و مطالبات معلمان خارج از کشور در دستور کار قرار گرفت. .

روزنو نوشت: نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در شورای اسلامی با یادآوری اینکه تاریخ اجرای قانون ارزشیابی معلمان از 31 شهریور 1400 است اما معوقات 1400 تا کنون پرداخت نشده است، تصریح می کند. : این معوقات شامل معلمان معلم و مستمری بگیران می شود که مشمول قانون است که با تعامل سازمان برنامه و وزارت آموزش و پرورش باید در اسرع وقت پرداخت شود.
هاکواردی یادآور شد: از سوی دیگر مجلس در سال گذشته مصوبه ای مبنی بر پرداخت ماهانه اضافه کار و حق التدریس به معلمان داشت و این ارقام نه تنها ماهانه پرداخت نشد، بلکه پس از 4 ماه تاخیر در فروردین 1402 پرداخت شد.

وی افزود: یکی از راه های جبران کمبود معلم اضافه کاری معلمان شاغل و بازنشسته است تا با افزایش فعالیت آنها مشکل آموزش و پرورش حل شود. برای این کار فوق برنامه حتما باید مشوق هایی برای معلمان داشته باشیم یا حداقل ماهیانه و به موقع به آنها پرداخت کنیم اما این پرداخت ها هم با تاخیر انجام می شود و انگیزه ای برای معلم باقی نمی ماند.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: از سوی دیگر معوقات دیگری مانند حق الزحمه و حقوق معلمان شاغل در خارج از کشور وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید