حل مشکلات مردم هدف از سفر مسئولان کشوری به سیستان و بلوچستان است


ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: 06/04/1401
کد خبر: 1892718

وزیر دادگستری در حاشیه نماز جمعه سیستان و بلوچستان را مطرح کرد.

امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری با حضور در میز خدمت جهادگران در مصلی قدس زاهدان با اشاره به اینکه هدف از سفرهای استانی دولت رفع مشکلات مردم است، تصریح کرد: در این سفرهای استانی باید مشکلات مردم برطرف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری در حاشیه سفر به سیستان و بلوچستان با تبریک هفته دولت و قدردانی از زحمات و تلاش های دولتمردان در مناطق مختلف استان به مردم خدمت می کنند. کرد گفت: امروز از حاشیه شهر زاهدان بازدید کردیم، عموماً این سفرها برای کمک به حل مشکلات مردم استان انجام می شود و به دولت و مسئولان کشوری منعکس می شود.

وی افزود: امروز با حضور تعدادی از مسئولان برای بررسی مشکلات مردم استان به مصلی قدس آمدیم. اگرچه ممکن است مشکلات به طور کامل حل نشود، اما قطعا تا حدودی حل خواهد شد.»

بیش از 8 هزار میلیارد تومان پروژه در سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسیده که منجر به اشتغال 22 هزار نفر از جوانان این استان شده است.

بدون توجه به آن مقام؛ خوشبختانه ثبات نسبی بر بازار حاکم شد و در روزهای ابتدایی اجرای طرح ارتقای یارانه ها هر هفته جلسات هماهنگی و پیگیری زیادی در داخل دولت برگزار می شد.

وی افزود: در استان با مدیریت آیت الله مهامی، مدیریت دکتر مدرس حبانی، آیت الله مصطفوی و همچنین ائتلاف و برادری حاکم در این منطقه طرح ارتقای یارانه ها اجرا و به خوبی مدیریت شد.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: امروز با حضور در حاشیه شهر همه مشکلات را می بینید و قطعا این مسائل در جلسات شورای دولت منعکس خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات مهمی که از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در این استان انجام شده است، ادامه داد: در این دولت با عزم جدی تلاش های زیادی صورت گرفته است اما برای رفع کاستی ها تلاش بیشتری لازم است.

رحیمی اذعان داشت: در سال گذشته 300 کیلومتر راه روستایی و 150 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این استان به بهره برداری رسید.

وی با تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام خاطرنشان کرد: پروژه های نیمه تمام زیادی وجود دارد و اولویت ریاست محترم جمهوری تکمیل این پروژه ها است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: ما در دولت سیزدهم در این مدت تلاش کردیم تا مردم احساس راحتی کنند، البته در اجرای طرح ها نیز شاهد همکاری مردم بودیم، به عنوان مثال در طرح ارتقای یارانه ها مردم با مشکل مواجه شدند. ، از مردم عذرخواهی می کنیم اما چاره ای جز اجرای این طرح نبود و منفعت اجرای آن قطعا به نفع خود مردم است.

رحیمی با اشاره به اینکه محرومیت های استان به معنای عدم کارکرد دولت نیست، افزود: عزم دولت برای رفع کاستی ها و کاستی های استان است که عزم ملی می طلبد.

وی تاکید کرد: تبادل ما با کشورهای همسایه باید دوستانه باشد و در این رابطه مشکلات منطقه سیستان در حال پیگیری است.



اولین مکان برای راه اندازی میز خدمت سیستان و بلوچستان است


حسین مدرس حیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه نماز جمعه این هفته و با حضور در پیشخوان خدمت جهادی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 720 باجه خدمت برای رفع مشکلات 27 نفر ساماندهی شده است، گفت: هزاران نفر در روستاها : حضور وزیر دادگستری در استان بسیاری از مسائل و مشکلات این منطقه را در مرکز منعکس و پیگیر خواهد کرد.

وی افزود: بر اساس بیان رئیس جمهور، مدیران باید مدیران مردمی باشند و در صحنه حضور داشته باشند تا بتوانند مشکلات و مسائل مردم را از نزدیک درک کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی از راه های ارتباطی مردم و مسئولان نگهداری از این میزهای خدمات رسانی است که دسترسی آحاد مردم به مدیران دستگاه های اجرایی را تسهیل می کند.

وی تاکید کرد: با اعلام دولت مبنی بر لزوم حضور در میدان، میز خدمت در سراسر استان در دستور کار قرار گرفت.

مدرس حبانی خاطرنشان کرد: مدیران کل ثبت اسناد، توزیع برق و جهاد کشاورزی در سه ماهه نخست بالاترین جایگاه ها را در حفظ جداول خدماتی به خود اختصاص دادند.

وی ادامه داد: شاخص های ارزیابی میز خدمت شامل مشارکت سازمان در اداره میز خدمت، میزان رضایت مردم از نتایج میز خدمت و پیگیری وعده های داده شده به مردم است.



شهدای هنر و امید نمونه بارز دولتمردان در خدمت هستند

حجت الاسلام والمسلمین محمود حیدری پارسا امام جمعه شهرستان بنجار در خطبه های نماز جمعه این هفته پس از توصیه به تقوا گفت: امروز چهارم شهریور روز بندگان است و به همه سلام می کنیم. خدمتگزاران عزیز در این روز تکریم مشتریان و تکریم مردم و مشتریان از مهمترین وظایف آنان است که موجب رضایت بیشتر نهادها و نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.


وی افزود: هشتم شهریور روز مبارزه با تروریسم و ​​سالروز انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقین و شهادت مظلومانه شهیدان رجایی و باهنر دو نفری است که در کنار مردم و برای مردم بودند. و خدمات ارزنده ای از خود به جای گذاشتند و الگوی درخشانی بودند، در واقع هفته دولت برای دولتمردان ما فرصت مناسبی برای تحقق خواسته ها و خواسته های مقام معظم رهبری در خصوص جهاد و تبیین دستاوردها و کارآمدی نظام در 43 سال است. یکی از وظایف اصلی نهادهای مختلف است.


حیدری پارسا با اشاره به شهادت شهیدان رجایی و بهنر گفت: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی با وقاحت تمام این نظام را با نظام شاهنشاهی مقایسه می کنند که قابل مقایسه با آن زمان نیست و طبق اسناد 46 درصد نقدینگی کشور زیر دست شاه است، حساب شخصی خودش را داشت و 44 هزار هکتار زمین کشاورزی را در روستاهای خوش وقت به نام خود ثبت کرد و به بسیاری از کشورها نفت را مجانی داد و سهم مردم را به باد داد، بیش از یک ششم جمعیت ایران دچار سوءتغذیه بودند و نظام با عملکرد و خدمات خود مردم را روشن کرد.

وی با اشاره به روز پنج شنبه دهم شهریور ماه روز بانکداری اسلامی، تصریح کرد: روز بانکداری اسلامی که بانکداری بدون ربا است در سال 62 تصویب شد، پول ما ربا است و دلیل اصلی این است، چرا که رباخواری جنگ با خداست


خطیب نماز جمعه بنجار همچنین خاطرنشان کرد: باید خدا را شکر کنیم که در گرمای گرما و در گرمای تابستان و در گرمای ناامیدی و فرستادن آب به سیستان به ما امید داده است، امیدواریم این آب ادامه داشته باشد و باید در همه اکنون شکر نعمت های خداوند را داشته باشیم و دولتمردان باید با تغییر رویه مذاکره و دیپلماسی فشار را بر هیئت حاکمه افغانستان افزایش دهند تا نتیجه مثبت داشته باشد زیرا دیپلماسی گفتگو با طالبان دیگر نتیجه ای نخواهد داشت و اگر بخواهیم آب و صلح، جمهوری اسلامی برای رسیدن به سیستان باید از دیپلماسی قدرت برای مقابله با طالبان استفاده کند و هیأت حاکمه را وادار به عمل در مناظره کند.


حیدری پارسا در ادامه به مسائل برق استان پرداخت و افزود: امور برق باید هر چه سریعتر نسبت به اصلاح قطعی برق معابر و کوچه ها و افزایش ولتاژ شهر و روستاها اقدام کند زیرا مردم ما شایسته بهترین خدمات و خدمات هستند. نباید از ضروری ترین و معمولی ترین خدمات محروم ماند و سعی و تلاش کرد تا با نصب ترانس های فشار قوی هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شود تا وقفه ها اصلاح شود و سطح رضایتمندی مردم این منطقه افزایش یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید