حلبی آبادی در یاسوج/ فاجعه ای که شهروندان این شهر را تهدید می کند


ساعت: 10:44
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844131

با وجود جلسات و همایش های متعدد، انتقال جمعه بازار نزدیک به یک دهه است که مطرح بوده و هنوز مشخص نیست و هر لحظه باید منتظر کلانشهری جدید در یاسود باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز جمعه بازار یاسوج در منطقه بنسنج 15 سال پیش در جاده یاسود به اصفهان به صورت موقت و تنها در روز جمعه با توجیه کاهش تعداد زیادی از عرضه کنندگان در شهر یاسوج. .

این بازار در سال 1385 به منظور جلوگیری از فعالیت کسبه در شهر یاسوج با طرح شهردار وقت در زمینی به مساحت 17 هزار متر مربع در ورودی شهرک و قبل از میدان جهاد در زمین سیاه در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

جمعه بازار یاسوج، مکانی ایجاد شده برای کسب و کار و درآمد شهروندان اما به دلیل رعایت استانداردهای فنی و رعایت نکات ایمنی در آن دیده نمی شود، به طوری که برای اولین بار در سال 97 با آتش زدن تعدادی از کابین ها شاهد عمق فاجعه در این بازار بود.

بازار شهر پتاک یاسوژ دارای راهروهای باریک و تو در تو و وسایل اشتعال زا و همچنین سیستم برق نامناسب است که با کوچکترین جرقه ای در غرفه ها آتش سوزی می کند و جان مردم را نیز تهدید می کند و دسترسی خودروهای آتش نشانی در این مکان وجود ندارد و این مشکل نگران کننده است. برای این کابین ها و ساکنان آنها.

این مکان باید توسط شهرداری یاسوج تعیین و تعیین می شد و به مکان جدید منتقل می شد تا شاهد خطرات و تهدیدات در این منطقه نباشیم و در محل جدید کسبه امرار معاش کنند.

شهردار یاسوژ در این خصوص گفت: جمعه بازار یکی از شلوغ ترین بازارهاست و در این بازار رونق کسب و کار دارد، آنچه به شهرداری محول شده و همه بر تعریف تکلیف به عنوان جمعه بازار سریع و بدون قید و شرط تاکید دارند.



وی افزود: گاهی باید برای کمک به افراد کم‌درآمد کار خیر انجام داد، اما برخی مشاغل و فعالیت‌ها از این وضعیت جلوگیری می‌کند و کسانی که اصرار به ماندن در این مکان دارند، دیگر ادعای خسارت جانی و مالی خود نکنند. بودن.

می توانم با اشاره به اینکه به عنوان شهردار بیشترین استرس را در فعالیت جمعه بازار دارم و موافق ادامه فعالیت در این بازار نیستم، ادامه داد: برخی از این کسبه به تجارت در شهر و حومه روی می آورند و مشکلات دیگری را ایجاد می کنند.

وی گفت: این مکان می توانست با مشارکت تاجر از جمعه بازار ساماندهی شود، سرمایه گذار نیز برای این موضوع اعلام آمادگی کرد، اما متاسفانه ساختار پیشنهادی سرمایه گذار برای جمعه بازار یاسوج به صرفه نبود.

مقدم یادآور شد: در بسیاری از شهرهای کشور بازارهایی وجود دارد که هر هفته در یک محله برگزار می شود، شهر یاسوج نیز نباید از این امر مستثنی باشد، جمعه بازار امنیت ندارد و زیرساخت های لازم برای ساماندهی جمعه بازار توسط شهرداری و شهرداری خالی کنید اقدام کنید و سازماندهی کنید.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به عنوان شهردار اعلام می کنم یک ثانیه ماندن در روز جمعه در بازار توجیه و قابل قبول نیست.

با توجه به شرایط خطرناک این مکان، غرفه داران باید به مکان جدیدی منتقل شوند، اما جابجایی آن تقریباً یک دهه است که ادامه دارد و هنوز نامشخص است و هر لحظه باید منتظر فاجعه باشیم و آن را ببینیم. حجم تلفات


عکس های تکمیلی در زیر آمده است:


f36a275b 5a25 4d76 993f 45161d564470 خبر خاکستری


35fda4ce 6288 440c a628 c6448fc2906f خبر خاکستری


93b67b18 a8b2 4baa 9b63 81cef40488e7 خبر خاکستری


260b1fa5 fdd8 4af7 8b89 c67adbc96921 خبر خاکستری



انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید