کاهش 20 درصدی عوارض پروانه ساختمانی در مناطق کم برخوردار

در این جلسه مقرر شد هزینه پهنه بندی در مناطق منفصل شهری به استثنای دانمارکی ها، قائم، پردیس و هفتسنگان نسبت به سال گذشته تغییری نداشته باشد و همچنین برای تسهیل رونق ساخت و ساز در مناطق کم برخوردار شود. هزینه پروانه ساخت با 20 درصد تخفیف محاسبه می شود. .

تکمیل پروژه های نیمه تمام قزوین باید در اولویت شهرداری باشد

همچنین در این جلسه اعضای شورای شهر قزوین در جریان بررسی لوایح و نامه های دریافتی شهرداری قزوین بر لزوم تعیین تکلیف و اولویت دادن به تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرداری قزوین تاکید کردند.

در این جلسه حسین سلجو ضمن درخواست تخفیف در عوارض پروانه ساختمانی در مناطق کم برخوردار گفت: به منظور تشویق شهروندان به تعمیر بافت های فرسوده و بافت های کم برخوردار قزوین، کاهش پروانه الزامی است. هزینه ساخت و ساز در این مناطق.

وی افزود: مناطقی مانند هادی آباد و نواب و سایر مناطق کم برخوردار قزوین نیازمند مشوق هایی برای نوسازی بافت های فرسوده از جمله تخفیف در عوارض پروانه ساختمانی هستند.

لزوم توجه به صدور مجوز در خیابان های ایران و پیروزی

این عضو شورای شهر در ادامه خواستار توجه شهرداری به موضوع صدور پروانه تجاری در خیابان ایران و پیروزی شد و گفت: ممکن است آب های زیرزمینی در محدوده خیابان ایران و بلوار پیروزی جمع شده و گسل هایی در این محدوده ایجاد کند. تجاری سازی و ساخت زیرساخت های زیرزمینی در آینده مشکل ساز باشد.

وی گفت: این موضوع باید در کمیسیون شهرسازی با حضور کارشناسان مربوطه بررسی شود تا در آینده شاهد تهدیدات و تبعات بعدی نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید