پرداخت حق الزحمه برخی از کارکنان شهرداری در قبال کارهای ناتمام

ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۹
کد خبر: 1793488

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر تربت حیدریه مدعی شد؛

جهانشیری از پرداخت 700 میلیون تن یک میلیارد تن اضافه کاری در ماه به تعدادی از کارکنان شهرداری تربت حیدری خبر داد در شرایطی که اکثر کارکنان شهرداری بدون یک دقیقه از ساعت کار خود بی بهره هستند و برخی نیز تا 140 ساعت در ماه اضافه کار کرده اند. پدر

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی جهانشیری عضو شورای شهر تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ وی مدعی است: شهرداری تربت حیدریه ماهانه حدود 700 میلیون تا یک میلیارد تن اضافه کار به کارکنان خود پرداخت می کند که اضافه کار نیست.

وی افزود: با کنترل زمان ورود و خروج متوجه شدیم که برای مدت طولانی اکثر کارکنان شهرداری تا 140 ساعت در ماه بدون حضور یک دقیقه در خارج از ساعت کار اضافه کار می کنند و به همین دلیل نیروهای شهرداری باید بی انگیزه باشند. ببینید که هیچ تفاوتی بین افرادی که واقعا اضافه کار می کنند و کسانی که این کار را نمی کنند وجود ندارد.

جهانگیری گفت: تا زمانی که این رویه وجود داشته باشد و انگیزه کار در بین کارکنان وجود نداشته باشد، مشکلات حل نمی شود. بسیاری از کارمندان از وضعیت موجود گلایه دارند و خواستار عدالت هستند و برخی می گویند چرا فلانی در ساعات کاری حضور دارد، 2 تا 3 برابر بیشتر از افراد دیگر اضافه کار نمی کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهرداری تربت حیدریه افزود: این موضوع به هیچ وجه برای اعضای شورای شهر قابل قبول نیست و ظلم آشکار به نیروهای شهرداری تربت حیدریه است.

این عضو شورای شهر می افزاید: اصلا قابل قبول نیست که سالانه حدود 12 میلیارد تومان از جیب مردم در این راه هزینه شود. اگر شهرداری تربت حیدریه بهینه نشود، صرف تلاش برای افزایش درآمد ممکن است موثر واقع نشود.

وی گفت: اعضای شورای اسلامی شهر با توجه به درخواست های مکرر برخی از مسئولان شهرداری به صورت جدی وارد موضوع توزیع ناعادلانه اضافه کار شده و به دنبال اصلاح این رویه خواهند بود.

جهانشیری اذعان داشت: البته معتقدیم اضافه کاری فقط به کسانی که واقعاً کار انجام می دهند و نیروهای شهرداری جزو شاغلان شهر هستند باید تقسیم شود و با توجه به حقوق اندکی که دریافت می کنند معتقدیم کمک های لازم باید بازگردانده شود. اضافه پرداخت مورد نیاز است.

پرداخت ها برای بازپرداخت حقوق است

ابوالقاسم عظیمی سرپرست شهرداری تربت حیدریه در این خصوص گفت: مجموع حقوق پرداختی به کارکنان شهرداری کمتر از سایر ادارات است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای کار بدون مزد در شهرداری تربت حیدریه اضافه کار پرداخت می شود، افزود: این مدل در سایر شهرداری های کشور مشکل دارد. من در شهرداری مشهد بودم و از شهرداری های دیگر اطلاع دارم. پرداخت این اضافه کاری برای کارکنان شهرداری بیشتر از اینکه بیایند و کاری انجام دهند، مربوط به بازپرداخت حقوق است.

وی افزود: در حال حاضر با اضافه کاری حدود 5 میلیون تن در حال پرداخت حقوق به کارشناسان شهرسازی هستیم. این می تواند انگیزه ای باشد برای کارمند برای بهتر کار کردن، سقف اضافه کاری و برای کارمند عادی 120 ساعت و 120 ساعت. ساعت برای مدیران. «این 175 ساعت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید