شهرداری موظف است 50 درصد تخفیف در عوارض پروانه ساختمانی قائل شود


ساعت: 13:15
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1899928

مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران گفت: در محدوده مصوب بافت های فرسوده، شهرداری ها موظفند حداقل 50 درصد تخفیف در عوارض پروانه و تراکم ساختمان و 100 درصد تخفیف بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد آیینی، مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران گفت: در بافت های مصوب با بافت فرسوده، شهرداری ها موظفند حداقل 50 درصد تخفیف در عوارض پروانه و تراکم ساختمانی قائل شوند. انتظار می رود 100٪ تخفیف داده شود.”

مدیرعامل شرکت نوسازی شهری ایران با بیان اینکه صدور پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده باید به یک ماه کاهش یابد، گفت: مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی در مناطق هدف نوسازی شهری در جریان نوسازی و بهسازی قرار دارند. واحدهای مسکونی خود می توانند از ودیعه مسکن برای استفاده از اسکان موقت استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر اخیر خود به استان اصفهان از پرداخت 45 میلیون تومان با سود 4 درصدی وام و ودیعه مسکن در بیشتر شهرها از جمله سمیرم، توضیح داد: نامزدهای تجدیدنظر مسکن در بافت های فرسوده اعم از سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می توانند بدون توجه به شرایط چهارگانه این نهضت از حمایت ها و تسهیلات و تخفیف های ویژه نهضت ملی مسکن برای بافت های فرسوده استفاده کنند.

دبیر ستاد ملی نوسازی شهری ایران با اشاره به اینکه 150 میلیون تومان از مبلغ وام با سود صفر درصد پرداخت می شود، گفت: متقاضیان نوسازی در مناطق و پهنه های هدف نوسازی شهری می توانند تسهیلات ویژه را برای نوسازی یا نوسازی انتخاب کنند. نهضت ملی مسکن

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متقاضیان نوسازی می توانند 300 میلیون تومان از نهضت ملی مسکن و 350 میلیون تومان از تسهیلات ویژه نوسازی سمیرم دریافت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید