مبلغ آورده های طرح مسکن هنوز قطعی نشده است/ شروع پرداخت حق الزحمه از لحظه سکونت


ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806173

محمد گفوریان گفت: پرداخت تسهیلات طرح ملی مسکن پس از تحویل واحدهای مسکونی آغاز می شود که احتمالا تا 2 تا 3 سال آینده خواهد بود و با توجه به افزایش درآمد خانوارها زیر بار نمی روند. فشار. پرداخت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد گفوریان مدیر یکی از شعب بانک مسکن استان یزد در گفتگو با خبرنگار درسا گفت: طرح ملی مسکن یکی از طرح های مهم مسکن دولت سیزدهم است که طبیعتا یکی از بخش های مهم این طرح عظیم برای پرداخت تسهیلات بانکی است. مبنای تسهیلات 20 ساله با سود 18 درصد، اقساط ماهانه این تسهیلات 5 میلیون و 500 هزار تن است.

وی ادامه داد: اما با توجه به اینکه دوره ساخت و ساز احتمالا دو یا سه سال به طول می انجامد و پس از خانه نشینی مردم شروع به پرداخت می شود، احتمالا با توجه به افزایش درآمد خانوار در آن مقطع، فشار زیادی برای پرداخت به آنها وارد نخواهد شد. «این موضوع یکی از سیاست های اصلی دولت در حوزه نهضت ملی مسکن است.

گفوریان با بیان اینکه مبلغ اعلامی هنوز قطعی نیست زیرا مبلغ آن تابعی از چندین متغیر است، تاکید کرد: در حال حاضر کل مدت ساخت و پرداخت تسهیلات 20 ساله با سود 18 درصد است اما امکان تعدیل نرخ سود وجود دارد. برای حمایت از دهک ها

وی با اشاره به اینکه تسهیلات نهضت ملی مسکن پیش از این حداکثر 150 میلیون تن بوده است، تصریح کرد: در قانون جدید حجم این تسهیلات به 350 میلیون تن در یزد، 300 میلیون تن در سایر شهرها و 250 میلیون تن در روستاها تغییر یافت.

گفوریان مدیر یکی از شعب بانک مسکن استان یزد در پایان گفت: در قانون پرداخت تسهیلات از محل طرح ملی مسکن مقرر شده است 20 درصد تسهیلات پرداختی بانک ها به حوزه مسکن و 28 بانک به بخش مسکن اختصاص یابد. مسئول پرداخت تسهیلات حدود 360 هزار میلیارد تومانی بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید