اجرای 25 درصد حق الزحمه اخذ پروانه ساختمانی تا پایان سال / اجرای برنامه های فرهنگی شهرداری در مساجد

ساعت: 19:15
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۹
کد خبر: 1801972

بیست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر زنجان امروز (چهارشنبه 30 دی ماه) با تصویب 15 لایحه برگزار شد که از مهمترین آنها می توان به اجرای اجرت المثل در عوارض و خدمات و اخذ پروانه ساختمانی تا سقف 25 اشاره کرد. درصد به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را تذکر دهید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; منصور مرادلو رئیس شورای اسلامی شهر زنجان امروز در جلسه رسمی شورا با اشاره به بارش های اخیر برف گفت: در سطح شهر بودند.

وی با بیان اینکه بارش سنگین برف در روزهای اخیر در سال های گذشته اتفاق نیفتاده است، خاطرنشان کرد: مانور زمستانی شهرداری زنجان که در آبان ماه برگزار شد، آماده حضور و مدیریت موفق این روزها بود. کوه ها بودن در زنجان قابل پیش بینی بود.

مرادلو با اشاره به پیگیری های مداوم استاندار و معاون استاندار در زنجان، افزود: در چنین مواقعی باید دستگاه های خدمات رسان در نزدیکی شهرداری مستقر شوند، زیرا هر چه هماهنگی بیشتر باشد انسجام بیشتری دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه بارش برف اخیر احساس و مشاهده می شود که نیازمند تقویت تجهیزات شهرداری زنجان هستیم، گفت: عوامل شهرداری زنجان روزهای سخت و 24 ساعته را پشت سر گذاشتند اما شهروندان انتظار این خدمات را در خیابان ها دارند و با توجه به گسترش شهر، شهروندان انتظار دارند پیاده روها نیز مشمول ارائه خدمات شهری شوند.

وی با اشاره به فعال شدن ناوگان حمل و نقل عمومی زنجان گفت: شب گذشته اتوبوس های شهری مورد بازرسی قرار گرفتند و با توجه به اینکه در حال حاضر در امتحانات دانش آموزی شرکت می کنیم، انتظار می رود اتوبوس های شهری آماده باشند و در سطح شهر آمادگی بیشتری داشته باشند، خدمات رسانی انجام خواهد شد. ارائه شده است.

مرادلو خاطرنشان کرد: از شهرداری زنجان درخواست دریافت وام شده است چرا که لازم است از خدمات بخش خصوصی به صورت اضطراری برای تسهیل امور استفاده شود.

وی افزود: یکی دیگر از انتظارات شهرداری زنجان توجه به پوشش کارکنان و تامین البسه مورد نیاز آنها چه در دست بخش خصوصی و چه در مناطقی که توسط خود شهرداری اداره می شود این است که کارگران شهرداری به ویژه در زمستان: «برای اینکه روزهای سردتری داشته باشیم و حتی نیاز داریم که شهرداری در چنین روزهایی غذای گرم برای کارگران تهیه کند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: تلاش شهرداری کافی نیست و امیدواریم بیش از این باشد و شاهد اقدامات مطلوب برای جلب رضایت شهروندان باشیم.

وی با اشاره به سفر استاندار زنجان به مناطق مختلف زنجان پس از بارش برف گفت: به گفته استاندار زنجان، وزارت کشور بسیج شده است تا تسهیلات لازم را برای شهرداری ها به ویژه شهرستان ها فراهم کند که این امر با فشار و مشکل مواجه است. روزها.

* 25 25% تخفیف هنگام اخذ پروانه ساختمانی تا پایان سال 1400

شورای اسلامی شهر زنجان امروز 15 لایحه را تقدیم کرد که همه آنها با اکثریت قاطع به تصویب رسید که مهمترین آنها اهدای جایزه به مناسبت دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

مجید ناصحی مقدم، رئیس کمیته بودجه شورا گفت: به منظور تسریع در تولید مسکن و همچنین در دهه فجر انقلاب اسلامی، جایزه عوارض و خدمات در سال 1400 از 15 به 20 درصد افزایش یافت و این تخفیف. برای آرای کمیسیون ماده 100 و اخذ پروانه ساختمانی به ترتیب 20% و 25% می باشد.

وی افزود: مهلت استفاده از این مشوق تا پایان سال جاری است.

ناصحی مقدم با بیان اینکه بودجه 1401 یک بودجه کلی و اجرایی خواهد بود، افزود: مشکلاتی که در پروژه های عمرانی وجود دارد و متاسفانه ادامه دارد و در بودجه فاجعه است این است که بودجه ها به صورت جزئی و مرحله ای تصویب می شود. قیمت ها تغییر کرده و مشکلاتی وجود دارد که در بودجه 1401 برطرف می شود.

وی با اشاره به پیوست اجرایی بعدی گفت: اعضای کمیسیون در این موضوع دقت می کنند و در صورت تکمیل نشدن هیچ پروژه ای شروع نمی شود، به عبارت دیگر تمام پروژه هایی که شروع می شوند قطعا نیمه وقت به اتمام می رسند. بودجه سال وجود نخواهد داشت.

* دادگستری مهمترین دغدغه در تعیین قیمت عوارض و خدمات است

تعرفه پیشنهادی عوارض و قیمت خدمات و ارزش معاملات ساختمانی تبصره 11 ماده 100 مصوبه بعدی شورا بود.

حسین حمزه لوپک رئیس کمیسیون حقوقی شورا گفت: عدالت دغدغه شورا و شهرداری بود که در دفترچه تعرفه عوارض و هزینه خدمات درج شد.

وی خاطرنشان کرد: کتاب های سال های گذشته توسط شهرداری یا خود مردم تفسیر شده است.

وی گفت: در تلاش هستیم تا پرونده های ارجاع شده به کمیسیون ماده 100 را کاهش دهیم. شد.

منصور سلطانی محمودی سرپرست شهرداری زنجان نیز در ادامه این نشست گفت: سیاست اصلی در تعیین قیمت عوارض و خدمات شفاف و خوانا بودن است که نسبت به سال های گذشته واضحتر نوشته شده است.

وی گفت: با نگاهی به توسعه شهر و مشکلات فنی در گذشته این موضوع مطرح نبود.

سلطانی محمدی افزود: عدالت محوری سیاست بعدی بود که سعی کردیم با توجه به نوع و جذابیت هر منطقه آن را تدوین کنیم، به ویژه توجه به مناطق فقیرنشین که افزایش پیدا نکرد، در حالی که در برخی مناطق حتی 100 داشتیم. درصد تخفیف.”

* اجرای برنامه های فرهنگی شهرداری با مشارکت مساجد

امضای تفاهم نامه سه ماهه شهرداری و مساجد برای اجرای برنامه های فرهنگی از دیگر لایحه هایی بود که به تصویب رسید.

حجت الاسلام محمدکاظم مجتهدی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا گفت: مساجد یکی از امن ترین و بهترین کانون های فرهنگی و کانون هایی هستند که در آن فعالیت ها موفقیت آمیز است.

وی گفت: برای تحقق هزینه های فرهنگی با نیت و دربرگیرنده همه اقشار و اقشار، مسجد بهترین مکان است و در این راستا برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی شهرداری در قالب تفویض اختیار اجرا می شود. شهرداری نسبت به مساجد اقدام خواهد کرد و ابتدا با 4 مسجد در شهر زنجان تفاهم نامه منعقد می شود و در آینده تعداد این مساجد افزایش می یابد.

حجت الاسلام مجتهدی گفت: در این راستا برای هر مسجد 25 میلیون تن پرداخت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید