حمله برونکو به کی روش؛ ایران باید صعود می کرد اما مربی نبود!

تیم ملی فوتبال کرواسی امشب در اولین دیدار نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر به مصاف آرژانتین می رود، دیداری که برنده آن راهی فینال می شود.

کرواسی، نایب قهرمان آخرین دوره این بازی ها، سومین عنوان قهرمانی خود در جام جهانی را در سال 1998 با هدایت بلازوویچ و برانکو ایوانکوویچ به دست آورد. برانکو سپس هدایت تیم ملی ایران و بعداً تیم پرسپولیس را برعهده داشت و در حال حاضر سرمربی عمان است.

گفت و گو با این مربی که برخی از مسابقات جام جهانی از جمله بازی های کرواسی در قطر را از نزدیک دنبال کرده و در شرایطی که تیم ملی کشورش در نیمه نهایی به مصاف آرژانتین می رود، خالی از لطف نیست به خصوص که برونکو این کار را انجام می دهد. علاقه ای به حمایت از نامرئی ندارد، نگران آرژانتین است.

وی در ارزیابی خود از تیم های آسیایی کارلوس کی روش را نیز به شدت مورد تمسخر قرار داد که نتوانست با تیم ملی ایران به مرحله مقدماتی جام جهانی راه پیدا کند.

کلمات نمی توانند شگفتی کرواسی را توصیف کنند

برانکو بیش از هر چیز درباره پیروزی کرواسی مقابل برزیل در مرحله یک چهارم نهایی گفت: در این دیدار عزمی راسخ دیدم. پیدا کردن کلمات مناسب برای توصیف آنچه که ملی پوشان کرواسی انجام دادند دشوار است. این یک چیز معجزه آسا است. در چهار سال دو بار در نیمه نهایی بازی کردیم.

حمله برونکو به کی روش؛  ایران باید صعود می کرد اما مربی نبود!

انتقاد از کرواسی من را نگران می کند

سرمربی کروات اضافه کرد: از طرفی دست کم گرفتن و انتقادهای بی اساس – از کرواسی – من را نگران می کند. این اتفاق مقابل مراکش و سپس مقابل ژاپن رخ داد. بازیکنان ما شایسته احترام و حمایت بسیار بیشتری هستند. حتی اگر مقابل برزیل حذف می شدیم، بازیکنان و کادر فنی کرواسی مستحق بزرگترین تبریک و تشکر بودند.

آرژانتین برای قهرمانی هر کاری انجام خواهد داد

برانکو یکی از دلایل اصلی موفقیت کرواسی را جو حاکم بر این تیم می داند و یادآور شد: ورود به مرحله نیمه نهایی جام جهانی برای هر تیم ملی موفقیت بزرگی است. وقتی می بینیم که این همه قدرت جهانی، اقتصادی و ورزشی در مرحله گروهی حذف شده اند، آنگاه می توانیم بفهمیم که این چه دستاوردی است. البته بازی مقابل آرژانتین سخت خواهد بود، آنها کیفیت دارند اما شاید به عنوان تیم در اوج خود نباشند. یک چیز دیگر هم این است که این جام جهانی آخرین شانس یا رقص لئو مسی است. آنها برای قهرمانی جهان دست به هر کاری می زنند.

ترس از داورانی که طرفدار آرژانتین هستند

وی سپس بزرگترین نگرانی و ترس خود از بازی با آرژانتین را حمایت نامرئی این تیم عنوان کرد و ادامه داد: چیزی که از آن می ترسیدم و می ترسم، طرفداری و طرفداری برزیل و آرژانتین و تلاش برای بردن آنها به میدان است. فینال این به خاطر تماشاگران و پول است. این خطرناک است اما از طرفی دیده شد که چنین داوری مغرضانه ای به سود برزیل ضرری به کرواسی وارد نکرد.

من به کرواسی خوشبین هستم زیرا …

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران درباره ارزیابی خود از تیم آرژانتین گفت: آرژانتین تیم بسیار خوب و بزرگی است اما نقاط ضعفی هم نشان داد. روحیه تیمی ما دلیلی برای خوش بین بودن به من می دهد. ما به فلسفه فوتبال خود پایبند هستیم و این مهمترین چیز است.

تماشای مسابقات کرواسی با بلیط سرمربی کرواسی!

برانکو اهل واراژدین است و با زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی رابطه خوبی دارد. برانکو در این خصوص تاکید کرد: ما در وراژدین عملا همسایه هستیم. دالیچ بلیت یک چهارم نهایی و نیمه نهایی را به من داد. ما 30 سال است که رابطه خوبی با هم داریم. او به اصرار من به ورتکس آمد، آنجا مربی شد و بقیه اش معلوم است. من به عنوان یک همکار برای او احترام زیادی قائل هستم. البته ما در مورد فوتبال صحبت می کنیم. این در فوتبال بسیار مهم است. هر دوی ما کار زیادی داریم، اما وقتی در وراژدین همدیگر را می بینیم، اغلب گردهمایی ها و گفتگوهای غیررسمی داریم.

حمله برونکو به کی روش: ایران باید صعود می کرد اما مربی نداشت!

ما در عمان جاه طلبی های بزرگی داریم

سرمربی تیم ملی عمان درباره شرایط این تیم گفت: خیلی خوشحالم که در عمان هستم. در اینجا ما تجربه و دانش خود را در توسعه فوتبال به اشتراک می گذاریم. جاه طلبی ها بزرگ و بزرگتر می شوند، ما به خودمان فشار می آوریم و اهداف بلندی را وارد می کنیم. این تیم ملی به جمع هشت تیم برتر لیگ چهارم آسیا رسید. امیدواریم در تیم ملی و همچنین فوتبال باشگاهی که در سطح مطلوبی نیست پیشرفت کنیم.

باز شدن زخم اختلاف با کی روش!

در نهایت از برانکو درباره عملکرد سایر تیم های آسیایی پرسیده شد و در اینجا طعنه سنگینی به کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران برد. این دو مربی در دوران حضورشان در ایران (برانکو در پرسپولیس و کی روش در تیم ملی) همیشه درگیری های رسانه ای زیادی داشتند و حالا برونکو باز هم به انتقاد از کی روش این بار به عنوان سرمربی تیم دیگری می پردازد.

ایران باید صعود می کرد اما مربی نبود!

برانکو گفت: خیلی ها درک درستی از ژاپن ندارند که تیم ملی بسیار خوبی است و بازیکنان زیادی در لیگ های اروپایی دارد. . استرالیا و کره جنوبی هم هستند. ایران هم باید با ترکیبی که داشت از مرحله گروهی صعود می کرد. تیم داشتند ولی متاسفانه مربی نداشتند!

دیدگاهتان را بنویسید