صدور پروانه ساختمانی به یک ششم کاهش یافت


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891285

زاکانی در مراسم افتتاحیه پایانه اکباتان گفت:

شهردار تهران گفت: 31 هزار پروانه ساختمانی در سال های اخیر به 5 هزار و 500 رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم افتتاح پایانه اکباتان با بیان اینکه با افتتاح این پروژه راه آغاز می شود، گفت: در آستانه یک سال مدیریت شهری هستیم و 13 روز دیگر ششم دولت شهری یک سال تمام خواهد شد.

وی بیان کرد: در مرحله استقرار و گذار موانع و مشکلاتی وجود داشت و باید الگویی برای تغییر و تحول در شهر تهران ارائه شود و بر این اساس شهرداری طرح را تدوین کرد.

شهردار تهران گفت: قبل از آغاز سال جدید مهمترین اقدام شهرداری رسیدن به ثبات مالی و خروج از اورژانس مالی بود که مدیریت شهری قبلی 2 سال مشکل مالی داشت اما با صرفه جویی و تدابیر. توانستیم از این وضعیت اضطراری خارج شویم و بر اساس آن نقشه راه تهیه شد و برای تهران نقشه برداری کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه مدل 10 ساله را تدوین کرده ایم، گفت: همزمان چندین پروژه بزرگ را ترسیم کردیم و به پروژه های معوقه نیز در دستور کار قرار گرفتیم که افتتاح این پروژه یکی از آن موارد معوقه بود. .

وی بیان کرد: تحول در حوزه کالبدی شهر، تحول در زندگی شهری و تحول در حوزه فناوری و هوشمندسازی در دستور کار قرار گرفته و اکنون به سمت آغاز فاز دوم کار خود پیش می رویم.

زاکانی با اشاره به شنبه های غرور و امید گفت: پروژه های شهری را در قالب این برنامه افتتاح می کنیم و پروژه های کلان نیز تا پایان دهه فجر افتتاح می شود.

شهردار تهران ادامه داد: ساخت مسکن، مترو، بزرگراه سازی از جمله این اقدامات است که 143 ایستگاه مترو ما تا عید به 155 ایستگاه می رسد و 12 ایستگاه افتتاح می شود، همچنین تعداد اتوبوس های تهران از 2 هزار به 5 دستگاه افزایش می یابد. هزار تا نوروز بایرام دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به پروژه شهید بروجردی گفت: این پروژه در پاییز به مردم واگذار می شود، پروژه شهید شوشتری سال ها روی زمین مانده بود و امیدواریم در سال آینده بخشی از آن افتتاح شود و با افتتاح دو قطعه از این بزرگراه خردادماه ترافیک یک و نیم درصدی تهران حل می شود.

تهدیدها ادامه داد: طرح یادگار امام نیز پس از سال ها آغاز شد و در زمینه جمع آوری معتادان متجاهر باید بگویم که هیچ ارگانی این معتادان متجاهر را ساماندهی نمی کند.

شهردار تهران گفت: از ابتدای دهه فجر هر روز افتتاحیه های خود را برگزار می کنیم و حرکت خود را بر اساس منابع تولیدی بنا کرده ایم.

زاکانی با اشاره به اینکه شهرداری تهران متکی به منابع عمرانی نیست، تصریح کرد: 31 هزار پروانه ساختمانی در سال های اخیر به 5 هزار و 500 پروانه رسیده است و این نشان می دهد که به ساخت و ساز تکیه نداریم زیرا این مسیر برای توسعه روابط نیست.

دیدگاهتان را بنویسید